Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

LDT Wisseldecoder.

Gestart door cbx, 01 januari 2007, 12:43:02 PM

cbx

Allereerst allemaal de Beste Wensen voor 2007.
Wat doe IK verkeerd??
Op het twin-center schakelen de blokjes hoog-laag, alleen de wissel doet niets. Zwarte draad van de wissel in het midden aangesloten en de donker en licht bruine links en rechts daarvan in hetzelfde blokje nummer 1 van de decoder zijnde de S-DEC-4DC-G van LDT.

INFO

CBX,

Lees dan dit draadje even en de handleiding van het TWin-Center en de wisseldecoder.

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3554

Denk dat het je probleem gewoon oplost.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

CBX,

Lees dan dit draadje even en de handleiding van het TWin-Center en de wisseldecoder.

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3554

Denk dat het je probleem gewoon oplost.



Even gelezen maar gaat over een andere decoder.
Op Twin-Center als volgt ingesteld:

VAdd = 1, DAdd = 1, uit = 1, DF = D
VAdd = 2, DAdd = 1, uit = 2, DF = D
VAdd = 3, DAdd = 1, uit = 3, DF = D
VAdd = 4, DAdd = 1, uit = 4, DF = D

Bij bediening gaan de blokjes ook omhoog en omlaag op het display.
Ik meet spanning op de decoder en op de rails.

Ben ik iets vergeten?

Ja..............op de Test schakelaar van de decoder te drukken want NU doet ie het wel![:I]





INFO

CBX,

Dit gaat over het instellen van een DCC wisseldecoder van het merk pietje of klaasje op je Twin-Center. Dus eerst je Twin-Center instellingen goed zetten, dan de decoder programmeren en dan werkt het. Je moet wel gewoon goed de instructies lezen en opvolgen, want anders zitten we hier tot sint juttemus iedere dag dezelfde instructies te geven, en dat lijkt mij niet de bedoeling van dit Forum, het onderwerp is al meerdere malen aan de orde geweest en al meerdere malen op dezelfde manier uitgelegd.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

Info, mag ik u nederig vragen een probleem voor te leggen. Ongetwijfeld is dit voor u en andere wellicht gesneden koek, maar wellicht kunt u zich niet meer indenken wat het is om met digitaal te beginnen terwijl je er zelf geen ballen verstand van hebt.
Ik loop n.l. tegen het volgende probleem aan.
De eerste vier wissels aangesloten en ingebracht in TC en werken alle vier.
VAdd = 1, DAdd = 1, uit = 1, DF = D
VAdd = 2, DAdd = 1, uit = 2, DF = D
VAdd = 3, DAdd = 1, uit = 3, DF = D
VAdd = 4, DAdd = 1, uit = 4, DF = D

Vervolgens wil ik de volgende vier op een andere decoder in TC inbrengen en dan krijg ik de volgende melding:

VAdd=5, DAdd= 2, uit = 5, maar als ik 5 invoer krijg ik een ??
(een vraagteken dus) en TC pikt het niet!

Wat doe ik fout, of zit er niet goed?

Bijvoorbaat dank voor uw meedenken.

Klaas Zondervan

cbx,

Info heeft je hierboven verwezen naar aan ander draadje. Lees dat nou eerst eens goed voordat je vragen stelt die daar al beantwoord zijn.
Tip: je probeert uit=5 in te vullen, maar dat kan volgens mij niet.

cbx

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

cbx,

Info heeft je hierboven verwezen naar aan ander draadje. Lees dat nou eerst eens goed voordat je vragen stelt die daar al beantwoord zijn.
Tip: je probeert uit=5 in te vullen, maar dat kan volgens mij niet.




Klaas bedankt ik ben er weer uit.
Blijf het echter allemaal niet logisch vinden maar dat zal wel aan mij liggen.

ERVIN

Hoi CBX, je kan je wissels enkel maar in groepen van 4 instellen, dus je hebt nu je eerste 4 wissels aangesloten, en nu wil je verder gaan, dit doe je als volgt,

VADD = 5 , DADD = 2 ,  Uit = 1   D
VADD = 6 , Dadd = 2 ,  Uit = 2   D

enz...

Heb je nu in deze groep weer 4 wissels aangesloten dan varander je Dadd gewoon in 3 enz...

Hopelijk heb je hier wat aan.[;)]

cbx

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoi CBX, je kan je wissels enkel maar in groepen van 4 instellen, dus je hebt nu je eerste 4 wissels aangesloten, en nu wil je verder gaan, dit doe je als volgt,

VADD = 5 , DADD = 2 ,  Uit = 1   D
VADD = 6 , Dadd = 2 ,  Uit = 2   D

enz...

Heb je nu in deze groep weer 4 wissels aangesloten dan varander je Dadd gewoon in 3 enz...

