Spanning/stroomprobleem

Gestart door cbx, 05 januari 2007, 19:57:05 PM

cbx

Onderstaand een tekening met een spanning/polariteit probleem.
Hoe dit op-te-lossen, ik heb eventueel een Lenz LK 100 liggen.
Linker gedeelte(vanaf de lijn) is digitaal rechter gedeelte incl.draaischijf is nog analoog maar wil ik ook digitaliseren.
Bijvoorbaat dank voor het meedenken.

imghttp://www.scheurders.nl/modules/coppermine/albums/userpics/10014/normal_spanning_probleem.jpg/img

ysbeer

Wat een eigenaardig probleem.
Als ik het een beetje snap staat op de linkse railbos een digital spanning en op de rechtse gewoon gelijkspaning.
als daar geen isolatie tussen zit heb je zo ie zo een groot probleem
Als er wel isolatie tussen zit dan is dat probleem er ook als er met een lok over heen rijdt.
Maar wat voor lok is dat dan een digitale of en analoge.

Het zal best aan mij liggen maar dit vind ik een heel vreemd probleem dat uberhaupt zo niet op te losen valt.

leg het a.u.b wat beter uit,en vooral zeg wat je wil bereiken.

wim ysbeer

cbx

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Wat een eigenaardig probleem.
Als ik het een beetje snap staat op de linkse railbos een digital spanning en op de rechtse gewoon gelijkspaning.
als daar geen isolatie tussen zit heb je zo ie zo een groot probleem
Als er wel isolatie tussen zit dan is dat probleem er ook als er met een lok over heen rijdt.
Maar wat voor lok is dat dan een digitale of en analoge.

Het zal best aan mij liggen maar dit vind ik een heel vreemd probleem dat uberhaupt zo niet op te losen valt.

leg het a.u.b wat beter uit,en vooral zeg wat je wil bereiken.

wim ysbeer




Alles WAS analoog.
Het linker gedeelte is inmiddels digitaal.
Uiteraard zit er isolatie tussen beide systemen.
Ook ga ik met een digitale lok niet op het gelijkstroom gedeelte rijden, en andersom ook niet.
Het rechter gedeelte incl. draaischijf wil ik ook digitaliseren, en de vraag is nu dus hoe dit te fixen!

Klaas Zondervan

Het enige probleem is de draaischijf zelf. Als je die een halve slag laat maken sluit hij qua polariteit verkeerdom aan bij het spoor.
Als je daar in de analoge situatie al een oplossing voor hebt laat je die gewoon zitten, anders sluit je de draaischijf aan via een LK100.

ysbeer

Ik zal wel dom zijn maar het probleem zie ik nog steeds niet.
Die draaischijf zal het worst zijn of hij digitaal of analoog wordt bereden.
En elke draaischijf heeft een oplosing voor het ompolen.

maak alles digitaal,lees de gebruiks aanwijzing van die schijf en je weet alles.

wim ysbeer

INFO

CBX,

Zoals in je eerste draadje over stations sporen ook al besproken is en is uitgelegd, je maakt alle sporen gelijk aan elkaar qua polariteit, en je lost de oversteek, of keerlus situatie op een centrale en gemakkelijke plaats op.
Nogmaals de aansluitingen van je stationssporen met de oversteek naar de tegengestelde rijrichting. Ook voor dit sporenplan geldt dezelfde manier van aansluiten. Dus alle sporen hebben aan dezelfde kant de plus aansluiting.



Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Ik snap nog steeds niet waarom er een gedeelte analoog moet blijven en een gedeelte digitaal.

Bedenk ??n ding heel goed, iedere overgang van analoog naar digital moet worden voorzien van een overgangs module (bouwsteen) Lenz heeft deze in zijn programma. http://www.lenz.com/products/modules/lt100.htm
Alleen de waarheid ligt in het midden.