B-Models Sgns LINEAS

Gestart door loco, 04 juli 2025, 19:30:16 PM

Murphy

Citaat van: yannickvw op 22 juli 2025, 11:36:53 AMVoor die prijs kan dat echt niet. Voor mij zal het nooit meer VBV zijn. en het is altijd wel iets met zijn modellen en je moet niet rekenen op enige tussenkomst.

Wanneer meer en meer mensen zouden reageren zoals Yannick en de daad bij het woord plaatsen zullen ze (VBV) misschien beginnen inzien dat ze niet goed bezig zijn.

Citaat van: Klaas Zondervan op 22 juli 2025, 12:49:40 PMHet probleem in dezen is dat VBV die modellen niet zelf maakt. Ze laten ze maken door een Chinees. Dat kromtrekken van een wagenchassis lijkt me typisch een gevolg van de gietmal openen voordat de zaak goed is afgekoeld. VBV zal daar ook weinig vat op hebben.

Mijn gat ja,
wanneer goederen welke je besteld hebt niet voldoen. De hele handel terug naar afzender sturen zonder te betalen met de vermelding dat de goederen niet conform de gestelde eisen zijn.
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

Herwig

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 juli 2025, 00:40:31 AMDie krijgen de Kleinbahnziekte....

Niks nieuws onder de zon  ;)
Herinner de vergelijkbare kwaal van onder andere het frêle chassis van de toenmalige SaMo ketelwagen(tjes), die stonden bijna allemaal 'banaan' ...                 
(Samo ~ SachsenModelle-zaliger)

Als VBV de hun uit China geleverde dingen weigert, hoop 'k voor VBV dat dit voor VBV gans kostenloos kan , inclusief terugtransport naar 'ginderen' ...

rgp

Citaat van: Herwig op 22 juli 2025, 13:31:11 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 juli 2025, 00:40:31 AMDie krijgen de Kleinbahnziekte....

Niks nieuws onder de zon  ;)
Herinner de vergelijkbare kwaal van onder andere het frêle chassis van de toenmalige SaMo ketelwagen(tjes), die stonden bijna allemaal 'banaan' ...                 
(Samo ~ SachsenModelle-zaliger)

Als VBV de hun uit China geleverde dingen weigert, hoop 'k voor VBV dat dit voor VBV gans kostenloos kan , inclusief terugtransport naar 'ginderen' ...

Als VBV een slecht contract heeft ondertekend waar geen minimumeisen in staan en wat de gevolgen dan zijn, dan zou ik mij als ondernemer echt schamen.

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Peter

Is dat niet wat recht te plooien? Deze foutjes kom je soms zelfs bij sommige betere merken EN DUURDERE tegen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Citaat van: Murphy op 22 juli 2025, 13:21:39 PMMijn gat ja,
wanneer goederen welke je besteld hebt niet voldoen. De hele handel terug naar afzender sturen zonder te betalen met de vermelding dat de goederen niet conform de gestelde eisen zijn.
Hangt er vanaf welke afspraken ze hebben met die chinees, en waar de modellen zijn. Vaak zijn ze al doorverkocht naar de hobbyist voordat die wagens kromtrekken, en dan wordt het lastig om de zaak nog recht te zetten.

Dirk

Citaat van: Klaas Zondervan op 22 juli 2025, 15:46:25 PMHangt er vanaf welke afspraken ze hebben met die chinees, en waar de modellen zijn. Vaak zijn ze al doorverkocht naar de hobbyist voordat die wagens kromtrekken, en dan wordt het lastig om de zaak nog recht te zetten.

Er zijn ook containerwagens uit metaal voor vergelijkbare prijs. Is wel fout van de producent, als elke producent met zijn goederen zo zou redeneren... Het zou er mooi uit zien. Je koopt een fiets, je rijdt er 14 dagen op en het frame trekt krom, en jij pikt dat??? Denk het niet.
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Klaas Zondervan

Het is beslist niet mijn bedoeling om VBV vrij te pleiten. Ik constateer dat ze zich in een lastige positie hebben gemanoeuvreerd door dingen in China te laten maken waar later problemen mee blijken. Het zijn niet alleen deze kromtrekkende wagens, het zijn ook scheurende tandwielen in locomotieven. Als ze al die gevallen zouden moeten herstellen verdampt hun winst en keert om in verlies.

