Nieuws:

Nu in MSM 262 TREINSAMENSTELLING: Containershuttle Zeebrugge-Antwerpen anno 2025

Hoofdmenu

PT Trains

Gestart door ERVIN, 25 oktober 2025, 15:04:08 PM

ERVIN

Kent er iemand PT Trains uit Portugal en heeft er iemand al modellen van gekocht , ze hebben best wel mooi materiaal , wel wat prijzig , maar ik heb wel interesse in bepaalde zaken.

Davy

Ik heb twee 80ft containerwagens liggen. Ze zijn zeer mooi afgewerkt en een degelijke scharnierkoppeling.
Ook hun containers zijn mooi gedetailleerd.
Ik zie nu dat ze een 2assige wagon en 2delige wagens hebben uitgebracht. Ziet er mooi uit met die Medway containers.
Ik hoop beide wagens terug in metaal.

Op sommige foto's van de 2delige wagens staat er wel X-trains ??

ceuleer

Bij Hunerbein zijn de nieuwste wagons Sggmrss 90 wagons al te koop.
Deze wagons worden hier blijkbaar verdeeld door Rocky Rail, op de beurs in Leuven stonden de wagons in zijn vitrine uitgestald.
Ze zijn volldedig in metaal, en de pinnen voor de containers op te zetten kunnen opgeklapt worden op de juiste plaats om de grote of kleine containers op de wagons te plaatsen. Ik heb er ene vastgehad op de beurs, en het voelde zeer degelijk.  ;)

https://www.huenerbein.de/PT-Trains-100522-CR-Doppel-Containertragwagen-Sggmrss-90-ohne-Beladung/669-100522

Guy Van Meroye

PT Trains uit Portugal maakt uitstekende modellen, in metaal en bijzonder fijn gedetailleerd.
Zie MSM 238 voor een gedetailleerde beschrijving van de vierassige containerwagen Sgmmnss.
De twee-asser Lgnss werd voorgesteld in de nieuwsrubriek MSM 261, en wordt ook vermeld in het artikel over de containershuttle Zeebrugge-Antwerpen in MSM 262 (pag 71).
Blijkbaar weinig lezers van MSM op het forum van het magazine....shame on you

ceuleer

De Lgnss heb ik gezien, maar MSM 262 ligt maar vanaf 3 november in de rekken, dus dat kon ik nog niet lezen hé.
Maar de Sggmrss 90 wagons met lading heb ik gisteren bij RR gezien, en ze zijn prachtig.
Ze zouden ongeveer 115 euro kosten met 2 containers erop.
Dus ze zullen weldra in de winkels liggen.

Koen

Citaat van: Guy Van Meroye op 27 oktober 2025, 10:52:49 AMPT Trains uit Portugal maakt uitstekende modellen, in metaal en bijzonder fijn gedetailleerd.
Zie MSM 238 voor een gedetailleerde beschrijving van de vierassige containerwagen Sgmmnss.
De twee-asser Lgnss werd voorgesteld in de nieuwsrubriek MSM 261, en wordt ook vermeld in het artikel over de containershuttle Zeebrugge-Antwerpen in MSM 262 (pag 71).
Blijkbaar weinig lezers van MSM op het forum van het magazine....shame on you

... of ze hebben hem nog niet gelezen  ;)
Nooit te oud om te leren

ceuleer

Hier een pdf van de nieuwe wagons van PT Trains.
Op de foto klikken om te vergroten.

SuSke

Ze staan bij mij al langer op de radar ivm hun producten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.