Hopelijk heb je hier wat aan.[;)]



Daar was ik inmiddels achter gekomen Ervin, maar nog bedankt voor je reactie. Tevens een vraag: Heb jij ook een Fleischmann Twin-Center?

ERVIN


cbx

citaat:
Geplaatst door ERVIN

JA.



Kijk dat is maar 87 km van 'm woonplaats, mag ik in voorkomende gevallen je een Persoonlijk bericht sturen als ik nog vragen tegenkom?

INFO

CBX,

Dat is niet de bedoeling van een Forum, om bij problemen of vragen iemand een persoonlijk bericht te sturen. Dus als je vragen hebt stel ze dan gewoon op het forum, dan kan een ander daar miscchien ook zijn voordeel mee doen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

CBX,

Dat is niet de bedoeling van een Forum, om bij problemen of vragen iemand een persoonlijk bericht te sturen. Dus als je vragen hebt stel ze dan gewoon op het forum, dan kan een ander daar miscchien ook zijn voordeel mee doen.



Dit schreef ik eerder vandaag:
Info, mag ik u nederig vragen een probleem voor te leggen. Ongetwijfeld is dit voor u en andere wellicht gesneden koek, maar wellicht kunt u zich niet meer indenken wat het is om met digitaal te beginnen terwijl je er zelf geen ballen verstand van hebt.

Reden is dat ik haast geen vraag meer durf te stellen daar ik het idee heb U en de Uwen te zwaar te belasten, en z?lf voor dom wordt versleten.

Daar ik 41 jaar motorfietsen rijdt, en ook op motorforums verblijf waar beginnelingen ook telkens met dezelfde vraagstellingen komen,
is het mij een genoegen mensen met hun vragen verder te helpen.
Overigens lijkt mij het niet verboden dat de een de andere liefhebber met raad en daad bijstaat.

INFO

citaat:
Geplaatst door cbx

Info, mag ik u nederig vragen een probleem voor te leggen. Ongetwijfeld is dit voor u en andere wellicht gesneden koek, maar wellicht kunt u zich niet meer indenken wat het is om met digitaal te beginnen terwijl je er zelf geen ballen verstand van hebt.
Ik loop n.l. tegen het volgende probleem aan.
De eerste vier wissels aangesloten en ingebracht in TC en werken alle vier.
VAdd = 1, DAdd = 1, uit = 1, DF = D
VAdd = 2, DAdd = 1, uit = 2, DF = D
VAdd = 3, DAdd = 1, uit = 3, DF = D
VAdd = 4, DAdd = 1, uit = 4, DF = D

Vervolgens wil ik de volgende vier op een andere decoder in TC inbrengen en dan krijg ik de volgende melding:

VAdd=5, DAdd= 2, uit = 5, maar als ik 5 invoer krijg ik een ??
(een vraagteken dus) en TC pikt het niet!

Wat doe ik fout, of zit er niet goed?

Bijvoorbaat dank voor uw meedenken.




CBX, dat hoef je mij niet nederig te vragen, het enige wat ik aan jouw wil vragen is de gegeven oplossingen goed en aandachtig te lezen, want waar ik je naar door verwees, was helemaal compleet, en er stond zelfs een waarschuwing of tip bij hoe te handelen voor de tweede decoder.

Hier nogmaals, zal het even in het vet laten zien waar het over gaat.

citaat:
Nu komt er op de display van het TC het volgende te staan;
Wisselnr.-Vadd.-Dadd.-Uit-DF(D= DCC),en dan stel je hem als volgt in;

wisselnr.1 Vadd.1 Dadd.1 Uit1 D

wisselnr.2 Vadd.2 Dadd1 Uit2 D

Wisselnr.3 Vadd.3 Dadd.1 Uit3 D

Wisselnr.4 Vadd.4 Dadd.1 Uit4 D


Dit is de eerste groep die je kan instellen via het TC.
Wil je nu nog meer wissels aansliten, dan ga je als volgt tewerk.

Wisselnr.5 Vadd.5 Dadd.2!! Uit1 D


Zoals je ziet ben je nu de tweede groep aan het programeren, dit blijft allemaal hetzelfde als de eerste groep, je moet alleen die 1 bij Dadd. vervangen door 2.
Dit zijn de instellingen die je moet doen bij het Fleischmann Twin-Center, hoe het met andere besturingssystemen gaat weet ik niet, en als er opmerkingen zijn dan hoor ik het wel, maar zo doe ik het en dat gaat prima.

--------------------------------------------------------------------------------
Mol Cargo is under construction.

Erwin

Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

Citeer
Hier nogmaals, zal het even in het vet laten zien waar het over gaat.




Ja en d??r heb ik de oplossing ook uitgehaald.