Het beste lijkt me als mensen stoppen met deze modellen te kopen, dan houdt het vanzelf op.

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 23 juli 2025, 09:13:57 AMHet is beslist niet mijn bedoeling om VBV vrij te pleiten. Ik constateer dat ze zich in een lastige positie hebben gemanoeuvreerd door dingen in China te laten maken waar later problemen mee blijken. Het zijn niet alleen deze kromtrekkende wagens, het zijn ook scheurende tandwielen in locomotieven. Als ze al die gevallen zouden moeten herstellen verdampt hun winst en keert om in verlies.

Het beste lijkt me als mensen stoppen met deze modellen te kopen, dan houdt het vanzelf op.

Idd Klaas,
Maar hier geldt ook weer het gezegde "gierigheid bedriegt de wijsheid" en dit spreekt dan weer op VBv, die op deze manier de winst probeert te verhogen (door hetgeen hij aan de Chinees betaalt!)
Er zijn nogal merken, bvb LSmodels, die laten produceren in China, en daar valt meestal niets op aan te merken...

;)

SuSke

Waarschijnlijk zitten bij die andere merken wel mensen die iets van materiaalkunde kennen en die materiaalspecificaties kunnen lezen en verstaan.
De Chinezen draaien er hun hand niet voor om om je prima certificaten te leveren maar rommel aan materiaal. Als je er dan niets van kent of niet het kapitaal hebt om de nodige dingen te (laten) testen, dan ga je de boot in. Ik denkt dat daar een groot deel vanhet probleem zit. Ook de kosten voor die Chinese partners gaan stelselmatig omhoog en die willen dat (logischerwijze) recupereren.

Waarmee ik niet wil zeggen dat VBV zijn wettelijke garanties niet moet nakomen of minderwaardige producten zomaar moet uitleveren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Ook bij dure (zelfs zeer dure)merken kom je allerhande onregelmatigheden waar soms
de koper de dupe van is.Denk maar aan bv. Märklin, Brawa enz waar modellen na enkele
jaren metaal problemen hadden. Als het buiten de waarborg periode is (soms al na 5 jaar)
dan is het hopeloos bijvoorbeeld de niet goedkope, Brawa stoomlok baureihe 06. Gelukkig is de latere oplage
dan weer in orde
Met vriendelijke groeten
Peter

Boemeltrein

Soms vraag ik mij af of het sop de kool waard is om in China te produceren, menig merk krijgt slechte of defecte producten, je hebt dan nog de verschepings - douane - en inklaringskosten. Het is niet dat de baas effe tot in de fabriekshal loopt of zijn model wel netjes geproduceerd wordt. Hier moet men rekenen op de "kwaliteitscontrole" van de producent? Uiteindelijk assembleren bv. Chinese automerken in Hongarije voor de Europese markt???? aan hongaarse lonen en niet chinese? Waarom produceren Europese modelspoorfabrikanten niet in bv Hongarije?
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

Jacques D

Citaat van: Boemeltrein op 23 juli 2025, 16:36:23 PMSoms vraag ik mij af of het sop de kool waard is om in China te produceren, menig merk krijgt slechte of defecte producten, je hebt dan nog de verschepings - douane - en inklaringskosten. Het is niet dat de baas effe tot in de fabriekshal loopt of zijn model wel netjes geproduceerd wordt. Hier moet men rekenen op de "kwaliteitscontrole" van de producent? Uiteindelijk assembleren bv. Chinese automerken in Hongarije voor de Europese markt???? aan hongaarse lonen en niet chinese? Waarom produceren Europese modelspoorfabrikanten niet in bv Hongarije?

Märklin heeft een fabriek in Györ (Hongarije), Roco heeft een fabriek in Arad (Roemenië) en in Banská Bystrica (Slovakije).
H0 2-rail en 3-rail + H0m&H0e - Digitaal
Hoofdzakelijk stoomlocs uit alle tijdperken met bijhorende wagens. Nadruk op België, Duitsland en USA + stoomtrams