Nieuws:

Nu in MSM 267 TREINSAMENSTELLING: Benelux I4-rijtuigen

Hoofdmenu

een oplossing......

Gestart door Metpetergaathetbeter, 30 september 2025, 11:40:27 AM

Metpetergaathetbeter

gehoord op de beurs in leuven,een klant kwam bij een niet nader genoemd  Belgische fabrikant verhaal halen omdat zijn lange containerswagons bananentrekjes begonnen te krijgen en de buffers naar boven krulden. Iets waar ik eerder ook al gewag van heb gemaakt!

De fabrikant antwoordde die klant dat de oplossing was ze weer recht te plooien ..... misschien moet MSM op de beurs ook maar eens een trofee uitreiken aan de  MEEST KLANTVRIENDELIJK BELGICHE FABRIKANT ?

Klaas Zondervan

Als dat recht plooien niet lukt, dan kan je er altijd nog bananen mee vervoeren. :D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Klaas Zondervan op 30 september 2025, 12:26:01 PMAls dat recht plooien niet lukt, dan kan je er altijd nog bananen mee vervoeren. :D
bij een 2de keer rechtplooien breken die spontaan.....

Boemeltrein

waarschijnlijk had die fabrikant dit enkel nog als optie te antwoorden bij gebrek aan kwaliteit en service, jammer
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

Metpetergaathetbeter

Nee het was er een die de kosten steeds naar zijn klanten doorschuift.......

Thommy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 september 2025, 17:15:18 PMNee het was er een die de kosten steeds naar zijn klanten doorschuift.......

wss zelfde waar tandwielen breken?

Nuja, vraag is ook hoe het komt dat ze plooien? Liggen ze "slecht" gestockeerd in de zon of in een veel te warme kamer? Kunststof is een raar ding natuurlijk.

Maar bon, met dat antwoord zou ik ook niet gediend zijn van plooi ze terug recht. Zou ie me dat es mogen tonen
Greetz

Thommy

Klaas Zondervan

Citaat van: Thommy op 30 september 2025, 17:48:30 PMNuja, vraag is ook hoe het komt dat ze plooien?
De algemene oorzaak is dat de gietmal niet ver genoeg is afgekoeld als het model wordt uitgenomen.

Koen

Citaat van: Klaas Zondervan op 30 september 2025, 21:09:26 PM
Citaat van: Thommy op 30 september 2025, 17:48:30 PMNuja, vraag is ook hoe het komt dat ze plooien?
De algemene oorzaak is dat de gietmal niet ver genoeg is afgekoeld als het model wordt uitgenomen.

Ik kan je verzekeren dat de persoon in kwestie zeer zorgzaam is voor zijn rollend materiaal! Dus te warm of mishandelingen zijn uitgesloten.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 30 september 2025, 17:48:30 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 september 2025, 17:15:18 PMNee het was er een die de kosten steeds naar zijn klanten doorschuift.......

Laat ons raden....! :o

Je kan er jaren over zaniken, maar ook eens iets ondernemen....
Zou het een slecht idee zijn om de wagens in zeer heet water te dompelen, en ze dan op een vlakke ondergrond laten afkoelen, desnoods met een gewichtje erop?

;)

ERVIN

Maar dan nog blijven die te hoog op hun " poten " staan. :-\

Bufferhoogte!! by Erwin Janssens, on Flickr

Beide wagons zijn van dezelfde fabrikant , links de nieuwe reeks - rechts de oude goede reeks.

Thommy

dat scheelt nog vrij veel  :o das ne halve kortkoppeling
Greetz

Thommy

JerryCrazy

Ik denk dat het hoog tijd is om te stoppen met het kopen van modellen van dit merk.

Men zal mij zeggen dat als we niets kopen, hij niets meer zal produceren ... Maar als we de kwaliteit van de nieuwste modellen zien ...

ERVIN

Inderdaad JérÔme sinds de laatste maanden heeft hij volgens mij een nieuwe fabrikant want het zijn de laatste nieuwe modellen die dit probleem allemaal hebben , ik heb mijn verdere bestellingen allemaal afgezegd want het trekt echt op niets meer , en ik ben dan absoluut geen purist , ik ben al blij als het er een beetje op lijkt maar dit is echt niet te doen.
Voor mij is het definitief afgelopen met deze handelaar!!  >:(

Klaas Zondervan

Citaat van: Koen op 02 oktober 2025, 10:37:57 AM
Citaat van: Klaas Zondervan op 30 september 2025, 21:09:26 PM

Ik kan je verzekeren dat de persoon in kwestie zeer zorgzaam is voor zijn rollend materiaal! Dus te warm of mishandelingen zijn uitgesloten.

Groetjes,
Koen
Het gaat mij niet om de persoon die het model nu in zijn bezit heeft, maar om de fabrikant die te veel haast heeft bij het uit de mal halen van het product. Daar zit de oorzaak van het kromtrekken.

Boemeltrein

Bon, dan moet die "Belgische fabrikant" eens op leercontract gaan bij een andere fabrikant, bij één van de gekende merken of bij jongere merken zoals ACME, Pirata, of nog jonger PBmodels! die laatsten hebben toch zo geen malheuren!
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.