Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ik zoek iets van ESU

Gestart door INFO, 24 januari 2007, 15:42:32 PM

INFO

Hi,

Ik ben op zoek naar een handleiding voor een ESU decoder softwareversie 56 CV7=56 CV8=151.
Deze decoder reageert niet op bepaalde CV's. Of een uitleg waarom is ook voldoende.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Brunel

Uit je vraag maak ik op dat je niet weet om welk type ESU-decoder het gaat?
ESU levert decoders aan derden - treinfabrikanten bijvoorbeeld - en stelt die op verzoek van de klant soms zo in dat maar een deel van de CV's toegankelijk is.

INFO

Brunel,

Met een naar alle waarschijnlijkheid grenzende zekerheid, een Roco versie. Maar Roco is niet echt klantvriendelijk, dus geeft geen informatie.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Brunel

Nee, dat kun je schudden. Misschien dat iemand een handleiding van een Roco loc met decoder heeft. Daarin staat in ieder geval welke CV's wel toegankelijk zijn - weinig - en dan maar hopen dat de verschillen in het aantal toegankelijke CV's niet te groot zijn.

Maar de CV's zijn volgens mij echt softwarematig potdicht. Dat kun je alleen veranderen met een softwareupdate die vanzelfsprekend niet voorhanden is.

Heeft de decoder een programmeerknopje?

tonycabus

Is het soms een ekwivalent van de LokPilot V 1.5??
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet met alle CV's van dat decodertje heb 'gespeeld'. En op het ogenblikk heb ik er zo geen werkende bij de hand. Wel een hoop kapotte[xx(]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

INFO

citaat:
Geplaatst door Brunel

Nee, dat kun je schudden. Misschien dat iemand een handleiding van een Roco loc met decoder heeft. Daarin staat in ieder geval welke CV's wel toegankelijk zijn - weinig - en dan maar hopen dat de verschillen in het aantal toegankelijke CV's niet te groot zijn.

Maar de CV's zijn volgens mij echt softwarematig potdicht. Dat kun je alleen veranderen met een softwareupdate die vanzelfsprekend niet voorhanden is.

Heeft de decoder een programmeerknopje?



Brunel, het is gewoon een Lokpilot, en daar zijn wat CV's waarschijnlijk en dus ook de opties en werking daarvan uitgezet, ik wil gewoon weten welke dat zijn en wat er dan nog wel werkt van deze versie van de Lokpilot. En aangezien iemand van het kastje naar de muur wordt gestuurd, wil ik daar eens wat meer van en over weten.

Dus nee, de decoder heeft geen knopje, want dan was het een Lenz decoder geweest.[;)]
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Brunel

Hoeft niet. Toen Roco in 2001/2002 overstapte van Lenz 930 naar Esu voor de drierailmodellen, heeft ESU ook nog even een speciale LokPilot met programmeerknopje voor Roco geproduceerd. Programmeert ook een stuk handiger met een 6021 centrale. Ik heb zo'n ding wel eens overgenomen en ergens in een loc zitten. Vandaar mijn vraag. Maar je hebt een andere versie.

ps Hieronder een link naar de handleiding van de huidige Roco 10738 locdecoder. In het Zweeds, maar duidelijk genoeg. Dat is de LokPilot die al een paar jaar als MM-decoder door Roco wordt verkocht. Goede kans dat die ook in de drierailmodellen van Roco zit.
http://www.mjhobby.se/produkter/roco/Sprangskiss/10738.pdf

INFO

Brunel,

Bedankt voor het zoeken, het geeft een gedeeltelijk antwoord op de vraag, even op Patrick wachten, die moet het zeker en vast weten.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

loksound2

stuur een mail in het Engels of Duits naar support@loksound.de
en vermeld goed dat het om een OEM Roco versie gaat.


groeten,

die andere "patrick"

INFO

Bedankt Patrick,

Dan zijn we nu weer terug bij de muur. Dat is namelijk al gedaan, en die verwijzen je dan weer naar Roco, en Roco zegt vraag het aan ESU. En zo is het cirkeltje weer rond.

Of zijn het staatsgeheimen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.