Delta Control kapot?

Gestart door n/a, 26 januari 2007, 12:08:16 PM

n/a

citaat:
Geplaatst door hobbyist

Vraagje voor Martijn. Hier zijn nog wel denkelijk forumleden die zo een delta controller hebben en die het graag willen aansluiten op hun baan. De gele en bruine draad gaat naar de transformator. De rode en zwarte aansluiting gaan naar de rails. de twee grijze zijn eigelijk bedoeld voor een handregelaar. De blauwe aansluiting weet ik niet. Nu is mijn vraag. Hoe heb jij de 66045 4f aangesloten aan de computer. Ik denk dat er vele hiermee zijn geholpen.



Deze vraag beantwoord ik natuurlijk graag!

Op het plaatje bovenaan staat de 'oude' delta control. Je ziet dat pin 3 en pin 5 (bij een 9-polige seri?le connector) naar de rode en resp. de bruine aansluitdraden van de delta control gaan. Bij de nieuwe delta control gaat pin 3 naar de blauwe aansluiting en pin 5 gaat naar een bruine aansluiting (alle bruine aansluitingen zijn onderling doorverbonden, dus maakt het niet uit welke). En de andere kant van de seri?le connector sluit je aan op de COM-poort van je computer.

Is dit een beetje een antwoord op je vraag? Of wil je ook de softwarematige kant weten?

hobbyist

Martijn, bedankt voor de tip. Hoe meer je op deze forum plaatst hoe meer leden er mee geholpen zijn. De software kant mag dus altijd. Op de tekening staan de grijze aansluitingen met elkaar door verbonden. Ik vermoed dat dit nu ook het geval is bij de 66045 4f.

INFO

m?rklin 66045 Delta Control
Control Unit. Successor of the 6604. Available in starter sets since mid of 2002. Similar to a 6604 delta control, but extended by a speed control knob. Thanks to the included speed knob with accompanying electronics, the 66045 controls the loco speed over the full range with less load dependence. With address selector switch. Addresses 4 Delta locos. Compared to the 6604, this one has an additional button to control the function (headlights) of digital (not delta) locos. The external 6605 handheld (wired) control addresses a 5th loco. No control over turnouts possible. No computer interface possible. The control unit can alternatively be used as a (low power) digital booster. Power rating is equal to a 6604. The control unit can be modified to address a total of 16 locos.

To use a 66045 as booster, you have to

disconnect the 66045 from the power supply (transformer) so that it is unpowered
if you have skipped step 1 go back to step 1
disconnect the 6605 and bridge (i.e. directly connect) the two grey plugs
feed the digital signal from the CU's (red plug) track output into the blue plug. Use brown as common ground.
set the selector switch to the right stop position
power on your 66045

http://www.bogobit.de/bogobox/index.html
Alleen de waarheid ligt in het midden.