Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

lok staat stil met knipperende lichten

Gestart door patricklaan, 21 januari 2007, 17:35:21 PM

erik de noorman

Hoe kan een geisoleerde draad nu kortsluiting maken, dat vind ik dus echt een broodje aap verhaal.

Wel Wim, ik laat de originele draadjes van het veldspoel zitten.
Ik soldeer aan het uiteinde van deze draadjes de witte. De soldeerlas wordt weliswaar geisoleerd. De uiteinde van de originele draadjes  die verbonden zijn aan de wisselmagneet  daar blijft altijd een stukje blank koper van over. Nu bij het wegwerken van de draden in de lok gebeurt het wel eens dat deze gekruist raken en elkaar raken of met iets in aanraking komen dat niet hoort. Uit ervaring weet ik (18 perfekt werkende 76200 ingebouwd ondertussen) wanneer je deze draadjes anders legt het probleem is opgelost. Hoe dom het ook voor jou kan klinken. Dus marijn rommel eens wat met de draadjes naar de wisselmagneet daar mee kan het probleem opgelost zijn.

Beste Wim ik heb veel respekt voor jouw kennis over digitaal en was de enige die het betreurde dat je de eerste keer verbannen werd op dit forum (rosoft). Maar stel je verdomme toch niet altijd zo hautain op man.

Erik