NMBS Seinen

Gestart door tufken, 12 januari 2007, 00:26:35 AM

tufken

Beste vrienden,

Kan iemand ons al de plannen van alle mogelijke varianten van de  Belgische seinen en bijhorigheden bezorgen a.u.b.

Al bedankt op voorhand


" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


ERVIN

Hoi Tufken,ik denk dat Koen U hiermee wel verder kan helpen.[;)]

dgrr57

Dag Tufken,

op mijn site, deel documentatie, heb ik een versie van de RGS geplaatst (in het frans : R?glement G?n?ral de la Signalisation).

Direkte link : http://www.tassignon.be/trains/RGS-I-III/RGS-I-III.htm

Dit kan misschien helpen.

tufken

Erwin en Patrick al bedankt,

alles is welkom alsook zoveel mogelijk foto's.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Gerolf

Ik zal eens kijken in mijn archieven ...
Wat zoek je precies en wat is de bedoeling ermee?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

locomotion

Enkele vragen

Armseinen, lichtseinen, signaalborden. Welke periode?
Dus oof de oorspronkele armseinen naar Brits voorbeeld?
Is je vraag zeer algemeen of iets specifiekers?
Heb je Modelspoormagazine als bekeken? Hierin staat al wat info.
Heb je de boeken van TSP over signalisatie?
Ga je een boek schrijven of zo? Wat is de bedoeling?
Locomotion

tufken

We hebben hier de vraag van een fabrikant om misschien alle Belgische seinen op de markt te brengen, daarvoor is het.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Gerolf

citaat:
Geplaatst door tufken

We hebben hier de vraag van een fabrikant om misschien alle Belgische seinen op de markt te brengen, daarvoor is het.
ALLE seinen ??? [:0]
Dat wordt een groot gamma. Enkel de lichtseinen bestaan al in vele varianten, en zijn ge?volueerd in de tijd. Ook de armseinen hebben verscheidene gedaantes gehad.
Koen Vagan?e heeft zich een tijdje geleden beziggehouden met plannen van een keperbalk en een cijferbak voor Henckens te tekenen (met wat ondersteuning van ondergetekende [;)])
Ik zal morgen eens in mijn archief kijken. 'k Moet dadelijk gaan werken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

FREMO e.V. - afd België

citaat:
Geplaatst door tufken

Beste vrienden,

Kan iemand ons al de plannen van alle mogelijke varianten van de  Belgische seinen en bijhorigheden bezorgen a.u.b.

Al bedankt op voorhand



---------------------------------------------------------------------------
Beste Patrick,[:)]

Ook, zou je best de twee werken, uitgaven van de TSP, aanschaffen over de signalen in Belgi?, want daarin staat ook zeer veel nuttige informatie. Ik dacht, maar ben niet zeker (don't shoot the piano player), dat er nog een deel zal verschijnen dit jaar ivm. de laatste aanpassingen.

Mvg
Herman[^]
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door tufken

We hebben hier de vraag van een fabrikant om misschien alle Belgische seinen op de markt te brengen, daarvoor is het.



>>> Misschien eens bekijken of die seinen niet met een "Gerolf-stekker" kunnen uitgerust worden.
Mocht dit zo op de markt komen zwier ik er meteen al mijn oude TTM seinen af!!! en kan Gerolf langs de kassa[;)][:D]

Gerrit

13erke

Ik wacht nog steeds op de seinen van Jocadis, in hun winkel is het hele gamma te zien (zo'n soort of 20), maar de productie laat steeds op zich wachten...[:(]

loco

Het is lovenswaardig dat er een nieuwe kadidaat producent is voor Belgische seinen. Dat kunnen we alleen maar aanmoedigen.
Armseinen zijn natuurlijk niet simpel te maken en het aantal kanditaat modelbouwers om ze te kopen en vervolgens te monteren zijn ook al niet dik gezaaid.
Anders ligt het met lichtseinen. Hier zijn dan de hedendaagse lichtseinen het meest populair. Je hebt momenteel nog twee comerci?le aanbieders. Henckens en Jocadis. Henckens seinen zijn zeer goed (de nieuwste versie) en realtief goedkoop. Het is ook maar ??n bepaald type, namelijk de moderne uitvoering. Voor de afmetingen van de bestaande seinen, zou ik een meetlat gebruiken en op pad gaan. voor de armseinen ligt het moeilijker. Maar toen sprak men nog niet over tandaardafmetingen en serieproducties. Dus daar zou je nog een mm of meer mogen afwijken.
Loco

erik de noorman

Bij mijn weten heeft (of had) henckens seinen in zowel TP III als IV.
Ik heb er van de TP III periode.

Erik

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Rochevalien
Misschien eens bekijken of die seinen niet met een "Gerolf-stekker" kunnen uitgerust worden.
Mocht dit zo op de markt komen zwier ik er meteen al mijn oude TTM seinen af!!! en kan Gerolf langs de kassa[;)][:D]
Ik moet toegeven dat zulke gedachten in mij opkwamen toen die vraag gesteld werd ... [:p]
Tufken, je mag die potenti?le fabrikant steeds contact met mij laten opnemen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Dag Tufken,

Kan jij Autocad files openen of stuur ik PDF-files?

mvg

Koen
Nooit te oud om te leren