Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

reeks 82 als suggestie;

Gestart door n/a, 20 januari 2005, 00:30:07 AM

Jurgen

Je kan misschien ook nog een jaartje wachten op de laatste kleurschildering.[:o)]
Of je moest de loc zelf de juiste kleuren geven. Dan heb je ook geen problemen ivm de juiste tijdperken. [:D][;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bartie

Heb hem ondertussen al besteld bij Olaerts voor 175 euro (zonder verzendkosten).  Maar liefst een verschil van 44 euro met Kelber.
De loc nadien herspuiten en een ander nummer geven is inderdaad een optie.

Groetjes Bart.


Johnnytrein

@Bartie, je weet toch dat Guido Olaerts een bestelling voor je kan meebrengen naar een treinbeurs dan spaar je de verzendkosten ook nog uit.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

diesels

citaat:
Geplaatst door bartie

Heb ondertussen even gekeken naar de loc van Marklin reeks 80 die nu nog te koop is (219 euro). Deze heeft het nummer 260013 en werd verkocht in 1987. Dit gaat nog wel samen met een reeks 25 die ik heb, maar niet met de reeks 77 die pas in 2000/2001 gebouwd werd.
Vermits er verder niet veel opties zijn, zal ik deze aanschaffen en gebruiken tot er eens een latere versie in model uitgebracht wordt.

Groetjes Bart.



Een zescijferig nummer met oudgroene schildering kan maar tot 1971.
Het is verstandig, als je belang hecht aan het juiste tijdperk en regio, om je eerst te informeren over wat wel en niet kan voordat je modellen koopt. Daar kun je net zo ver in gaan als je zelf wilt:)

bartie

@diesels: Zelfs met de nieuwe kleuring en het vierdelig nummer 8013 dat aan het nummer 260013 gegeven werd klopt het nog niet met de reeks 77. Herspuiten en nummeren met bv. 8064 (einde 2003) zal het plaatje wel doen kloppen.En dat is uiteindelijk toch ook een deel van de hobby. [:)]

Groetjes Bart.

diesels

CiteerGeplaatst door bartie

@diesels: Zelfs met de nieuwe kleuring en het vierdelig nummer 8013 dat aan het nummer 260013 gegeven werd klopt het nog niet met de reeks 77. Herspuiten en nummeren met bv. 8064 (einde 2003) zal het plaatje wel doen kloppen.En dat is uiteindelijk toch ook een deel van de hobby. [:)]

Dat kan ook weer niet, want de laatste serie was anders (grotere batterijkasten). 8001 zou b.v. wel kunnen.