Van Biervliet Budget-Line Diesel 75 NMBS / SNCB

Gestart door hapkin, 20 mei 2025, 21:06:46 PM

Metpetergaathetbeter

Zoals eerder gezegd,zullen er geen geluidsopnames zijn van een 65/75(wegens te lang buiten dienst en niet bewaard of er zouden er in het verleden moeten verkocht zijn, naar het buitenland,wat ik betwijfel) en dus zal je het moeten doen met geluid van 62. Trouwens zijn/ staan de bogies niet juist/verhoudingswijs op de verkeerde plaats

D_Loc

Zover ik mij kan herinneren klinkt de 65/75 nagenoeg hetzelfde als de 62 wanneer de ventilator(en) niet meedraaien dus een 62 zonder het jankende geluid.
De dieselmotor met roots blower waren duidelijk te horen, kan me niet herinneren of je iets van de hydraulische aandrijving hoorde.

Mijns inziens kan je dus gewoon de ESU file van de 62 gebruiken mocht je geluid in de loc willen zetten zonder afbreuk te doen aan een realistisch geluid alleen de ventilator niet gebruiken (F4) maar die vind ik sowieso al niets want die gaat niet mee met het toerental van de dieselmotor.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Metpetergaathetbeter

Zelfde motor- hydralische transmissie hoorde je soms, daarnet gevraagd aan oud machinist beide reeksen....

D_Loc

Dat bevestigt mijn herinnering, ik was destijds mee met de TSP rit met 65/75 en 71 en toen viel mij op dat de 65/75 hetzelfde klonk als de 62. Ik dacht vroeger dat het gierende geluid van de generator kwam dus vond het vreemd dat beide reeksen hetzelfde klonken aangezien de 65/75 geen generator heeft.
Inmiddels weet ik dat dit gierende geluid van de Roots blower is  ;D
Dirk

hapkin

Dag allemaal

Ik heb ondertussen de file van Neil gekregen en als werkt zoals het moet.
THX Neil.  ;D

Is er een mogelijkheid om een soort van draadje te hebben waar je files van decoders kan downloaden.
En dan bedoel ik niet de geluidsfiles die je bij esu ook kan downloaden.
Maar echt de functies, een soort van sharepoint ...

D_Loc

Wat je hier voorstelt heb ik een tijdje terug voor mijn Loksounds gedaan, hiervoor had ik dit draadje aangemaakt:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,35328.0.html

Misschien ook zoiets doen voor files met alleen CV settings.
Dergelijke draadjes zouden dan wel sticky moeten worden denk ik, anders verdwijnen ze in de achtergrond.
Dirk