Nieuws:

Nu in MSM 258 TEST: Jouef DD-autotransporter * Fleischmann T 3000 * B-Models Eaos * Roco 26.084 * Fleischmann 64.045

Hoofdmenu

Defect slot bij de Diesellocomotief serie V 200 Bronze Edition - Art.nr. 88207

Gestart door BomPaPol, 31 mei 2025, 14:21:33 PM

BomPaPol

Dag allemaal

Ik ben in het bezit gekomen van een:
Spoor Z - Art.nr. 88207 Diesellocomotief serie V 200 Bronze Edition.

Ik wilde bekijken hoe het ding er vanbinnen uitzag. Er was mogelijk wat onderhoud nosig.

Dat was niet zo eenvoudig. In de bijgevoegde gebruiksaanwijzing wordt aangegeven dat de zijkanten van de loc voorzichtig naar buiten moeten worden bewogen om de kast los te laten komen van het chassis. Dat bleek echter onjuist.
Bij dit model zit er onderaan in het midden een schroef die slechts een kwartdraai naar links of naar recht kan draaien en een soort slot bediend. Dit slot blijkt defect. Dat ben ik te weten gekomen nadat ik het chassis van de kap zachtjes heb kunnen lostikken met een houten staafje. Het defecte slot is waarschijnlijk de oorzaak dat de kast zeer moeilijk van het chassis loskomt.
Het is misschien niet nodig maar toch wil ik vragen of er iemand is die weet of deze schroef die het slot bedient apart te krijgen is. Onderaan deze schroef zit een systeem dat 2 metalen schuifjes naar buiten duwt en de kast vastzet. Dit onderdeel is stuk. Het wordt niet benoemd in de onderdelenlijst op het net of in de doos.

Wie weet heeft iemand een goed idee?

Groet

BomPaPol

stoomlokje

Als je op de onderdelentekening van dit nummer gaat kijken,is er van een slot niets te vinden.
Ook staat er bij vermeld, dat als er onderdelen niet vermeld staan in de lijst, deze alleen verkregen kunnen worden door herstelling bij Märklin zelf.