Wie heeft....

Gestart door ysbeer, 02 januari 2007, 11:48:50 AM

ysbeer

Na een aantal jaren heeft mijn computer,die zo trouw mijn baan bestuurde het begeven.
De zelf geknutselde hard en software heeft grote moeite met een nieuwe computer,zodat ik nu overweeg om een grote ombouw te plegen naar het analoge systeem van leon van perlo DYNAMO.
Gecombineerd met KOPLOPER.
Ombouw naar puur digitaal is zo duur dat ik dat voorlopig maar vergeten wil.
Mijn vraag:
Heeft iemand dit systeem werkend,of heeft iemand er ervaring mee
Ik ben nogal veeleisend op het gebied van mooi rijden en stoppen en zou graag eens zien hoe de printen van van perlo dit oplossen.
Graag zou ik het eens in bedrijf zien.

Let wel
Ik zoek het analoge gebruik van koploper.
Maar andere ervaring is eventueel per PM heel welkom.

wim ysbeer

modelbaanHO

Ik ben ook zeer ge?nteresseerd in eventuele reacties, omdat ik deze keuze eveneens overweeg. Mijn modelbaan is nog in opbouw zodat ik nog rekening kan houden met bepaalde vereisten die DINAMO of KOPLOPER aan de modelbaan stellen (vb. Blokindeling).
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ysbeer

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Ik ben ook zeer ge?nteresseerd in eventuele reacties, omdat ik deze keuze eveneens overweeg. Mijn modelbaan is nog in opbouw zodat ik nog rekening kan houden met bepaalde vereisten die DINAMO of KOPLOPER aan de modelbaan stellen (vb. Blokindeling).




De blok indeling zoals dynamo die voorsteld of voorschrijft is vrij universeel als je het zo opbouwd kun je nu al vooruit.
Ook als je later iest anders wil gebruiken.

wim ysbeer

SuSke

Dan zijn we reeds met 3 ge?nteresseerden want ook ik denk er aan mijn "toekomstige" baan zo aan te sturen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

hobbyist

Ik kijk ook de kat uit de booom.

SuSke

Ik heb vandaag een berichtje terug gekregen van Paul Haagsma (Koploper) in verband met de ondersteuning van DINAMO 3.0 door Koploper. Die versie van Koploper is momenteel alleen verkrijgbaar via Leon Van Perlo als testversie, dus zonder ondersteuning van Paul.
Even afwachten wat het zegt maar, ofwel scheep gaan met DINAMO 2.0 en geen enkele digitale loc kopen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Frank_N

Ben ook wel geinteresseert in Dynamo/Koploper. Mijn (voorlopig) analoog bestuurde baan is er in ieder geval op voorbereid.
het leuke van Dinamo is dat je bij een van de laatste versies analoog en digitaal(DCC) door elkaar kan rijden. Verder lijkt het rijgedrag individueel per loc/treinstel instelbaar te zijn. Voor mijn wissels en ontkoppelaars wil ik echter liever de door mezelf opgebouwde electronica blijven gebruiken.
edit: deze laatste zijn door TTL logica te besturen.
Groet van Frank

Chris

Ik werk bij Railz in Rotterdam

Daar zijn we op dit moment dus die Koploperversie aan het testen met Dinamo.
Tot nu toe hebben de eerste treinen al gereden en lijkt het zeer voorspoedig te gaan.

[:D]

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Chris

Ik werk bij Railz in Rotterdam

Daar zijn we op dit moment dus die Koploperversie aan het testen met Dinamo.
Tot nu toe hebben de eerste treinen al gereden en lijkt het zeer voorspoedig te gaan.

[:D]



wat is railz,een winkel??

wim ysbeer

DelticPower


pahasoft

Hoi Chris,

Niet helemaal waar wat jij zegt. De versie die Leon aan de gebruikers van Dinamo 3.0 mag verstrekken is al lang niet meer gelijk aan de versie die bij Railz wordt gebruikt.
De versie van Railz is heeft al weer veel meer wijzigingen.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door pahasoft

Hoi Chris,

Niet helemaal waar wat jij zegt. De versie die Leon aan de gebruikers van Dinamo 3.0 mag verstrekken is al lang niet meer gelijk aan de versie die bij Railz wordt gebruikt.
De versie van Railz is heeft al weer veel meer wijzigingen.



Wat betekend dat,als ik zou werken met dinamo,mag of kan ik dan niet de meest recente versie van koploper gebruiken.

wim ysbeer

Chris

Aha, Ja Paul dat is waar.

pahasoft

@Wim Ysbeer,

Voor de normale gebruikers is Koploper 6.3 beschikbaar. Deze versie is uitgekomen in mei 2006.

Als een van de eerste wijzigingen heb ik voor Railz het Dinamo 3.0 protocol ingebouwd. Om Leon en zijn gebruikers een beetje ter wille te zijn is daar een testversie beschikbaar 6.3.05 die alleen Dinamo 3.0 als digitaal systeem kan gebruiken. Anders hadden gebruikers zeker tot mei 2007 moeten wachten om met Koploper Dinamo 3.0 aan te sturen.
Er is voor Koploper slechts een zeer beperkte testgroep die wel mee gaan met mijn wijzigingen. Zij testen het. Koploper is nog nooit ingezet voor zo'n groot project als Railz en hierdoor komen er ook nog wat aanpassingen.

Juist als jij met Dinamo 3.0 en Koploper zou gaan werken krijg jij een versie die de meeste gebruikers niet hebben.