ViTrains makes SNCB Serie 16 + NS Stadler GTW 2/6

Gestart door Ralf Wittkamp, 31 januari 2007, 00:15:14 AM

Jurgen

Nu wil ik toch even melden dat de gele lijn te ver doorloopt op de deur. Bij de M?rklin reeks 16 is dit wel juist gedaan.
En de roostertjes boven de buffers moeten een geel randje krijgen, net als de trapjes. Dit ontbreekt bij M?rklin ook.
Een voorbeeld vind je op de site van belrail.be, kijk maar:



Hopelijk was dit nog maar een prototype met een eerste schildering. Voor de rest ga je mij niet horen klagen. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

13erke

Ziet er mooi uit, maar heb je de rijeigenschappen ook al kunnen testen?

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Nu wil ik toch even melden dat de gele lijn te ver doorloopt op de deur. Bij de M?rklin reeks 16 is dit wel juist gedaan.
En de roostertjes boven de buffers moeten een geel randje krijgen, net als de trapjes. Dit ontbreekt bij M?rklin ook.
Een voorbeeld vind je op de site van belrail.be, kijk maar:



Hopelijk was dit nog maar een prototype met een eerste schildering. Voor de rest ga je mij niet horen klagen. [;)]




Als jij het model van de 1604 wil 'afschieten', doe dan dat ten minste met een foto van de 1604 en niet met een van de 1601 [:D][:D][:D][:D]



Jurgen

Owkeej [}:)]. Oeps, foutje. [:D]
Zo zie je maar, dit zijn kleine details die men niet over het hoofd gezien heeft. Alleen de roostertjes moeten toch nog een geel randje krijgen. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

en als je van verschillen spreekt : vergelijkt nog eens 1601 en 1604. Nu gaat het niet alleen om kleur [:D][:D][:D][:D]



Tiens, had M?rklin daar mee rekening gehouden [?][?][?]

loebaske

all? zenne, we zijn vertrokken......heb je ook de klinknagels geteld [?][?] moet er nog zand zijn......wil nen keer weten als je ooit naar een modelbaan bent gaan kijken, en ook heb gezien dat er Piko wagens tussen de ram bolden[?]...die niet verantwoorde aan bepaalde normen.
Als men alles volgens de realiteit wil....moet men maar een model van bv Olaerts aanschaffen van 1000? en schoon in de kast zetten, die van mij moeten rijden...en nog eens rijden....zonder dat streepje langer of korter op de loc [:(!]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door loebaske

all? zenne, we zijn vertrokken......heb je ook de klinknagels geteld [?][?] moet er nog zand zijn......wil nen keer weten als je ooit naar een modelbaan bent gaan kijken, en ook heb gezien dat er Piko wagens tussen de ram bolden[?]...die niet verantwoorde aan bepaalde normen.
Als men alles volgens de realiteit wil....moet men maar een model van bv Olaerts aanschaffen van 1000? en schoon in de kast zetten, die van mij moeten rijden...en nog eens rijden....zonder dat streepje langer of korter op de loc [:(!]



Waaoouuwwwwww

blijkbaar mogen wij hier niets meer schrijven [:(][:(][:(][:(][:(][:(]

Ik was hier niet aan kritiek bezig, maar ik wou maar alleen laten zien dat er tussen locomotieven van een zelfde reeks soms veel verschillen kunnen zitten.

Maar blijkbaar mag dat niet op dit forum

doomslu

Patrick, natuurlijk mag je verschillen tussen locomotieven laten zien op dit forum. [;)]

Maar loebaske is gewoon bang dat een model al wordt afgeschoten nog voor het op de markt is omdat er ergens een streepje verkeerd staat.

Ik wil hiermee ook weer niet zeggen dat er geen kritiek mag gegeven worden op modellen. Dat moet hier kunnen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Amai, loebaske zit op z'n paard. [:D]
De klinknagels, da's bijzaak. Volgens mij zijn die er bij de reeks 16 zelfs niet. [:p]

Toen ik het model zag, zag ik meteen dat de gele rand een beetje verder doorliep dan de zilveren lijn. Omdat ik bijna zeker wist dat ik dit nog nooit gezien had op geen enkele foto ben ik op zoek gegaan naar een foto van een reeks 16. De 1601 was de eerste foto die ik vond, dus vergeleek ik het model daarmee. Een foute vergelijking dus.
Dankzij Patrick weet ik nu dus dat het toch juist is. Dank je wel daarvoor Patrick.

Enne Patrick, ik weet niet of M?rklin hiermee rekening gehouden heeft. De 1601 die ik hier heb is in de Memling livrei, dat zou dus weer een foute vergelijking zijn. [:D] Een ezel en een steen, je weet wel. [;)]

Maar van het gele streepje op het roostertje heb ik toch gelijk. Ik was de eerste om dit te melden, dat was nog nooit gebeurd. Ik ben blij nu. [:D]
Btw, de 1604 van ViTrains, ik moet 'm hebben. Met of zonder geel streepje op de roostertjes. Desnoods verf ik het er zelf op, net zoals ik dat bij mijn M?rklin al 5 jaar van plan ben. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Sorry collega's, was idd. wat op men paard geschoten, maar trek men commentaar terug, en was al bang dat men het model ging afschieten voor  het officieel op de markt kwam.

13erke

Voila, ze staat klaar om uitgeleverd te worden, normaal in de loop van volgende week.

janjozef

Ik er er al enkele van marklin in gelijkstroom, deze komen dus niet in de verzameling

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Ziet er goed genoeg uit. Ik ben al blij als er een sluitverlichting opzit. De AC versie mogen ze voor mij dus al opzij leggen.

Kan er trouwens iemand geloven dat ik vandaag voor de allereerste maal een reeks 16 gezien heb die een treindienst deed? In Leuven kwam de 1604 (toevel of niet [:D]) langs met een sleep van 12 M4 rijtuigen. Ik heb wel niet kunnen zien of de gele streepjes daadwerkelijk doorliepen op de deuren. [}:)][:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

modelbaanHO

Heeft er iemand een idee in welke volgorde en wanneer de verschillende versies zullen worden uitgeleverd ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.