Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

voorlopig tot ziens.

Gestart door ysbeer, 19 januari 2007, 12:25:34 PM

rixke rail

#30
Beste Klaas, uw re-reactie alleen al bewijst dat U lange tenen hebt !
Ik wilde allen maar aantonen dat IEDEREEN fouten kan maken !
DE oplossing voor dit probleem is : Uw tekst herlezen !
Er staat een "voorbeeld"-knop onderaan het kader, waar U Uw reactie invult : GEBRUIK DIE ! (Ook aan Wim, misschien ! Sorry hoor, man !)  HERLEES Uw reactie vooraleer "Nieuwe reactie plaatsen" in te drukken.
Dit zal vermijden dat dit soort discussies in eindeloos gezever eindigt ! Meer nog : dat dit soort discussies zelfs maar ontstaat !
Willen we dan nu terug over modelbouw beginnen a.u.b. [?]  
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Klaas Zondervan

#31
citaat:
Geplaatst door ysbeer


Je weet nu in ieder geval wie dan de zielige is.

Als je bedoelt dat ik dat ben, dan zou ik me nu gekwetst moeten voelen. Maar dat zal ik maar niet doen.[:D]

Havoc

#32
Ik zal maar toegeven dat ik me ook soms erger over de fouten hier op het forum. Veel daarvan zijn inderdaad slordigheid of haast en zeker niet opzettelijk.

Dat men de spelling van het nederlands om de paar jaar door elkaar haalt help niet. Zelf heb ik enkele spellingshervormingen overgeslagen en nu is dat bijna allemaal terug juist.

Maar leesbaarheid moet toch primeren op een forum. Dit is tenslotte zuiver geschreven communicatie!!!

Er staan hier posts zonder leestekens en hoofdletters. Dat is gewoon niet te lezen en daar doe ik dan ook geen moeite voor om er zelfs maar aan te beginnen. Misschien dat ik die persoon zou kunnen helpen, maar als men niet de moeite wil doen om zijn probleem verstaanbaar te maken, dan ga ik er ook geen tijd insteken. (indien dit duidelijk andertaligen zijn doe ik meestal wel de moeite)

Ijsbeer zijn posts mogen dan wel wat fouten bevatten, maar ze zijn tenminste leesbaar.

Wie echt onleesbare posts wil zien moet het franse gedeelte opzoeken. Mijn frans is zeker niet perfect. Maar wat daar geklad wordt is ongeloofelijk. Er staan prachtige staaltjes van vakmanschap maar ik ga er gewoon niet meer.

PS: ik heb me echt moeten inhouden om voor de lol eens alle fouten uit Ijsbeers laatste post te halen. Mijn slecht karakter kwam echt wel boven...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

#33
All? dan, salu en de kost dan maar h?.
'k Vind het flauw dat je 't voor zoiets afstapt. 't Lijkt hier soms wel een kindercr?che. Maar tja, dat is mijn gedacht. [}:)]
Voor de zeikerds onder ons, toch even duidelijk maken dat ik het altijd spijtig vind als iemand zegt dat hij gaat. Maar ik ga er zeker niet wakker van liggen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

#34
citaat:
Geplaatst door Jurgen

't Lijkt hier soms wel een kindercr?che.



En dat kan jij weten h? Jurgen, het is een deel van je job.[:D][;)]

belair

#35
Dat er moet wat gelet worden op het schrijven en dat het leesbaar moet zijn ga ik mee akkoord,maar een tikfout is vlug gemaakt. Maar dat altijd maar terug komen op die spelling begint bij sommige mensen echt de strot uit te komen, en wel te verstaan. Dus hou er mee op, misschien kunnen we dan door doen en de bedoeling van dit forum, modelspoor.
Wim, gewoon terug komen en door doen met iedereen te helpen zoals je al zoveel gedaan hebt.
Anders gaan we in februari in Leuven moeten vragen om het waterkannon van de federale politie.[:D]
mvg
Luc

ysbeer

#36
citaat:
Geplaatst door Havoc


PS: ik heb me echt moeten inhouden om voor de lol eens alle fouten uit Ijsbeers laatste post te halen. Mijn slecht karakter kwam echt wel boven...



welja nog een keer natrappen.
leuk forum hier.

wim

Gerolf

#37
Allemachtig [:0] Wat een reacties naar aanleiding van een dreigend opstappen ...

