Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Blue Point Turnout Controllers

Gestart door Roderik, 08 januari 2007, 07:26:46 AM

Roderik

Da iedereen,

Ik ben deze manuele wisselcontrollers tegengekomen op internet.
urlhttp://www.newrailmodels.com/Products/Accessories/BluePoint/BluePoint.htm /url
Wat denken jullie hiervan? Ik vind het handig dat je manueel kan "wisselen" en tegelijk elektrisch ook een en ander kan regelen (signalen, leds van een controlepaneel en zelfs een hartstuk ompolen...)

Wat denken jullie hier van?

P.S. Op dezelfde pagina spreken ze ook van een wisselmotor van Tortoise. Volgens wat ze beweren heeft deze motor 3 seconden nodig om een wissel om te gooien wat zeer realistisch zou moeten zijn. Iemand ervaring hiermee?
Always be modelling!

Gerolf

#1
Die bluepoint lijkt een verbeterde versie van de tortoise, maar dan zonder motor. De prijs vind ik behoorlijk hoog.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#2
Dat was mij ook opgevallen meer dan 12? per stuk is niet goedkoop.

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Brunel

#3
In ieder geval is er ruime ervaring met de Tortoise en die werkt erg goed. Het wissel gaat geleidelijk om en de Tortoise maakt voor een motoraandrijving betrekkelijk weinig geluid. Het is wel een vrij groot ding, hoewel de voet van de aandrijving hooguit 3 bij 4 centimeter is, maar hij is nogal hoog.

Klaas Zondervan

#4
Brunel, de Tortoise is iets groter. Klik hiervoor een maatschets.

Klaas Zondervan

#5
citaat:
Geplaatst door Brunel

Ja, dat komt toch overeen met mijn omschrijving?

Nee, dat komt niet overeen. Je hebt het over 3 bij 4 cm.
Maar in de tekening zie je dat de kast 39mm breed is aan de onderkant. De kast is taps en bij de voet is hij 4cm breed. Hij is vierkant, dus 4 bij 4 cm. Daar komen in ??n richting nog de schroefoortjes bij, dat maakt 4 bij 5 cm. En dat is dus iets groter dan 3 bij 4.

Brunel

#6
Ja, dat komt overeen met mijn omschrijving.

citaat:
Geplaatst door Brunel

Het is wel een vrij groot ding, hoewel de voet van de aandrijving hooguit 3 bij 4 centimeter is, maar hij is nogal hoog.



Met de 'voet' bedoel ik de oppervlakte die de aandrijving onder de plaat in beslag neemt. En die is met 3 bij 4 centimeter direct onder het wissel niet ongewoon groot voor een motoraandrijving onder de plaat. Plaatsing levert nauwelijks problemen op en dat is bij aandrijvingen die meer oppervlakte in beslag nemen en/of niet direct onder het wissel moeten worden gemonteerd vaak wel anders.
De Tortoise is vooral hoog en dat kan lastig zijn, bijvoorbeeld als er een schaduwstation onder ligt.

Klaas Zondervan

#7
Brunel, je moet niet proberen je gelijk te halen door met je berichten te manipuleren.
De voet is minstens 4 bij 5cm, en niet hooguit 3 bij 4 zoals je eerder schreef.


argilla

#8
CiteerGeplaatst door Gerolf_Peeters

Die bluepoint lijkt een verbeterde versie van de tortoise, maar dan zonder motor. De prijs vind ik behoorlijk hoog.
[/quot
------------------------------------------------------------------

ben het eens met Gerolf. De prijs is aan de hoge kant. Als je dan nog douanerechten en portkosten ( vanuit USA)  Zonder motor???? als het nu met motoraandrijving was tja dan.....???
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Brunel

#9
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Brunel, je moet niet proberen je gelijk te halen door met je berichten te manipuleren.
De voet is minstens 4 bij 5cm, en niet hooguit 3 bij 4 zoals je eerder schreef.



Ik heb niet 'gemanipuleerd' en probeer ook niet 'mijn gelijk te halen'.
Ik had een oud bericht door een nieuw vervangen, terwijl jij bezig was met je antwoord. Dat is een vervelende samenloop van omstandigheden, maar er zit niet de bedoeling achter die jij kennelijk veronderstelt.
De voet is eerder 4 bij 5 centimeter dan de door mij geschatte 3 bij 4 centimeter. Okay. Dat doet aan de conclusie dat de Tortoise, ondanks zijn omvang, meestal gemakkelijk is te plaatsen niets af. Als er een probleem is, dan komt dat meestal door de hoogte in combinatie met een schaduwstation. Dat lijkt me het soort van informatie waar Roderik wat aan heeft.

Roderik

#10
Afhankelijk van waar je de Blue Point Turnout Controller koopt, gaat er mooi stuk van de prijs af. Ook hebben ze pakketten van 5 en 10 stuks samen. Ik heb een pakketje van 10 stuks aangeschaft bij Wig-Wag in de VS en die komen op iets meer van 5 euro per stuk. (let wel zonder verzendingskosten) maar hoger dan 10 euro kwam dat niet. Dus voor een dikke 6 euro per stuk heb je toch een handig systeem.

Eens ze zijn aangekomen, laat ik zeker weten wat mijn ervaringen zijn.

Bovendien is 1 euro niet gelijk aan 1 dollar. Je mag gerust een kwart minder rekenen.
Always be modelling!