Gisteren in brievenbus.
En in de eerste reacties hier bemerk ik een steeds terugkomende kritiek:
waar is bouwtekening?
waar is het plan?
Niet dat MSM daar consequent in gebreke blijft, verre van, maar wordt het niet stilaan tijd om rekening te houden met het feit dat een magazine dat over allerlei thema's en via allerlei technieken zelf(om)bouw 'promoot' rekening houdt met het feit dat de lezer in het begin van het artikel van niks weet (Martine Thange stelt haar nieuwsteksten op met haar bomma in het achterhoofd: als DIE het begrijpt, begrijpt iedereen het).
Laat mij nu niet verkeerdelijk de indruk wekken dat het MSM-jargon (die frans<->nederlandse vertalingen, hee) hier het struikelblok is, daar heb ik mij al lang mee verzoend.
Het gaat over een gebrek aan BOUWPLAN.
Ik mis in nr56 het (ongetwijfeld simpele, en dus voor de vele modelbouwliefhebbers die over een kleine oppervlakte beschikken interessante) baanplan van "Thionville". De omslachtige
beschrijving ervan was dan overbodig.
Gerolf, in het populistische boekwerk "De reizigers worden verzocht in te stappen", staat her en der louter decoratief en ter bladvulling een nauwkeurig plan (t/m ondergrondse structuur en afmetingen) van een belgische waterkraan.
Ik steek dat 1 dezer in je brievenbus.
Eigenlijk bladerde ik eerst naar het hoofdstuk over de industielocs, vanwege dicht bij mijn thema . Blijkt dit over een ombouw te gaan waar kop nog staart aan te krijgen is.
Er moet eerst vanalles opgevuld worden ("start met het dichtmaken van de uitsparingen in de kast"??) en dan nogmaals vandattum ("begin met het het opvullen en bijvijlen van de gaten die ontstaan zijn door het wegsnijden van diverse onderdelen"??). Van non-info gesproken! Moet ik het daarmee doen?
WAAR IS HET PLAN??
NB: Dat het mislukte resultaat dan nog verstopt wordt is helemaal te gek voor woorden: of je pubiceert je fouten 'full monty' (daar kunnen we ook van leren!) of je weerhoud je tot je trots overwonnen is. Dat 'zeiltje' over de motorkap bezorgde mij al bij de eerste foto een frons en daar zouden wij dan de inspiratie moeten halen...
Groeten, luc.