Nieuws:

Nu in MSM 255: Verkiezing Model van het jaar * Nieuwigheden 2025

Hoofdmenu

MSM 255

Gestart door doomslu, 20 februari 2025, 10:31:06 AM

ceuleer

Een poll opstarten. En jij denk dat elke koper van MSM hier op het forum zit.
Als de redactie beslist van digitaal te gaan, ok. Dan koop ik de digitale versie misschien wel.
Nu beslissen ze van dit niet te doen, laat het daar toch bij.
Als ik het niet eens ben met een bepaalde manier van aanbieden van een dienst of informatie, dan hoef ik ze niet te kopen. Leg er u nu toch gewoon bij neer dat niet jij maar andere personen die beslissingen maken.
Dit is geen referendum wat je kan houden om iets te bekomen dat jij graag zou willen veranderen.

edemul

Een poll moet niet gestart worden op het forum, maar wel in het blad zelf.
Zoals de verkiezing voor het model van het jaar.
Uitgaande van de redactie.

stoomlokje

Eddy,  als de redactie ooit zou beslissen om alleen nog digitaal te gaan, dan stop ik ermee.
Dan hoeft het niet meer.
Jij noemt digitaal vooruitgang, ik zie alleen alles maar daardoor achteruitgaan.
bvb, in  de Colryuit scannen ze alles, want het moet met de computer, nu ik ben er gisteren , zoals altijd geweest voor boodschappen.
Ik moest zo'n klein doosje melk hebben, omdat ik dat alleen maar af en toe gebruik voor een sousje, en een grotere wordt bij mij slecht (al meerdere malen meegemaakt en daardoor eten moeten weggooien ), want ik ben maar alleen.
Ik kom aan de kassa, gevolg, ze kunnen dat enkele doosje NIET scannen om dat ik ze met een volle verpakking zou moeten kopen ( 6 stuks ), gevolg, ikke géén melk, gevolg, kan géén sousje maken.
en dit dank zij die digitalisering. Dat noem ik achteruitgang.

rgp

Man, man,

De adrenaline staat weer hoog en het begrijpend lezen laag.
@Suske: alle gerenomeerde bladen zijn er niet mee gestopt, integendeel.
@Gunther: als je over ecologie wil praten, mij goed. Ik heb niets aan 50% reclame in een blad, dat is dus puur verkwisting.  Als ik digitaal lees, print ik enkel die artikels af die mij interesseren en hoef ik geen 1000 kg papier in een boekenkast te stoppen, waar enkel 10 kg interessant is.

Het spreekwoord zegt; stilstaan is achteruitgaan.  Wel digitaal is vooruitgaan en laat dan een papieren versie naast een digitale bestaan. Laat de redactie dan maar kijken hoeveel abonnees er zijn per categorie en vooral wat de tendens is.
@Saskia: het scannen heeft niets met de hoeveelheid te maken.  Moest het gewoon ingetikt moeten worden, dan was het ook per 6.

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

stoomlokje

verwijderd, heeft toch geen zin er op verde te gaan.

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 22 februari 2025, 13:58:34 PMAls de redactie beslist van digitaal te gaan, ok. Dan koop ik de digitale versie misschien wel.

Ik ben natuurijk maar een enkeling, maar een digitale versie zou ik misschien ook wel overwegen....
Iedereen zal wel begrijpen dat een papieren versie hier (in Italie) niet zo evident (lees een pak duurder) is.[verzendkosten]
Maar ja, voor dat paar enkelingen die in het buitenland wonen hoeven ze het echt niet te doen, ik leg mij er bij neer!

;)

edemul

Ik heb nooit beweerd dat er enkel een digitale versie moet komen.
Maar wanner die zou bestaan.Kan die op de verschijningsdatum van de papieren versie online gezet worden.
Hetgeen nu al gebeurd door Luc,is enkel de beperkte inhoud.
Dan heeft iedere abonnee de mogelijkheid om zijn blad te lezen.

modeltreinbart

De geur van een vers gedrukte Modelspoormagazine was nog niet te bekennen in de krantenwinkel .
trambaantje van Gent te volgen op dit forum.

doomslu

Citaat van: modeltreinbart op 23 februari 2025, 09:54:31 AMDe geur van een vers gedrukte Modelspoormagazine was nog niet te bekennen in de krantenwinkel .
Ge zijt een week te vroeg hé maatje!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

Zelf ben ik een zeer koele minnaar van tijdschriften in online vorm. Daar kwam recent verandering in.
Mijn belangstelling gaat vooral uit naar artikels met spoorse historische onderwerpen. Een onderwerp waar onze nationale tijdschriften steeds minder rond publiceren. Nieuwe spoorse boeken vinden hun weg niet meer naar de drukker. Een frustratie voor de researchers die nieuwe boeken klaar hebben.  Als alternatief worden ze in digitale vorm aangeboden op Spoorse Zolder en recent is daar het gratis digitale maandblad "De Spoor Gazet" bij gekomen. Een mooi initiatief zodat ik niet met mijn leeshonger blijf zitten.
Abonneren kan via het sturen van een mail naar
spoorgazet@gmail.com
Nieuw is dat via dit medium op onregelmatige basis publicaties digitaal zullen aangeboden worden aan de abonnees.
In de 2de week van maart zal een boek rond de NMBS stoomlocomotieven type 96 ter beschikking gesteld worden. Het betreft een standaardwerk met meer dan 200 pagina's.

Herwig

Citaat van: PeterVG op 23 februari 2025, 15:02:45 PM.
Mijn belangstelling gaat vooral uit naar artikels met spoorse historische onderwerpen.

Grootbedrijf historisch is meer iets voor Spoorweg Journaal. Maar kàn ook soms in MSM indien van toepassing ...

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992