Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

M

Gestart door Johnnytrein, 18 januari 2005, 19:20:18 PM

Johnnytrein

Zo juist gelezen op een ander forum. Het M?rklin Museum in Goppingen is gedeeltelijk leeg geroofd http://www.swr.de/nachrichten/bw/2005/01/18/index14.html Man man in wat voor een wereld leven wij. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

sdbhg

wie doet nu zoiets !
idd, wat een wereld !

rgp

Dag,

Idd, in wat voor een wereld leven wij ?  Wel in ??n dat we zelf gecreeerd hebben.
Zolang men de "drempel" naar illegale activiteiten niet verhoogt, zullen er altijd mensen zijn die het risico willen nemen iets uit te spoken, en zolang we meer oog voor de "dader" hebben (geef hem nog een 18de kans en steek hem niet in de cel, en geef hem nog een toekomst, en denk aan zijn vrouw en kinderen, en ....)dan voor de slachtoffers zullen we in deze wereld leven.
Voor alle duidelijkheid: ik ben geen lid van extreem rechts, maar wel iemand die belang hecht aan normen en waarden.

Roland

n/a

Diefstal is iets van alle tijden en zal ook altijd blijven bestaan. Hoe schandalig dit ook is.

Johnnytrein

Op de Duitse M?rklin site staat een lijst met de gestolen voorwerpen : http://www.maerklin.de/museum/?redirect=diebstahl.html en die is enorm lang.Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Frans HOOYBERGHS

Misschien kunnen we helpen door de volgende mail massaal door onze adresboeken te halen, zodat ook niet modelspoorders weet hebben van, en wie weet ...

De kans is klein, maar je weet nooit. De meesten kennen onze belangstelling terzake. We bezochten het museum vorig jaar en weten hoe mooi en waardevol het gestolene is. Als je ergens iets opvangt, aarzel niet ...


Hoge beloning uitgeloofd. Inbraak in het M?rklin-museum.

In de nacht van 18 januari hebben onbekenden ingebroken in het M?rklin Museum in G?ppingen en een aantal oude historische modellen ontvreemd met een totale geschatte waarde van meer dan een miljoen euro. M?rklin heeft een beloning van 200.000 euro uitgeloofd voor tips die leiden tot het terugvinden van de museumstukken.

De daders wisten de alarm-installatie uit te schakelen en forceerden de nooduitgang. Ontvreemd werden de topstukken van de Spoor I collectie, alle tentoongestelde Spoor 0 modellen, scheepsmodellen van voor 1910, stoommachines en onvervangbare prototypes van Spoor 00 (H0). Het oudste model van het museum, de eerste locomotief uit 1891, is ook meegenomen. De totale waarde van de modellen bedraagt meer dan een miljoen euro.

Paul Adams, voorzitter van de directie, liet weten: "Een deel van onze geschiedenis is gestolen. Dat is voor een historisch bewust bedrijf als M?rklin een bijzonder pijnlijk verlies".

Op de website van M?rklin Duitsland vindt u een lijst van de gestolen modellen. Men werkt eraan om van zoveel mogelijk stukken foto's te vinden en te publiceren, ook bij de lijst die al op de website staat. Alle hulp die M?rklin kan krijgen bij het terugvinden van de artikelen is zeer gewenst en zal worden beloond.


Zie ook:
http://www.maerklin.be/nouveaute/inbraak-marklinmuseum.html
http://www.maerklin.de/museum/diebstahl2.html

Met dank.