Wim, het is duidelijk dat je inbreng hier bijzonder gewaardeerd wordt. Je taalfouten waren me ook al opgevallen, maar gezien je positieve instelling en leerzame bijdragen stoort me dat minder.

Klaas, ik begrijp je irritatie rond het taalgebruik van sommigen: Een bijdrage hoort aangenaam leesbaar te zijn. Je opmerking daarrond in het andere draadje vind ik echter te hard. Een persoonlijke opmerking naar iemand in die toon doe je via PM, niet publiek.

Ik had overigens wat de indruk gekregen dat de onenigheid tussen jullie beiden iets verder ging, maar dat kan ook liggen aan mijn verkeerde interpretatie van de Nederlands communicatiecultuur, die toch wat anders is dan de Vlaamse.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

#38
citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Havoc


PS: ik heb me echt moeten inhouden om voor de lol eens alle fouten uit Ijsbeers laatste post te halen. Mijn slecht karakter kwam echt wel boven...



welja nog een keer natrappen.
leuk forum hier.

wim



Wim,
Heb dit wel gedaan, resultaat NUL fouten.
Echter bij de tekst van Havoc ACHT fouten.
Ik denk niet dat het hier om natrappen gaat, je mag nu ook alles weer niet te zwartgallig inzien.

Maar zoals zovelen hier reeds hebben gemeld ,laat ons A.U.B. voortdoen met wat ons het meest interesseert.

MODELTREINEN IN AL HUN TOEPASSINGEN

SPOORSE

Havoc

#39
Neen, als natrappen was het zeker niet bedoeld. Sorry als dat zo overkwam.

Loco, ik ga zeker niet beweren dat ik zonder fouten schrijf. Zoals gezegd ben ik met de spellingshervormingen gestopt ergengs vorige eeuw. (trouwens ik wil die 2 posts die je gecorrigeerd hebt wel eens zien, met correcties. Gewoon uit nieuwsgierigheid. PM die maar)

Trouwens dit is een veel wijder fenomeen dan enkel hier hoor. Zelfs op engelse forums is het erg. En die spelling is al enkele eeuwen niet veranderd.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Greg

#40
citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Havoc


PS: ik heb me echt moeten inhouden om voor de lol eens alle fouten uit Ijsbeers laatste post te halen. Mijn slecht karakter kwam echt wel boven...



welja nog een keer natrappen.
leuk forum hier.

wim



Wim je hebt ons erg veel belangrijke info gegeven. En hopelijk blijft het zo in de toekomst. Dus gewoon blijven [;)]
En wat die taalfouten aangaat. Dat stoort me helemaal niet. Ik schrijf zelf op tijd heel wat fouten, zolang we mekaar maar verstaan is het goed. Dit is een modelspoorforum en geen dictee.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

erik de noorman

#41
Zoiets noemt men bij ons van een mug een olifant maken.[:)]
Dat pubers zo reageren valt nog te begrijpen maar 2 volwassen mensen hallo.[:I]

Erik

treindumping

#42
Wacht als er eentje gaat beginnen schrijven in de Moderne chat -of  SMS taal die tegenwordig gebruikt wordt.

Dan gaan we pas lachen [:D]

Dan zullen we wim veel beter begrijpen.

Havoc

#43
citaat:
Wacht als er eentje gaat beginnen schrijven in de Moderne chat -of SMS taal die tegenwordig gebruikt wordt.


Als het er eentje is kan je die nog negeren, maar als het een gewoonte wordt dan ga je mij hier niet meer zien. Noem me dan maar een ouwe zak, daar heb ik geen probleem mee. Maar ik steek daar geen tijd in.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

INFO

#44
W8 FF.
Alleen de waarheid ligt in het midden.