Nieuws:

Nu in MSM 256 BANEN: Station Aalst 2000 * Ontario * Sixteen Tons

Hoofdmenu

MSM 256

Gestart door ACFI, 20 maart 2025, 22:05:32 PM

ACFI

Nou moe,

net het nummer 256 in de bus gevonden. En het is nog geen lente, net niet.

ACFI

D_Loc

Hier in Zoetermeer (NL) lag ie vandaag ook al in de brievenbus.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Michael

Vandaag ontvangen in Swifterbant.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

VBS

Fijn dat hij wel of niet in de bus ligt,

maar nu even een kritische noot ,
het gaat om het feit dat er in het voorwoord over deelname diorama wedstrijd de vraag wordt gesteld waarom minder deelnemers.
Wil hierop reageren maar zeg er bij voorbaat bij dat het persoonlijk is hoe ik dit zie!
Voor mij is deel nemen leuk, al 3 keer gedaan, en doe het naast de hobby erbij ,maak er geen race tegen de klok van dus 11 maanden min vakantie voorbereiding planning ,o ja ook nog wat werken is een tijdpanne van zal ik zeggen 8 maanden bouwen niet veel .
Dit geld voor mij als bouwer in een gekke schaal 1/24 ,wat ik dan leuk vind en dat je zonder 3d print alles zelf uit styreen maakt.
Dan is dat kort ,dus dan de afweging doe ik mee met iets simpels of niet ? weet het kan nog mee doen heb ik gelezen.
En voor de 3 tijdschriften hoef ik het niet te doen ,als hollander scheelt dat €26,- ,maar niet deelnemen verdien ik meer ,maar daar gaat het niet om ,het gaat om het deelnemen !
En dan bij een wedstijd van jouw eigen favoriete tijdschrift ,dan is winnen heel leuk ,maar wat mij achteraf tegen viel is het artikel in ons favoriete tijdschrift als verslag over de diorama wedstijd ,Zekers als ik dit vergelijk met een A4 wedstrijd in het huidige nummer ,door een commercieel collectief dat ook een verslag krijgt maar dan per deelnemer 2 foto's weergeeft terwijl MSM over haar eigen diorama wedstijd 1 foto per deelnemer in het verslag heeft weergegeven ,persoonlijk zou ik daar een verbetering in zien als er door MSM meer aandacht aan zijn eigen wedstijd zou geven...
Persoonlijk zie ik door de publicatie van mijn creatie in zo'n artikel, als deelnemer ook een blijk van waardering vanuit MSM.
Misschien geeft dat ook meer motivatie voor deel te nemen?!
Nogmaals dit is persoonlijk van mijn kant een visie ,hoe ik het zie.
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomlokje

gisteren ook al in de bus  ;D

Jefftrack

Citaat van: VBS op 21 maart 2025, 21:20:01 PMEn dan bij een wedstijd van jouw eigen favoriete tijdschrift ,dan is winnen heel leuk ,maar wat mij achteraf tegen viel is het artikel in ons favoriete tijdschrift als verslag over de diorama wedstijd ,Zekers als ik dit vergelijk met een A4 wedstrijd in het huidige nummer ,door een commercieel collectief dat ook een verslag krijgt maar dan per deelnemer 2 foto's weergeeft

Nu voel ik mij niet vaak aangesproken maar wil hier toch een kleine kanttekening bij plaatsen. Ik/wij organiseren sinds 2014 Diorama wedstrijden in Nederland zoals de A4, A5 en A6 Diorama wedstrijden. Daarnaast nemen we vaak deel aan beurzen om onze hobby en de wedstrijden onder de aandacht te brengen en om daar wat duidelijker in te zijn hebben we alles samengebracht onder de naam Diorama Collectief. Het Diorama collectief bestaat enkel uit vrijwilligers en is een hobby binnen de hobby en verre van een commerciële organisatie. We hebben sinds het begin sponsoren die de prijzen beschikbaar stellen en een media partner voor de verslagen en dat is sinds een aantal jaar Modelspoor Magazine. Over de invulling van het verslag is het een samenwerking waarbij ik de tekst maak/aanlever  en MSM de foto's verzorgd. Overigens is het geen overzicht van alle deelnemers maar enkel de top 10.

Jeffrey

Tothebeach

Overigens heb ik zitten smullen van het demonteren van de Roco p8. Meestal wordt het demonteren even aangestipt en gaat het om het monteren. Maar in dit nummer lijkt het eerder omgekeerd. Zo prachtig gedetailleerd beschreven en gefotografeerd, het nodigt uit om zelf de lok te gaan demonteren. Dit verslag kan je makkelijker over de drempel halen.

Groet,
Michel

755philippe

In Mortsel nog steeds de laatste uitgave niet aangekregen. Post kan traag zijn maar er zijn forumleden die hem waarschijnlijk al uit hebben gelezen. Hopelijk bekom ik nog een exemplaar.
Mvg

755philippe