Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

voorlopig tot ziens.

Gestart door ysbeer, 19 januari 2007, 12:25:34 PM

n/a

#15
Wim
Heb dit item maar eerst gelezen na plaatsing van mijn mening in ander item, over meer Mods. Dit even ter info.

Maar, heb nu uw laatste 10 tussenkomsten naar Word gekopieerd, resultaat 1 schrijffoutje zijnde "funcioneren".
Dus dit wil zeggen 9,5/10
Had ik vroeger maar zulke goede punten gehaalt[:(]
Ik zou de zogezegde intellectuelen  ,die dit van de eerste keer juist schrijven, niet de kost willen geven.(sic)

@ Klaas,
 Indien jij om de ??n of andere reden gefrustreerd bent door de  
 zogezegde schrijffouten van Wim, meld hem dit dan met een PM.
 En doe niet op een Belgisch forum wat helemaal niet kan op het
 grootste Nederlandse forum.
 Want door jou ondoordachte en alles behalve tactvolle opmerking
 voel jij je misschien goed, maar dupeer je wel tientallen mede
 forumleden die niet meer kunnen rekenen op de zeer degelijke
 tussenkomsten van Wim.

BESLUIT:
@ Wim,
 Sta boven zulke opmerkingen , en laat ons toe van in de toekomst
 nog te kunnen rekenen op uw leerrijke en opbouwende tussenkomsten.

Oprechte groeten Wim
Yves


Tom

#16
Nu is het wel duidelijk, kom alsjeblieft terug Wim.
Tom

pabe

#17
Wim,

een noodkreet uit Turnhout !!! Kom terug jong !!   Je hebt geen idee hoezeer ik je commentaar altijd maar weer weet te apprecieren.

groetjes uit de Kempen,  

Paul

railbusje

#18
Allez, weeral een forum dat naar de kloten aan het gaan is door geruzie.

D_Loc

#19
Hoi Wim,
Wat lees ik nu, je laat je toch niet uit het veld slaan door die enkele mieren**ker (of is het mierenn**ker[:D]) die begint te mekkeren over schrijffouten?
Sta daar boven en blijf ons voorzien van nuttige info, tips en grappige opmerkingen.
Het zou zonde zijn als jouw kennis en inbreng verdwijnt van dit forum.

We zitten hier niet om Nederlands te leren of te onderwijzen. BTW, kan je ?berhaupt nog wel spreken van correct Nederlands? De ??n schrijft volgens het groene boekje en de ander weer volgens het witte dan heb je natuurlijk ook nog de MSN- en SMS-taal.

Zoals je ziet staat er een hele meute achter je dus laat je niet ontmoedigen en blijf bij ons!
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Havoc

#20
Je gaat je toch niet laten doen door dat opmerkingetje van niks? Na dit hier te lezen dacht ik dat ik een gigantische scheldpartij gemist had (jammer zeg, ik had graag meegedaan...). Maar dan is het ??n onozel ding.

Niks van aantrekken. Terugslaan!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

EricVW

#21
Wim
Laat ons niet in de steek, ik schrijf    veel fouten,
En soms slechte zinnen, maar het begint te beteren.
ik doe mijn best
Je kommentaar, en je hulp kunnen wij best gebruiken
Er is een spreekwoord dat zegt
GEEN ROZEN ZONDER DOORNEN
Groetjes,
Eric

Klaas Zondervan

#22
citaat:
Geplaatst door Locorail


@ Klaas,
 Indien jij om de ??n of andere reden gefrustreerd bent door de  
 zogezegde schrijffouten van Wim, meld hem dit dan met een PM.
 En doe niet op een Belgisch forum wat helemaal niet kan op het
 grootste Nederlandse forum.
 Want door jou ondoordachte en alles behalve tactvolle opmerking
 voel jij je misschien goed, maar dupeer je wel tientallen mede
 forumleden die niet meer kunnen rekenen op de zeer degelijke
 tussenkomsten van Wim.

