Nieuws:

Nu in MSM 255: Verkiezing Model van het jaar * Nieuwigheden 2025

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Arjen, 09 maart 2025, 11:42:49 AM

Arjen

Na een aantal jaren van meelezen, heb ik de stap gezet om mij ook eens aan te melden bij het forum.

Ik ben Arjen, bouwjaar 69 en woonachtig in Amersfoort.  Mijn materieel waarmee ik rijd is tweerail, NS en NMBS materieel uit de jaren 50 en 60. Dit vind ik de leukste periode van veel materieelkleuren en stoom en diesel door elkaar heen. Ik vind het bouwen van materieel het leukste, en dan vooral messing.

Ik ben betrokken bij enkele vriendenclubs, en bouw met de club Dwangrail aan een Nederlandse baan (Frotterdam), en met club Belux aan een Belgische baan. Met een deel hiervan stonden we pas geleden te Weize. Aanstaand weekend mag ik weer demo's geven op Ontraxs, dat wordt weer veel ouwehoeren en zeer gezellig!

Thuis bouw ik aan een Belgische baan gesitueerd in de jaren 50, waar ik ooit nog mee op een beurs hoop te staan. Dit is mijn eerste echte baan sinds jaren, hiervoor bouwde ik vooral materieel, en zorgde ik voor de electra onder de banen. Dus nog veel te leren!.  Ik heb messing modellen gebouwd van veel Nederlandse leveranciers, en voor mijn thuisbaan ben ik ook Belgisch materieel en scenery zoals seinen aan het bouwen. Vooral van Jocadis en PB messingmodelbouw. Veel werk, maar wel leuk. 

Groeten Arjen

SuSke

Welkom Arjen, een man met veel ervaring nieuw op het forum dus wij zijn klaar om een blik in jouw interne keuken te kunnen werpen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.