schaal 1 rails?

Gestart door Havoc, 20 januari 2005, 22:38:44 PM

Havoc

Ik zou een cirkel nodig hebben in schaal 1 van ongeveer 2-3m doormeter. Dit om een zelfgebouwde loc eens te laten rijden (al ze af zal zijn uiteraard). Ik heb tot nu toe totaal geen ervaring met dit soort schaal, noch met de producten.

Tot nu toe heb ik gevonden: Marlkin, Peco en LGB. Kan er iemand met ervaring zijn mening geven over die verschillende merken. Uiteraard ook over merken waar ik nog nooit van gehoord heb, maar dat het tijd wordt om dat te doen. (ook waar ze gemakkelijk te vinden zijn aub)

Het is niet dat die rails permanent buiten komen te liggen, of dat er over gelopen gaat worden. Maar een weekendje buiten zouden ze toch moeten overleven.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tonycabus

"Tuinspoor"-rails zijn gelukkig gemaakt om buiten te liggen Johan.
Kijk de catalogi van M?rklin en LGB er eens op na...

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

je kan ook nar aristocraft -usa gaan Ze hebben daar Euro-track en Usa-track  
www.aristocraft.com
of nog www.trainworld.com
Naar het schijnt ( ben der nog niet geweest) zou er in Duitsland ( Keulen) een winkel bestaan die de spoorrails verkoopt per meter tot zelfs 5 m lengte. Je kan daar je stukken laten verzagen in de gewenste lengtes ??? Nadere info ontbreekt maar in de club zijn er al verschillende mensen geweest. Zal vrijdag eens navraag doen oke !!

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

Spoor I rails heeft ook Hubner. Hoe duur dit is en waar het te verkrijgen is. Ik zou het niet weten. Koop anders de grootste straal Marklin 1 bocht.

argilla

De normen voor schaal 1 rails zijn 220 of 250 ?? Vanwaar dat komt ?? Deze normen moet je opgeven als je een "railbender" bestelt in de USA
Overigens kost die 89 dollar . Maar wel een heel nuttig gereedschapje als je zelf rails legt. En de bogen zijn natuurlijk ook ruim te bemeten. Zo zijn er bij bogen bij met een straal van 3 meter en nog zijn ze te krap. ( dia is dus tot. 6 meter) Het is geen zicht als je de triple traction BSFN SD-40  "Warbonnet" met een sleep van 22 wagens door de boog ziet "haulen "( zoals de US vrienden het zeggen)De wagens hangen te veel over naar binnen. Dit geldt zekers voor een passagiers trein met heavyweight cars achter zich.
Dus opletten met die boogstralen [:D][:D]

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Bert Ossevoort

Johan denk er ook aan de flenshoogte daar als je een lgb motorblok hebt gebruikt absoluut geen marklin rails moet kopen daar de flenzen over de bielzen hobbelen,als je ze afdraaid uiteraard geen probleem.
Zelf heb ik al jaren lgb rails daar deze makkelijk verkrijgbaar is maar wel iets duurder dan de amerikaanse merken,kwaliteit verschil zal er nauwelijks zijn.laat je de rails wel buiten liggen pasta in de raillassen gebruiken of doorlussen met draad ,schroeflassen is duur en niet ideaal,warm koud gaan de schroeven los zitten en is het resultaat ook weg dus succes !

1op32

Het is al een tijd geleden dat er op dit onderwerp is gereageerd, mocht het voor iemand iets waard zijn: HEGOB.

HEGOB maakt zeer mooie rails en wissels zowel in bouwpakket als afgewerkt, zowel met kunststof biels als met echte houten biels.
www.hegob.de de baas is nog een heel sympathieke vent ook.

Groeten,
Geert
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is