Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

probleem met trix type 59

Gestart door edemul, 21 januari 2007, 21:36:25 PM

edemul

Ik ben in het bezit van een Trix type 59 dig. en met sound.
Sinds kort heb ik mij een Roco Locmaus 2 aangeschaft.
Ik heb reeds meerdere locs,(die uitgerust zijn met een esu lokpilot decoder),en die werken perfect op mijn baan.
Vandaag heb ik die Trix geprobeerd, maar met gedeeltelijk succes.
Het is namelijk zo dat het instellen van de max. snelheid mij geen bevredigend resultaat gaf.
Op het vlakke stuk rijdt hij redelijk, maar op een stuk helling blijft de loc haperen(zelfs zonder last), en valt stil.
Zelfs de lichtsterkte van de lampjes verminderd.
Is er iemand die al iets gelijkaardig heeft meegemaakt, en eventueel een oplossing gevonden heeft

eric

Bij mijn loc idem dito.
De decoder heb ik verwijderd (wel de luidspreker afkoppelen)en een ESU basic in de plaats gezet.
Hij rijd nu perfect.
De decoder van ESU die origineel in de Trix loc zat doet het perfect in een Roco.
Misschien klinkt dit raar, maar het is waar.

edemul

alvast bedankt voor de snelle reactie.
dat de decoder in een roco- model wel werkt lijkt inderdaad raar.

eric

Nog een tip.
Ik heb de basic decoder eerst geprogrammeerd in een Roco loc en hem daarna in de Trix geplaatst.

edemul

Ik heb de decoder verwijderd en de loc gebruik ik analoog, in afwachting van een nieuwe decoder.
Ik heb de verwijderde decoder geplaatst in een type 15 van Olaerts, en inderdaad daar werkt hij perfect.
Is er iemand die dit kan verklaren?


Mvg,
edemul.

LokSound

citaat:
Geplaatst door edemul


Ik heb de verwijderde decoder geplaatst in een type 15 van Olaerts, en inderdaad daar werkt hij perfect.
Is er iemand die dit kan verklaren?


Mvg,
edemul.



dit heeft te maken met het aanpassen van de CV's.

Patrick

eric

@ Patrick,

Hoe het komt weet ik niet, maar de decoders zijn verdomd moeilijk te programmeren in de Trix locs reeks 59.
Bij een Trix stoomerke type 81 gaat het programmeren zonder enig probleem.

ps

Ik rij en programmer met de ESU Ecos 1.0.1

Peter

Heb geen enkel probleem met mijn 59 van Trix. Het veranderen van de CV's gaat vanzelf. Ter informatie, Ik gebruik wel de Intellibox van Uhlenbrock.
Met vriendelijke groeten
Peter

belair

Ik had problemen met mijn Roco 59 om de snelheid in te stellen via lokmaus 2.
Zo werkt het:
De draaischijf moet je op maximum zetten (gelijk welke richting) en terwijl hij op de baan rijdt moet je de knop P en F4 induwen. De lok gaat stoppen en je krijgt een uitlezing op het schermpje. Deze waarde moet je verhogen naar laat zeggen 35 en dan terug de P induwen. Na wat geflikker gaat de lok terug aanzetten en je zou moeten omdervinden dat hij nu veel sneller gaat rijden.
Hopelijk helpt dit met uw probleem.
mvg
Luc