Piko 2025 catalogus Modelspoor hoogtepunten Belgium

Gestart door ceuleer, 25 augustus 2025, 13:23:30 PM

ERVIN

Om de Piko trein terug op de rails te krijgen , en ik weet het , ik ben een TP 5-6 rijder en wil dus het nieuwste van het nieuwste , ik volg the_gold , van de Reeks 77 kan je nu heel wat varianten uitbrengen ( maar dan wel het Mehano model en niet het afkooksel van Piko) Reeks 77 dus van Infrabel , van DB Cargo enz.... oké deze is echt enkel en alleen voor de Belgische markt , maar kijk eens naar de Klazen , hoeveel verschillende operatoren en evenveel verschillende kleurstellingen rijden er nu door gans Europa , blijft toch een populaire loc volgens mij in model , Zowel Piko als Roco hebben die nog nooit uitgebracht.
Ik vergeet waarschijnlijk nog andere locs of wagons of rijtuigen , maar er is nog zoveel onuitgegeven.

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 28 augustus 2025, 19:33:34 PMlink=msg=522928 date=1756402414]
Om de Piko trein terug op de rails te krijgen ( maar dan wel het Mehano model en niet het afkooksel van Piko)

Die "77" van Piko, die geen 77 is,is net als de br186 ter vervanging van de reeks 18² in de startset met M6 en de lelijke stuurstand bedoeld om de jeugd te overhalen .....
Een commerciële zet, al is mijn mening daarover " doe het goed of doe het niet"!
De enige 18/19 is deze van LSmodels, dus concurrentie is minimaal.
Stel nu dat Piko een 18² uitbrengt met Piko kwaliteit aan Piko- prijs, ik wed dat !e verkopen als zoete broodjes!
  ;)

the_gold

@Ervin helemaal mee eens.

Er kunnen meerdere varianten gemaakt worden. Lineas, DB cargo, infrabel, certus,...

En zelf wil men er toch minstens 2 dezelfde locs per trein, en per maatschappij...dus ook verschillende nummers.

Ik hoor de kassa rinkelen...