stoomgeleidende koppeling

Gestart door railbusje, 23 januari 2005, 22:14:54 PM

railbusje

Heeft iemand een stroomgeleidende koppeling van Marklin ingebouwd? Zijn jullie er tevreden over, is dat veel werk?
Hopelijk wekt dat beter dan de verlichting zelf want bij mijn "zilverlingen" heb ik de lampjes in hun houders vast moeten solderen om een storingsvrije werking te krijgen.

n/a

#1
Ja als je ze in de nemschacht krijgt zonder te vloeken, dan doen ze hun werk goed. Nu na heel wat tijd gaan ze bij het monteren van een glaskast setje vrij gemakkelijk er in en er uit.

Ook andere merken hebben trouwens stroomvoerende koppelingen kijk daar ook eens naar. Bijvoorbeeld Viesmann heeft ze.

wisselstromer

#2
het is idd een heel geprul en gevloek om ze in te bouwen maar als ze dan eindelijk er in zitten werken ze perfect

groeten

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Johnnytrein

#3
Bij werken ze ook prima alleen opletten dat je ze niet ondersteboven steekt rara hoe weet ik dat [:I] er zijn zelfs stroomvoerende koppelingen die werken als een gewone koppeling maar daar heb ik nog geen ervaring mee (deze zijn oa te koop bij www.rts-elektronik.de Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Break302

#4
Johnny,op die link van U is nog niets te zien [:D] maar als U die bedoeld zoals wij ze gebruiken dan kan ik ze ieder een aanraden !
Ik heb die voor mijn vader al in verschillende stellen in gebouwd  (ook trekduw) en die is er heel tevreden over, vooral door het veel eenvoudiger aan en afkoppelen.
citaat:
Geplaatst door Johnnytrein.
er zijn zelfs stroomvoerende koppelingen die werken als een gewone koppeling maar daar heb ik nog geen ervaring mee (deze zijn oa te koop bij www.rts-elektronik.de Johnny


Break302

#5
Probeer anders hier eens ,daar heb ik de onze gekocht[8D]
www.lokspital.de/webshop/index.html en zoeken bij verlichting.

railbusje

#6
Ik heb mijn slepers van de verlichting maar verwijderd, ik krijg steeds kortsluiting op meegebogen wissels. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Johnnytrein

#7
Break inderdaad momenteel alleen een e-mail adres maar op eenvoudig verzoek sturen ze de nodige info en sommige shops verkopen deze koppelingen reeds zoals de eerder vermelde lokspital en daar vind je ook een afbeelding op hun site
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

tonycabus

#8
@ Railbusje: De slepers blijkbaar ?!?[:D]
Misschien had je ze midden onder de wagens gemonteerd?
Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

#9
citaat:
Geplaatst door railbusje

Ik heb mijn slepers van de verlichting maar verwijderd, ik krijg steeds kortsluiting op meegebogen wissels. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?



Welke rails gebruik je c-rails. Is de positie van het sleepcontact wel correct steekt hij niet teveel of te weinig onder de wielen uit. Ligt je wissel wel voldoende horizontaal. Kortom het kan van alles zijn. Het kan zelf aan het type wagen dan wel soort sleepcontact liggen.