Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

perronbank NMBS 1990

Gestart door n/a, 24 januari 2005, 01:24:26 AM

n/a

Die speciale perronbanken met reclameposters stonden begin jaren 90 in elk groot Belgisch station. Een leuk bouwprojectje leek me dat.

Een foto en de bouwgegevens (aangepast aan gangbare profielmaten) in HO vind je op http://users.pandora.be/aqln/belgian/platformseat

De voet vraagt nog wat bepleistering om de afrondingen te verbeteren.

Je mag voor eigen gebruik de pagina opslaan op je HD (bestand - pagina opslaan als), er zijn geen dieper liggende pagina's dus je hebt meteen alles veilig op schijf.
Deze pagina host ik tijdelijk bij een klant, ze is dus maar voor even beschikbaar.

Veel plezier mocht je't nabouwen, een affiche meet in HO overigens 13 op 20 mm, en de echte affiches kan je regelmatig gratis bij JC Decaux bekomen. Fotootje nemen en verkleind afprinten !

Randy


bartie

Zeer leuk,alles zeer goed uitgelegd met woord en beeld. Ben er zeker van dat velen hier iets aan hebben.(Zou trouwens een mooi artikel geweest zijn in MSM)

Groetjes Bart.

n/a

Bedankt voor je reactie Bart.
Hoop dat velen die pagina opgeslagen hebben op hun pc, ik hou van de filosofie die zegt dat je zoveel mogelijk kopie?n moet verspreiden om iets in leven te houden. Wat die bank betreft vond ik dat alleen al de echte bank een herinnering waard was, een stukje nmbs uit 1990, en nu amper nog terug te vinden.

Het zou idd een artikeltje waard kunnen zijn, maar ik heb slechte ervaringen met uitgevers. Stond ooit eens op de stoep van Spoorweg Journaal in Welkenraedt met een grote zak foto's. Mocht die een weekje later gaan ophalen en de nietjes waarmee ik het boeltje verzegeld had zaten nog netjes op de plekken waar ik ze eerst gezet had. Een jaartje later dan maar bedelen om foto's...
Ondertussen zijn zowel die uitgeverij als het blad waar ik zelf voor schreef (Vennbahn-Kurier) er niet meer. En nu zie ik best wel wat in het online zetten van dingetjes. Foto's moeten nog allemaal gescand worden, maar dat volgt ooit ook nog wel. Niet dat ze zo speciaal of scherp zijn, maar de reeks in MSM over de vrachtwagens toont duidelijk aan dat tijdsbeelden belangrijk zijn, maar dat op het momentum niet altijd lijken.
Het volgende dat online komt zal allicht een en ander van FINA of GB zijn, verloren gegane Belgische glorie...

grtz,
Randy