Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

NMBS Rijtuigen

Gestart door PeterVG, 08 april 2025, 16:33:36 PM

PeterVG

Wie zich wil verdiepen in beeldmateriaal van NMBS rijtuigen tijdperk 4 kan dat via deze link

Mijn flickr rijtuig collectie

De voorbije maanden heb ik mijn foto en dia archief deels gedigitaliseerd. Aangevuld met de verzamelmap uit de collectie van Fernand Maes geeft dat flink wat beeldmateriaal. Met het online plaatsen ben ik intussen gevorderd van I1 tot M3. Er valt dus nog wat te plaatsen maar er staat ook al heel wat online.
Niet alles in de gratis grabbelton overigens. Omdat ik merk dat heel wat mensen zich de foto's lijken toe te eigenen en dan ermee pronken zonder naamsvermelding op facebook blijft een deel enkel zichtbaar via flickr accounts waarvan ik weet dat de mensen in kwestie betrouwbaar zijn. Tja, het kan niet anders.

ACFI

Peter,

dankjewel voor de info en de (tijds)investering.

ACFI

Metpetergaathetbeter

leuke collectie en die C1 I4AB na die M4B's ipv die M4 1steklasse(al dan niet met bagageafdeling)vervangt is wel een creatieve oplossing .....

filosoofke

Bedankt Peter!
die K3-rijtuigen, zijn die al ooit in model uitgebracht eigenlijk?

doomslu

Er is één site die je daar een antwoord kan op geven en dat is deze: https://www.tassignon.be/traintamarre/inventaire_H0/inventaire_H0_new1.php?type=HKV

Ze staan er niet bij, dus 't antwoord is NEEN.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

Helaas niet nee, alles met een 3 is heel slecht of niet vertegenwoordigd.
I3, K3 en M3

loco

Zeer mooie collectie. Bedankt voor de tijd die je erin hebt gestoken om dit te realiseren. <nu weet ik waar ik naar toe moet als ik nog eens een foto zoek in een speciale uitvoering. Bedankt Peter.

Michael

Peter bedankt voor de link, wat een verzameling foto's heb je daar. Bedankt daarvoor.
Peter maak je wel eens melding van misbruik op FB of andere websites?
De foto van een watermerk voorzien doet weer afbreuk aan je foto, maar onbegrijpelijk dat mensen niet met hun tengels van andermans spullen kunnen afblijven.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

vyncky

Bedankt Peter! geeft weer inspiratie  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)