Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Problemen met LS Models/Heris

Gestart door Jurgen, 28 december 2006, 15:46:01 PM

Jurgen

Na meer dan 2 jaar wachten zonder oplossing ben ik het beu. Hier mijn verhaal waamee ik hoop dat er op deze manier wel een oplossing komt.

Op de beurs ter gelegenheid van 15 jaar Olaerts, iets meer dan 2 jaar terug, heb ik een set van 2 I5 wagens 12006 van LS/Heris (in een verpakking van Heris) gekocht. Deze set was in plastic verpakt, dus ik kon onmogelijk kijken of er iets stuk was aan de wagens. Thuisgekomen bleek 1 van de trapjes van een wagen afgebroken te zijn. 2 weken later, op de modelspoorexpo van 2004, heb ik mijn wagen teruggebracht naar Olaerts. Geen probleem voor Guido, hij had geen sets meer in voorraad, maar hij ging er een nieuwe vragen aan LS/Heris. Mijn wagen ging met de handelsreiziger van LS/Heris mee, maar geen van beide fabrikanten wou de wagen vervangen. Dit kwam door de ruzie waarin LS en Heris ondertussen verwikkeld waren. Mijn wagen is uiteindelijk ergens verloren gegaan en ik heb hem dus ook niet meer teruggezien.
Nu meer dan 2 jaar later heb ik dus nog steeds maar 1 wagen van deze set, terwijl ik wel voor de volledige set betaald had.

Ik hoop dat de mensen van LS of Heris meelezen en hoop dus ook dat zij een oplossing kunnen bieden.
Reacties en bedenkingen mogen jullie ook altijd geven.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Eigenlijk zou Guido, als je hem daar tenminste hebt afgegeven, voor een andere wagen moeten zorgen. Normaal doet Guido hier niet zo moeilijk over, maar ik vermoed dat het tussen hem en LSM ook niet boterd, gezien hij geen 13 mag/kan verkopen. (zou dit met de 15 te maken hebben?)
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Guido wou dat doen, maar hij heeft die sets niet meer. Dan gaat dat ook moeilijk h?. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

diesels

Hoi,
Ik mag aannemen dat als LS Models nog enige krediet of respect wil hebben ze de wagen op z'n minst zullen vergoeden als je contact met ze opneemt. Want dat je op zakelijk niveau conflikten hebt dat kan, maar dat je dat afwentelt op de klanten is te zot voor woorden. Bovendien is het ??n en al conflikt en stroefheid op het moment rond LS Models. Dat gaat ze een keer de kop kosten en daar zit niemand op te wachten, lijkt me.

Guido kennende zal hij ongetwijfeld een oplossing bedenken om je te compenseren als LS Models dat niet doet.

groeten Sicco

rgp

Dag,

Jurgen, ik kan je - terechte - frustratie begrijpen.

Zuiver wettelijk is het aan Guido om je te vergoeden/nieuwe wagen te bezorgen.

Sicco, waarom enkel LS plost vermelden ?

Gans de herrie is ontstaan bij de ontwikkeling van I11.  LS heeft toen duidelijk aangekondigd dat ze geen waarborg geven voor Heris-modellen wat nogal duidelijk is.  Daarom komt LS nu met gewijzigde I11 uit, omdat de originele van HERIS zijn.

Besluit: Guido moet vergoeden en terugvallen op HERIS, maar gezien de - ook rechterlijke - reputatie van de eigenaar van HERIS  vrees ik dat Guido de pineut zal zijn.

Roland

diesels

citaat:
Geplaatst door rgp
Sicco, waarom enkel LS plost vermelden ?



Omdat ik Heris niet meer beschouw als een serieus te nemen partner op de Belgische markt. LS Models profileert zich daar wel en nadrukkelijk ook. Ik denk dat zij voor de opinie als winnaar uit dat conflict met Heris zijn gekomen, ik ben zo bang dat ze dat op het moment aan het verliezen zijn.
Maar als het in dit geval Heris rijtuigen waren, dan moet Heris dus voor compensatie zorgen, maar daar zal niks van komen.

Groeten

Jurgen

Dus eigenlijk komt het op het volgende neer:
Heris kan, maar wil niet. LS wil (misschien?), maar kan niet. Degene die het zwarte schaap wordt is Guido en ik ben er de dupe van.
Hoedanook, ik neem Guido niets kwalijk. Hij kan er ook niets aan doen dat hij geen sets meer heeft.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a

RGP heeft hierin gelijk.
Olaerts zal niet failliet gaan door u te vergoeden.

Gr
Flip

Kedeng Kedeng

Ja Jurgen ik heb die verhalen al gelezen op uw site (ps ik zou het erg vinden als die moest verdwijnen, misschien kan je is via Freewebs proberen)

Jij bent dus met andere woorden de dupe van de ruzie van tussen LSM & Heris
Ik snap nie dat ze geen oplossing vinden voor u & ik denk wel dat Olaerts zijn best doet
Maar nu het botste met hem & LSM denk ik dat het nog moeilijker zal zijn voor een oplossing.

Als ik u was zou ik een elke dag een mail sturen naar LSM & Heris tot dat je antwoord krijg.

& sorry hoor mannen ik vind iegelijk niet dat Olaert moet vergoeden
hij kan er ook niet aan doen dat hij een kapotte set heeft gekregen.

Jurgen

Guido doet zeker zijn best, maar het begint wel lang te duren. Dat hij mij wil terugbetalen, dat betwijfel ik niet. Maar ik zou toch liever gewoon de ganse set van 2 wagens terug compleet hebben.
Lijkt mij toch ook logisch. Ik heb de set tenslotte gekocht omdat ik beide wagens wou hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Brunel

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Jurgen, ik kan je - terechte - frustratie begrijpen.

Zuiver wettelijk is het aan Guido om je te vergoeden/nieuwe wagen te bezorgen.

Sicco, waarom enkel LS plost vermelden ?

Gans de herrie is ontstaan bij de ontwikkeling van I11.  LS heeft toen duidelijk aangekondigd dat ze geen waarborg geven voor Heris-modellen wat nogal duidelijk is.  Daarom komt LS nu met gewijzigde I11 uit, omdat de originele van HERIS zijn.

Besluit: Guido moet vergoeden en terugvallen op HERIS, maar gezien de - ook rechterlijke - reputatie van de eigenaar van HERIS  vrees ik dat Guido de pineut zal zijn.

Roland



Mij staat bij dat LSM niet alleen via Heris eigen modellen liet ontwikkelen, maar formeel ook Belgisch vertegenwoordiger/importeur van Heris producten was. Als dat klopt moet Olaerts vervangen of vergoeden en terugvallen op LSM die weer moet terugvallen op Heris. Dat Olaerts onmin met LSM heeft en dat er een knetterende ruzie is ontstaan tussen LSM en Heris, doet niet ter zake. LSM kan ook niet zo maar de handen aftrekken van eerder via LSM geleverde Heris-producten.

Dat zijn de regels van het spel en als professional heeft Guido Olaerts daar vast geen moeite mee.
Ondertussen kan hij geen ijzer met handen breken en nieuwe modellen te voorschijn toveren. Mijn advies: vraag je geld terug en ga op zoek naar tweedehands modellen.