Yves,
Ik ben niet gefrustreerd, maar ik heb deze hele storm wel hoofdschuddend zitten lezen.
Ik had me al langer zitten verbazen over de vele taalfouten die Wim schrijft, maar ik had er nog nooit eerder iets van gezegd. Er worden op dit forum en op andere forums wel meer taalfouten gemaakt, en er zijn een paar redenen waarom ik daar maar zelden op reageer. Om te beginnen zou het dagwerk betekenen als ik alle taalfouten die ik op forums tegenkom moest gaan corrigeren. En, zoals hier te zien is, steekt er altijd een storm van protest op als iemand iets over taalfouten durft te zeggen.
De reden waarom ik er nu wel op reageerde was dat Wim er zelf over begon. Hij stelde ergens dat hij "wel eens" een taalfoutje maakt. Toen vond ik het nodig om hem er op te wijzen dat het iets erger is dan "wel eens".
De reden waarom ik het niet via een PM heb gedaan: als iemand in het openbaar iets zegt mag daar in het openbaar op gereageerd worden. Ik hou niet van dat achterkamertjesgekonkel via PM's.

Er is nog een reden waarom ik er bij Wim iets van gezegd heb en bij anderen niet. Op een bepaald moment kwam ik tot de ontdekking dat Wim, net als ik, een opleiding HTS-elektro achter de rug heeft. Ergens op dit forum schrijft hij zelfs: "ik ben elektro Ir." Dat is nog een graadje hoger dan HTS.
Waar het bij mij vooral wringt is dat ik niet kan begrijpen dat iemand met een zo hoge opleiding zulk slecht Nederland schrijft.

Je schrijft dat mijn opmerking ondoordacht is. Dat is onterecht, want jij kunt niet weten hoe goed ik er over heb nagedacht voordat ik mijn reactie plaatste, dus dan moet je het woord ondoordacht niet gebruiken.
Je stelt dat ik tientallen forumleden dupeer door mijn opmerking. Ook dat vind ik onjuist. Heb ik Wim weggestuurd? Daartoe heb ik de macht niet eens. Hij is zelf weggelopen. Daarmee heeft hij gereageerd op een heetgebakerde manier die niet bij zijn nickname past.
Wat mij betreft mag hij terugkomen, alleen hoop ik echt dat hij dan wat beter op zijn taal let.

Tenslotte, aan allen die vinden dat ik dit forum naar de kloten help, wat denken jullie van jezelf? Waarom moet er zo overtrokken gereageerd worden als iemand iets over taalfouten zegt? Waarom menen sommigen dat ze mijn opvatting belachelijk moeten maken? Mag er dan echt geen kritiek meer geleverd worden? Reageer toch eens een beetje volwassen, zoals Wim Ysbeer zelf ook altijd zei.

rixke rail

#23
Normaal reageer ik niet op dit soort gelul, maar dit moest mij van het hart, voor onze Wim Ijsbeer !
Mensen met lange tenen zouden beter hun eigen bijdrage eerst herlezen voor ze te posten :
citaat:

Waar het bij mij vooral wringt, is dat ik niet kan begrijpen dat iemand met een zo hoge opleiding zulk slecht Nederland schrijft.

-tussen "wringt" en "is" moet  een komma !-
-Nederlands-

[:o)][:I][B)]
en daarna anderen beschuldigen van taalfouten ! [:D]
Wim, lach er alstublieft mee [}:)] en laat die mensen zeuren,[:(!] blijf bij ons verdorie !
Taalfoutense groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

treindumping

#24
Jongens, jongens toch,

Zand erover, laten we gewoon ervan af stappen en het niet verder oprakelen.
Als iedereen een beetje op zijn woorden let en niet zo rap op zijn paard zit zal het al veel beter gaan.

Vriendelijkheid doet wonderen

Vandaag had ik er weer eentje tijdens het werk en me maar afblaffen.

Met een vriendelijk woord was hij misschien enkele tienduizenden ? rijker gebleven, maar ja sommigen denken dat brullen beter is.

[;)]

Klaas Zondervan

#25
citaat:
Geplaatst door rixke rail

Normaal reageer ik niet op dit soort gelul, maar dit moest mij van het hart, voor onze Wim Ijsbeer !
Mensen met lange tenen zouden beter hun eigen bijdrage eerst herlezen voor ze te posten :

Eric, het woord gelul vind ik ongepast. Niet omdat het woord me niet aanstaat, maar in dit geval slaat het als een lul op een pudding.

Hoe je er bij komt dat ik lange tenen heb, geen idee.