Peter

Hallo allemaal,

Het spijtige van heel de zaak is dat je regelmatig zo'n oproepen leest in de Miba en andere magazines. Niet enkel diefstal, doch soms ook enkel pure vernielzucht. Het ergste vind ik dat er weinig tegen gedaan wordt van overheidswege. Dat begint al met Graffiti (kunst ???). Als je klacht durft neer te leggen krijg je te horen dat we tolerant moeten zijn tegen nieuwe vormen van expressie. Over de beschadiging van ruiten, muren, treinen mag men blijbaar niet preken. Ik ben geen voorstander van extreem rechts, maar het wordt toch stilaan tijd dat men hiertegen iets gaat ondernemen.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Hallo Peter,
Inderdaad.
Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

janjozef

het punt blijft dat de tolerantie tegen alle vormen van wangedrag veel te laag ligt. Voor een simpele fietsdiefstal, als de dader al een gepakt wordt, is de bestraffing een berisping, zelfs voor moord door een 16-jarige twijfelt men nu reeds voor voor een serieuze bestraffing zoals die kerel uit kessel. Verschiet dan niet dat voor een serieuze diefstal met kans tot serieuze gevangenisstraffen van 6 maanden, waarvan ge, als ge pech hebt, er toch 2 moet uitzitten, er niemand zijn hand voor omdraait.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Het is om even stil van te worden.
Dit zijn toch unieke stukken die men meteen zal herkennen. Of heb ik het mis? Verkopen op Ebay zal men zeker niet moeten doen.
Maar is er dan geen andere beveiliging dan dat systeem dat uitgeschakelt werd? Camera's of een nachtwaker of zoiets?
Voor dingen met die waarde zou ik toch wel een beetje geld voor een bewaker overhebben hoor.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

karthuizer

citaat:
Geplaatst door janjozef

het punt blijft dat de tolerantie tegen alle vormen van wangedrag veel te laag ligt. Voor een simpele fietsdiefstal, als de dader al een gepakt wordt, is de bestraffing een berisping, zelfs voor moord door een 16-jarige twijfelt men nu reeds voor voor een serieuze bestraffing zoals die kerel uit kessel. Verschiet dan niet dat voor een serieuze diefstal met kans tot serieuze gevangenisstraffen van 6 maanden, waarvan ge, als ge pech hebt, er toch 2 moet uitzitten, er niemand zijn hand voor omdraait.



Straffen tot 6 maanden moeten niet uitgezeten worden, dus ook geen 2 maanden, dit komt door de overbevolking in de gevangenissen.

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

quf

Ik kan alle begrip opbrengen voor de bovenstaande kommentaren.
Maar A.U.B. laat ons proberen van met de uitspraken in dit forum niet de politieke toer op te gaan; daarvoor is het te waardevol.

Frank

rgp

Dag

Ik zit ook nog op andere nieuwsgroepen, van ??n ben ik ondertussen al afgestapt (ftmr) want daar mag in principe ook niet aan politiek gedaan worden zegt men.  In de praktijk echter raast men ongestoord door als men maar "links" is, van zodra het echter "rechts" is, komt men daarmee aandraven.  Dus Guf, in principe geef ik je gelijk.
Alleen kan men er niet onderuit dat de laatste 40 jaar een PERMANENTE normvervaging plaatsvindt en dat moet men aan de linkse krachten van het politieke toneel toeschrijven.
Het zal er zelfs niet op verbeteren; dankzij ? de "gratis" politiek beseffen er een aantal niet meer wat de "waarde" is van dit "gratis" en handelen ze dan ook in die zin.
Het plaatsen van deze mededeling kan ook niet anders dan zulke reacties (politiek denken) uitlokken.

Roland

tonycabus

We gaan inderdaad even de verkeerde richting uit, vrees ik!
Al geef ik (louter persoonlijk) toe dat de tendens tegenwoordig...
Maar we stoppen hiermee.
Ik ben geen fan, maar vind het een waardevol verlies voor de hele maatschappij, een stuk geschiedenis gaat inderdaad teloor.
Dit is al even erg als het roven van kunstpatrimonium. Want voor de periode waarin die stukken ontworpen en gefabriceerd werden is het dat toch wel.
Maar laat ons ons dus tot de feiten beperken.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

Sorry tony maar dit is nu juist kunstpatrimonium en daar is geen enkel excuus voor. Dit is wat het is : diefstal
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem