Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Gezocht figuren jaren 70

Gestart door gardevil, 31 mei 2025, 14:26:14 PM

Is het aanleggen van een database van figuren gewenst of niet.

Ja door Ai gegenereerde beelden zijn voldoende
1 (4.3%)
Ja maar liefst de STL files delen
22 (95.7%)
Neen geen behoefte, ik vind alles wat ik nodig heb in de handel.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 23

loco

Het kan ook zonder AI. Want blijkbaar bereik je met generatieve AI niet steeds het gewenste resultaat. Gewoon omdat ze niet over een onuitputtelijk arsenaal aan materiaal beschikken waarmee ze beelden kunnen generen.

Gebruik je camera en maak een aantal foto's van iemand die voor jou poseert in de gewenste kleding en houding. Bvb met kleding uit de jaren '70 zoals gevraagd in dit topic. Je hebt minimaal 4 foto's nodig, maar 12 is beter. Hoe meer hoe liever. Het moeten foto's zijn van alle kanten genomen. Van boven, van onder, van achter en van voor, van links en rechts. Die afbeeldingen laad je op in meshy.ai (https://www.meshy.ai/workspace). Hieronder het resultaat. Ik heb statieven gebruikt om de armen te ondersteunen. Het moet een machinist van een stoomloc voorstellen die bij de DB werkt. In het totaal heb ik 8 foto's gebruikt.

Maar ook hier weer dezelfde opmerkingen. Met de gratis versie van meshy is het aantal polygonen en dus ook de detaillering die je verkrijgt eerder beperkt. De klep van de pet is naar mijn mening te dun om te kunnen printen. De figuur heeft geen ogen en ook geen mond en de vingers aan de linkerhand zijn niet te onderscheiden. Jammer dat je de details van de typische DB-pet en van de typische DB-jas niet kunt zien. Ook hier zal je met bvb Meshmixer of Blender de stl moeten bijwerken.
Ik weet niet of je met een betalende versie van meshy meer detail uit de figuur kunt halen. Best heb je 2.000.000 polygonen nodig. Je krijgt dan een bestand van ettelijke mb (100 mb) Ik weet niet wat het maximum aantal polygonen is wat je kunt instellen. Ik weet ook niet wat de limiet is van het aantal afbeeldingen die je kunt uploaden.

Loco

Mijn favoriete websites: http://www.cooltrain.be

Metpetergaathetbeter

Raf in de zwembroek en ik dacht al alles gezien te hebben  ;D  :)

gardevil

Citaat van: raf op 30 juni 2025, 12:50:16 PMaan het proberen voor op de camping mannen met een short te maken
het wil niet echt lukken .
als ik hen een tshirt aan geef wel maar liggen te zonnen in een short laat staan speedo zwembroek lukt niet
terwijl het bij vrouwen in bikini wel lukt

discriminatie vind ik het LOL

gr raf
RAf,

eerste poging met deze tekst:  maak een 3d render voor resinprinten van een jongeman in zwembroek zonnebadend aan de rand van een zwembad. Zonder sokkel of zwembad

Copilot_20250630_172559 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

raf

straks eens proberen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

en vandaag lukt het dus weer wel
begrijpen wie kan
maar met frank zijn gegevens krijg ik wel ongeveer de zelfde houding alleen ondersteund hij zij hoofd met zijn arm
geen probleem dat mag en kan

gr raf

raf

begrijpen wie kan met een man die op een strand ligt heeft chatgpt problemen maar dit is geen probleem

vandaag lukken de meeste renders weer wel

gr raf

Arnaudmarklin

Hallo,
ik ben nog bezig met de postbode maar met Chatgpt, werkt het niet en met copilot, ziet hij op een "dwarf" uit...
Nog een paar 100 pogingen denk ik. Als het eens klaar is, share ik het figuurtje ;-)
HO (NMBS) liefst AC  - HOe - HOm (NMVB) - Intellibox - Ecos

gardevil

Citaat van: Arnaudmarklin op 06 juli 2025, 18:44:16 PMHallo,
ik ben nog bezig met de postbode maar met Chatgpt, werkt het niet en met copilot, ziet hij op een "dwarf" uit...
Nog een paar 100 pogingen denk ik. Als het eens klaar is, share ik het figuurtje ;-)

Toon je laatste poging eens, misschien komt de oplossing van het forum. 

Ik laat al eens de lengte van de benen met 5% verlengen. Werkt vrij goed. 

Arnaudmarklin

Hallo,
Hier tween van de meerdere pogingen:

Gemaakt met copilot dan.

Vriendelijke groeten,
Arnaud

raf

arnaud zo te zien kloppen de verhoudingen nog niet

ik heb alle mogelijke moeite gedaan om het aan te passen maar de verhoudingen blijven niet goed te komen

gr raf

gardevil

Gemaakt met copilot, benen met 5% verlengd . Ik laat tegenwoordig een viertal beelden maken, dat geeft later betere stl files (meer detail)

gardevil

Arnaud,

wat was je oorsponkelijke opdracht aan Copilot?

raf

ja die ik ook meerdere afbeeldingen laten maken
en het geeft inderdaad beter figuurtjes

gr raf

Arnaudmarklin

Citaat van: gardevil op 08 juli 2025, 08:41:24 AMGemaakt met copilot, benen met 5% verlengd . Ik laat tegenwoordig een viertal beelden maken, dat geeft later betere stl files (meer detail)

Hartelijk bedankt voor de nieuwe figuurtjes.
Ze lijken op een echte postbode.
In copilot vroeg ik voor een figuur van Belgische postbode uit de jaren 60.
Op de pet probeerde ik het insigne van de post te zetten maar die bleef ook veel te groot.
Wat zou de oplossing zijn?
Nog 1000 keer bedankt voor het werk.
Vriendelijke groeten,
Arnaud

gardevil

Ben een nieuwe batch aan het maken om te kijken wat het geprinte resultaat is. Wanneer Ok zullen de figuurtjes stelselmatig verschijnen op de website.