AR 40 Olaerts

Gestart door Jacques D, 30 augustus 2025, 21:00:07 PM

Michael

Antoon bedankt voor de link, mooie treinstellen, ik ben gek op F1 maar niet de formule 1 van Olaerts, basis prijs 995€ .
Zucht en nog een zucht, ik sluit dit boek dat heb ik er niet meer voor over. Ik hou mij tevreden met mijn verzameling.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

rixke rail

En zoals ik al vermoedde zullen ze ook M3-rijtuigen uitbrengen.
De tussenrijtuigen van de Reeks 40 waren immers M3's ,,,
En natuurlijk ook dezelfde periode als voornoemde treinstellen,
Eén set van 4 en één van 2 ...  :o
Mijn budget voor 2026 is dus al op ,,,  :-X 
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

XA4

Leuk materiaal en uiteraard tof dat Olaerts dit zal uitbrengen maar... toen ik de prijs zag dacht ik dat het een messing versie was.
Toen ik zag dat het voor een plastiek model is  :o
Nee bedankt...
Belgisch materieel | H0 | 3-rail (AC) | Digitaal | Tijdperken IV, V & VI (in mindere mate)

755philippe

Ik twijfel bij de modellen van Olaerts. Heb destijds het type 15 gekocht : 2x moeten terugsturen.
Ar 45 : motorisatie moeten laten vervangen en nadien gebroken tandwiel - heb wel een volledig nieuw onderstel gratis ontvangen.
De Break : problemen bij k-rail bij wissels met puntkontakten waar die steeds ontspoorde.
Dus ik zeg niet dat Olaerts slecht materiaal verkoopt maar twijfel of het intussen al wat verbeterd is of heb ik echt pech gehad ??
Mvg

Metpetergaathetbeter

OLAERTS maakt er wel een erezaak van het op te lossen zonder dat het als klant geld kost. Het duurt soms al eens heel lang maar je eindigt steeds met een goed werkend miniatuur, zonder dat de fabrikant zijn garantie probeert te ontlopen. Integenstelling met andere die heel creatief zijn om het van hun gat te schudden

dieselfreak

Ik heb de donkergroene versie besteld, dit is het treinstel uit mijn jeugd toen ik in de jaren 1960 voor het eerst met mijn ouders van Sint-Niklaas naar Antwerpen Linkeroever spoorde. Ik heb alle vertrouwen in treinshop Olaerts, heb enkele modellen van hem en ben een tevreden klant.
MC

raf

ik heb de rood gele versie besteld digitaal zonder de rest .
ik ben zeer tevreden over de AR45 in de zelfde kleur stelling als ook in de personen wagons die ik door de jaren heen heb aangeschaft.
allemaal draaien hun rondjes op mijn baan als ook de club baan.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

755philippe

Ok  bedankt voor de positieve feed-back. Ik wou deze handelaar ook niet in het negatieve daglicht zetten. Trouwens heb ik destijds veel rollend materiaal gekocht zonder problemen. De 3 loks die problemen hadden zijn wel opgelost geweest maar heb hier wel redelijk lang op moeten wachten maar begrijp ook dat ik niet de enige ben die iets laat herstellen. Dus ik ben nu wel gerustgesteld.
Mvg

stoomlokje

Ik had de rood gele al besteld vóór de beurs, en waar ik deze naar tevredenheid heb zien rijden, en de levering vol vertrouwen afwacht.

raf

de maandag na de beurs in hoeselt had ik hem reeds besteld .dit is een model waar ik reeds jaren op zat te wachten .
ook het type AR 42 is uitgebracht en staat ook op mijn verlang lijstje .maar ik moest kiezen tussen twee en dan is het toch de reeks 40 geworden .
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

factageklerk

hoeveel stellen/nrs waren er in het grootbedrijf? En welke depots waren ze gestationeerd? en welke lijnen bedienden ze? ik vind niet zo direct die info terug

Break302

stoomlokje

4006 in ieder geval Hasselt-Antwerpen

ACFI

Op de sites van Patrick Tassignon (dgrr57) vind je die info:

Locs - locs - locs (LINK AANGEPAST)

ACFI

smartje268

Citaat van: stefanic op 15 september 2025, 08:31:09 AM
Citaat van: yannickvw op 14 september 2025, 17:05:13 PM1370 euro blijkbaar.
Ouch... Ik keek zeer erg uit naar dit stel (ik heb nog een oude Hars-versie op Lima onderstel) maar aan die prijs ga ik die helaas toch laten passeren.
Ha, dan heb jij heel lang geleden mijn volledige baan op zolder afgebroken en de treinen overgenomen. Ik had zo'n resin reeks 40 ... ooit gekocht bij Baillien. :)
"Poor planning on someone's part does not necessitate an emergency on mine... "