Nieuws:

Nu in MSM 257 REPORTAGE: On traXS 2025 * Op bezoek bij Z-spoor fan August Windels

Hoofdmenu

Uitzicht goedkope dennenbomen verbeteren

Gestart door TimB, 29 april 2025, 02:03:21 AM

TimB

Ik had nog een voorraad dennenbomen van bij Action liggen (Christmas village).
Deze waren best goedkoop maar zagen er navenant erg plastiekerig uit.

Op youtube vond ik echter een eenvoudige manier om het uitzicht van deze boompjes aanzienlijk te verbeteren.
Een badje in sterk met water verdunde houtlijm gevolgd door een coating met fijn strooimateriaal, maken een heel verschil.

De techniek is vast reeds door velen hier gekend, maar wou het resultaat toch even met jullie delen.

Vóór:

Flokking trees by Tim Bulterys, on Flickr[/img]

Tijdens:

Flokking trees by Tim Bulterys, on Flickr

Na:

Neveneffecten:

Normaal heb ik niet echt groene vingers, maar het hergebruiken van het opgevangen strooisel bracht daar wel verandering in.  ;D

Groetjes,

Tim

henry

Mooi resultaat, als je her en der wat takjes weg knipt wordt de boom iets realisticher.
Spuitlijm van de action wil ook prima werken, even afspuiten met blankelak spuitbus en ze zijn shock bestendig.

Groet Henry

TimB

Jappy

Ziet er alvast goed uit! Da's al een verbetering. Zoals Henry zegt, wat takjes verwijderen helpt ook al heel erg met het weghalen dan de uniformiteit.

Jacques Le Plat heeft hier ook wat over geschreven op z'n site. Beetje naar beneden scrollen, naar de werkzaamheden onder '2020'.  :)

https://www.ferbach.be/html_fr/frcanouveau.htm
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

henry

Ben al een tijdje aan het produceren van de bomen en boompjes.
Krijg er nu aardig handigheid in , zo nu en dan zie je weer een filmpje waar je van leert.
Zo nu en dan verkoop ik wel eens een aantal aan een liefhebber- modelbouwer.