Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nieuwe Locs

Gestart door quf, 10 januari 2007, 10:19:03 AM

Anarchy

#15
Heb gehoord dat het zou gaan om 1601 tot 1720.

thalysken

#16
Wat zijn die andere twee dingen onderaan de site dat Gerolf ons gaf? ik zie iets van HSA en nog iets anders (mijn frans is nog niet zo heel goed want ik moet nog veel leren). Hihihi[:p]!!!

Greg

#17
Het gaat om 2 soorten treinstellen.
1 treinstel dat is toegelaten voor 250 km/h voor de nieuwe hogesnelheidslijn tussen brussel en amsterdam.
Er zijn er 3 van besteld en er kunnen 546 mensen in.
het treinstel kan onder 3 spanningen rijden en gaat op die lijn de thalys aanvullen. En het is de opvolging voor de huidige Benelux treinen.

Het andere treinstel zou de RER dienst rond brussel moeten verzorgen. Er zouden 80 van besteld worden. Het is 3-delig
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

quf

#18
Ik lees hier in verschillende commentaren, dat deze locs zouden gebruikt worden voor goederendienst. Dit terwijl in het door mij geciteerde artikel van GVA toch uitdrukkelijk staat, dat deze locs zullen dienen voor het binnenlands reizigersverkeer en in het bijzonder voor het trekken van de dubbeldekstreinen. Nu weet ik wel dat journalisten ook wel eens de bal misslagen; maar al bij al blijven er voor mij nu toch grote vraagtekens. (niet dat het echt zo belangrijk is).

Groeten

Frank

tt4403

#19
De nieuwe locs zullen wel degelijk reizigerstreinen gaan rijden.
Deze worden gesubsidieerd maar dit kan enkel als het gaat om locomotieven voor reizigerstreinen.
In praktijk wil dit zeggen dat ze dus in trek-duw gaan rijden met de I11'en en M6'en.
Weg homogeniteit stuurstandrijtuig en loc... Nuja, de MUX 27'en zijn ook niet homogeen met de M6 stuurstandrijtuigen.
En de 13'en? Allemaal op de goederen [;)]


13erke

#20
We zullen dat allemaal wel nog zien, de nmbs heeft de loks nu besteld, het kan nog 4 jaar duren eer ze er eindelijk zijn. Wat de nmbs dan zal uitsteken met hun nieuwe 14, hun dertienen , dat weet niemand (nmbs logica he[;)])

Kedeng Kedeng

#21
Amaai dat prototypen dat ik heb gemaakt ben ik al op 2 verschillende plaatsen tegengekomen.
Ik heb daar wel ? op he mannen [}:)],

Ik heb er niks optegen dat ze die foto gebruiken zolang ze men naam er maar bij zetten.


diesels

#22
citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Ik vraag mij af welke nummers de NMBS die loc dan gaat geven? volgens mij kan het de 14 niet worden
Want reeks 14.00 + 120 = reeks 15.20 al ik goed kan tellen & reeks 15 bestaat al.



Jij denkt serieus dat die reeks tegen de tijd dat men 100+ van die nieuwe locomotieven heeft ontvangen nog steeds rijdt?
Overigens schijnt je bewerking inmiddels ook vanuit de NMBS zelf zijn weg te vinden [:D] Je mag je copyrights wel eens gaan cashen! [:p]

groeten

diesels

#23
citaat:
Geplaatst door Tom

Ik denk niet dat die optie er zal komen, want bij de 13 was die er ook en die is er niet gekomen.



??? wat is dat voor merkwaardige redenering ???
Dus als ik in een supermarkt sta en ik twijfel of ik vier of vijf pakken melk koop en ik kies er voor vier, dan weet jij zeker dat als ik een week later voor dezelfde keuze sta, ik er weer maar vier neem omdat ik dat een week eerder ook gedaan heb? [;)] Ook al heb ik meer dorst bijvoorbeeld omdat ik een week eerder te weinig melk heb gekocht? [8)]

diesels

#24
citaat:
Geplaatst door Peter

Op de website Belrail van de NMBS...



Die website is geenszins van de NMBS, dat staat er ook duidelijk boven (site non officiel)

groeten

Kedeng Kedeng

#25
citaat:
Geplaatst door diesels

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Ik vraag mij af welke nummers de NMBS die loc dan gaat geven? volgens mij kan het de 14 niet worden
Want reeks 14.00 + 120 = reeks 15.20 al ik goed kan tellen & reeks 15 bestaat al.



Jij denkt serieus dat die reeks tegen de tijd dat men 100+ van die nieuwe locomotieven heeft ontvangen nog steeds rijdt?
Overigens schijnt je bewerking inmiddels ook vanuit de NMBS zelf zijn weg te vinden [:D] Je mag je copyrights wel eens gaan cashen! [:p]

groeten

Ik zou het gewoon raar vinden om een bestaand nummer te gebruiken,
& nee ik denk niet dat de reeks 15 dan nog bestaat [:(].

Wow [:0] dat die tekening zijn weg vind naar de NMBS [8D].

thalysken

#26
@Kedengkedeng

Jij zou nog ontwerper van de NMBS lokkleuren kunnen worden.

groeten,
Thijs

Kedeng Kedeng

#27
citaat:
Geplaatst door thalysken

@Kedengkedeng

Jij zou nog ontwerper van de NMBS lokkleuren kunnen worden.

groeten,
Thijs

Ja Thalysken da zou wel een droom zijn [:p],
Op de dag vind je de job van je leven h? [;)].

janjozef

#28
Alleen vasthouden is het probleem, maar dit ontwerp toont goed.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

#29
Sicco,

citaat:
Die website is geenszins van de NMBS, dat staat er ook duidelijk boven (site non officiel


Blijft wel het feit dat David De Neef een zeer betrouwbare informatiebron is (werkt hij niet bij de NMBS?) en dat het wel degelijk de Siemens ES64 is en niet de hier op dit draadje afgebeelde lok die wordt aangekocht.
Op de NMBS site (de officiele) wordt wel vermeld dat er 40 (veertig) nieuwe goederentreinloks zullen aangekocht worden.Hierbij de link, voordat weer gezegd wordt dat het niet juist is.
http://www.b-rail.be/projects/pagesnl/inv04.htm
Met vriendelijke groeten
Peter