Nieuws:

Nu in MSM 263 REPORTAGE: Terugblik op de 11de Grote Modelspoor Expo

Hoofdmenu

MSM 263

Gestart door doomslu, 22 november 2025, 09:11:03 AM

doomslu

Deze week in de brievenbus van de meeste abonnees: MSM 263.
Je mag het nummer in de dagbladhandel verwachten vanaf 27 november.

Lees hier de nieuwsbrief
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

Donderdag 22 november in topconditie in mijn brievenbus gevonden.

D_Loc

Ook in Zoetermeer (NL) donderdag in de brievenbus, alleen was het bij mij 20 november op donderdag  ;D
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Ronald

Peter kreeg hem in de toekomst  ;D

Brossel

Ook hier ontvangen, fraai nummer weer!

Bij het productnieuws over de 5191 van Van Biervliet staat echter een fout:
De fabrieksplaten horen wel degelijk op deze lok, in deze livrei, van deze stelplaats.
Op de aankondiging in de folder van VBV staat zelfs een foto van de lok in deze livrei 1970 met fabrieksplaten...

De adviseurs van Van Biervliet hebben dat juist goed gezien en de lok waarheidsgetrouw omgezet
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn steengroeve in planning!

oebr

Efkes in de war... Dacht al van ik heb toch zo'n memling bistro van LSM? En dat klopt ook onder nummer 12002 is er blijkbaar toch eerder zo'n setje verschenen, toen ism het Heris-koppel. De binnenafwerking is uiteraard niet van de allure die de MW versie en deze nieuwe kenmerken, maar van buiten toch wel in orde als ik de foto's en het model vergelijk.  Stand alone zou je de 20 jaar verschil allicht wel opmerken, maar dan moet je de cw Mechelen al nabouwen om het ding zo te presenteren - en dan kan je maar beter ook de vtm 800 zien te vinden want die stond er ook. 

Dat gezegd zijnde... een 800 als nieuw model, dat zou nog eens wat zijn. Herr Wilffer...? :-).

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

oebr

Citaat van: oebr op 22 november 2025, 22:30:33 PMHerr Wilffer...? :-).

Ik zal maar zelf direct reageren... waarom onze vriend uit Sina aanroepen? Omdat ie nog betaalbare dingen op de markt gooit. Onlangs prachtig modelletje van een br218 kunnen kopen voor net geen 50 euro, en het ding is dik in orde.  Vandaar...    Wagonnekes voor 100 of meer zijn immers een streep door de rekening van Guy als ik zo dat leuke voorwoord lees...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michael

MSM 263 vrijdag 21 november ontvangen
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154