Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Regels frontseinen in Belgie?

Gestart door DasBert33, 06 januari 2007, 19:28:11 PM

Anarchy

citaat:
Geplaatst door nmbs

Nieuwe HLT is in dienst wanneer de bestuurder uitleg hierover gekregen heeft.  Daarmee dat sommige bestuurders nog volgens de oude reglementering rijden en andere reeds met de nieuwe



Ahzo, dank voor de verduidelijking [:)]
Zo zijn er nog zulke toestanden ivm oud <-> nieuw. Ik denk maar aan seinbeeld GGV (->snelheid) [:D]

wimmeke

Men sprrkt niet over de drie koplichten :

Andere ritten dan rangeerdienst

- Vooraan Worden de koplichten van het bediende krachtvoertuig benut


DUS : men is niet verplicht derde koplamp aan te steken volgens mij
     anders zou het er wel bij staan dat wanneer HL uitgerust is met
     drie koplampen ze ook MOET aangestoken worden [:)]

nmbs

in het HLT spreekt men er niet over.  Iin het ARGSI wel maar het is ook geen verplichting, kan ook niet want niet alle materiaal heeft een derde koplamp.

wimmeke

Wat in het ARGSI moet ik als TB niet weten wat voor mij geld is het HLT en dit is een uittreksel van hogergenoemde regels  (sorry voor dit kordate antwoord ) [:)]

nmbs

...daarom dat ik dat derde sein dus ook niet bezig [^]

rixke rail

Vanmorgen in station Mechelen een variante gezien op een 21 of 27 ([?] : 't was nog donker) : de twee rode sluitlichten plus het derde (witte dus) neuslicht.([:D][:o)]).
Zo geweldig zijn die instructies dus bij de nmbs wellicht niet ! ([:0])
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

13erke

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Vanmorgen in station Mechelen een variante gezien op een 21 of 27 ([?] : 't was nog donker) : de twee rode sluitlichten plus het derde (witte dus) neuslicht.([:D][:o)]).
Zo geweldig zijn die instructies dus bij de nmbs wellicht niet ! ([:0])
Grootspoorse groeten,
Eric.



Heeft die geluk dat die niet in nederland rijdt, daar is dat namelijk de toestand om gevaar aan te duiden, om zo tegemoetkomende treinen te waarschuwen[xx(]! (Bij ons in belgie knipperen daarvoor de twee onderste lichten om en om)