Fijn dat je toch nog kans zag om een foutje uit mijn verhaal te halen. Voel je je nu lekker?

n/a

#26
gaan we nu al weer een forum verpesten. Kom mensen zand erover en laten we ons volwassen gedragen. En zo zie je maar weer soms is het beter om je waffel te houden heb ik ook geleerd op me werk.

Reinder

Brunel

#27
citaat:
Geplaatst door Locorail


Maar, heb nu uw laatste 10 tussenkomsten naar Word gekopieerd, resultaat 1 schrijffoutje zijnde "funcioneren".
Dus dit wil zeggen 9,5/10
Had ik vroeger maar zulke goede punten gehaalt[:(]



Dit is het stukje waar de opmerkingen over kwamen.

"Toevallig stoten ik weer eens op dit draadje.
En ik las wat er zo allemaal gezegd werdt,en ik moet toch zeggen dat dit een van de weinig ,mms zelfs de enige,waar volwassen met elkaar wordt omgegaan.
Op een paar andere forums kijken een paar moraal ridders continu van uit hun hemelse plaats op ons gewone schrijvers neer.
En zodra er iets geschreven wordt wat hen niet welgevallig is,dus let wel niet iets wat niet welgevalig is,hanteerd men de delete toets.
Nee ik ben er steeds meer van overtuigd dat ook al wordt er weleens iets minder vriendelijk gezegd dit inderdaad het vrijwel enige forum is waar werkelijk democratie en vrijheid heerst,men elkaar soms terug fluit,maar waar we verschoont zijn van mensen die het allemaal zo goed voor ons menen,en onze teren ziel continu willen beschermen.
nee mannen en mods weest blij en houd het zo."

Is toch wel ruig ja.
De opmerking van Klaas (en van Jan Jozef) waren zo grof niet. Volgens mij valt Klaas niet over fouten, maar over het feit dat niet de moeite wordt genomen een zo begrijpelijk mogelijke tekst af te leveren. Volgens mij mogen we van elkaar wel verwachten dat we dat proberen.

ysbeer

#28
Hallo allen

Ik moet zeggen dat ik bijzonder blij verrast ben door zoveel positieve reactie.
Dat heeft me toch wel aan het denken gezet.
Natuurlijk schrijf ik regelmatig een stijl of  spel fout.
Meestal is dat slordigheid ,ontstaan door het feit dat ik met een vinger tik.
Een type cursus was er toen ik op school zat nog niet bij.
En dan heb ik heel mijn leven meer gepraat dan geschreven, en nooit zo een perfect taal gevoel gehad.
Ik schrijf dit alles niet ter verdediging ,dat lijkt mij niet nodig.
Ik zal echt niet met opzet taal of stijlfouten schrijven maar om alles uren lang te gaan controleren ,en daarmee elke spontaniteit te verknoeien ,lokt mij niet aan.


Maar wat ik mij dus wel afvraag wat iemand bezield om over een ander mens een zo keihard oordeel uit te- spreken,en dan ook  op een openbaar forum.
Beseft een dergelijk persoon niet wat je een ander kan aandoen door zo iets.
En wat is het nut,absoluut niets slechts krenken ,niet helpen.
Eerlijk ik ben blij dat ik dit nooit heb gedaan en hopelijk ook nooit zal doen.
En geloof me ik heb de mogelijkheid gehad.
Nee sorry Klaas ,ik kan alleen maar constateren dat jou grootste vijand Klaas heet en dat jij je verdere leven met deze  eigenschap (de ander kwetsen) zult moeten leven.
En dat spijt me voor jou.
Ik kan er nu niet eens meer boos over zijn.

Oke je jaagt mij dus niet weg,en als je dit geschrijf(op taal en stijl fouten ) wil corrigeren ga je gang.
Je weet nu in ieder geval wie dan de zielige is.

Wim  

mini-bs

#29
Taal is een drager, een voertuig voor een boodschap. Als er een kras zit op dat vehikel of zelfs indien het vol deuken zit, dan nog is de boodschap die er in zit veeeel belangrijker, zeker op een forum als dit hier. Het is zeker prettig om een goed geschreven tekst te lezen, maar om een ruzie te starten tegenover wie niet zo goed schrijft is flauw. Een forum is geen MSM of krant of zo, het is een ontmoetingsplaats voor iedereen, niet alleen voor wie zonder dt-fouten schrijft.
En laat ons nu weer over treintjes babbelen mensen !