Nieuws:

Nu in MSM 259 BANEN: Oostende anno 2005 by MSKK * Verviers in 1955: stedelijk vervoer en spoorwegen * Het Rijk van Nijmegen * Sehr-am-Üzant * Karakura * Wolfstatt * Noirmont-en-Retz

Hoofdmenu

Esu Mobile Control (50115)

Gestart door Koen, 03 juli 2025, 12:47:24 PM

Koen

Esu zou een nieuwe versie van de Mobile controle hebben uitgebracht.
De nieuwe versie zou een betere autonomie hebben.
Iemand ervaring met de nieuwe versie?

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

nmbssncb

Mobile Control Pro?

Ik mag hopen dat de wifi verbinding stukken stabieler is (tenzij er wellicht een vast IP-adres wordt geconfigureerd) en de accu langer (voldoende) opgeladen blijft.

Willy
Willy

Koen

Citaat van: nmbssncb op 03 juli 2025, 18:25:57 PMMobile Control Pro?

Ik mag hopen dat de wifi verbinding stukken stabieler is (tenzij er wellicht een vast IP-adres wordt geconfigureerd) en de accu langer (voldoende) opgeladen blijft.

Willy

Inderdaad. De router was niet van degelijke kwaliteit. Ik heb de router en het wifi point vervangen door producten van UniFi, wat een heel stabiele verbinding geeft.
De autonomie van de oude unit was gewoon triestig. Voor het toestel zijn geest gaf, had ik de batterij vervangen. Je had een half uur speelplezier en dan was het gedaan 🙁. Vandaar mijn vraag of er al iemand met de nieuwe versie ervaring heeft.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

nmbssncb

Koen, de nieuwe Mobile Control is pas beschikbaar in het 3de kwartaal van dit jaar.
Dus, nog even geduld.

Willy
Willy

Koen

Bedankt Willy, dit had ik niet gezien  ::).
Nog even afwachten  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

AtMoPo

Is toch al leverbaar heb ik gezien bij een winkel in Duitsland. Er staan groene bollekes bij zijn vestigingen  ;)
AtMoPo

nmbssncb

Kan kloppen, we zijn net aan het 3de kwartaal begonnen (sinds 1 juli jl.)  ;)

Willy
Willy

nmbssncb

Trouwens, voor de Mobile Control II is er sinds maart nieuwe firmware (geldt ook voor de nieuwe Mobile Control Pro), zag ik pas:

MC II 2.1.0 firmware

Ik heb het net geïnstalleerd op mijn MC II.
Willy

Koen

Ik blijf twijfelen, Willy. Uit testen die op het internet te vinden zijn, blijkt dat de autonomie nog steeds niet denderend is. Het grote voordeel is dat deze unit een hardware knop heeft, iets wat ik toch mis bij de ecos cab applicatie.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

nmbssncb

Koen, wat bedoel je met:

"...Het grote voordeel is dat deze unit een hardware knop heeft, iets wat ik toch mis bij de ecos cab applicatie..."
Willy

Koen

Citaat van: nmbssncb op 07 juli 2025, 11:41:02 AMKoen, wat bedoel je met:

"...Het grote voordeel is dat deze unit een hardware knop heeft, iets wat ik toch mis bij de ecos cab applicatie..."

Bij de mobile control unit heb je een fysieke knop waar je kan aan draaien, iets wat ik mis aan de ecos cab applicatie op de iPhone. Misschien ben ik nog van de oude garde die graag fysieke handelingen uitvoer in plaats van te swipen op de gsm 🤔.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren