Nieuws:

Nu in MSM 264 CLUB: 60 jaar RMM

Hoofdmenu

LS Models Folder News 2025

Gestart door bb67400fan, 10 februari 2025, 12:16:36 PM

SuSke

Zo weten de werkenden waarvoor ze werken en de gepensioneerden waarom ze het niet meer allemaal kopen  8)  8)  8)

Maar ik koop gelijk de DCC-sound versie ook al heb ik de sound in een e-loc niet direct vandoen. Geen gezeur met een decoder die niet te programmeren is omdat de fabrikant weeral eens een ander idee heeft gekregen over 'hoe bepaalde zaken in te stellen'.

Ik vermoed dat die 'Certus' en de '2715' als zoete broodjes over de toonbank gaan.  ???  ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ERVIN op 17 februari 2025, 11:19:55 AMTel zelf maar uit wat ik kwijt ben.  :)  ???
En dan moeten er nog decoders in beide locs komen , en moeten er functiedecoders in beide stuurstanden komen.

een andere manier zou wachten zijn totdat je prijzen gekregen hebt en dan je keuze(al dan niet veranderen) maken. Zou misschien iets goedkoper uitkomen  ;)

Michael

Citaat van: SuSke op 17 februari 2025, 15:06:14 PMZo weten de werkenden waarvoor ze werken en de gepensioneerden waarom ze het niet meer allemaal kopen  8)  8)  8)

Frans dat is de spijker op de kop, ik ben met 60 jaar en 3 maanden met pensioen gegaan wordt dit jaar in mei (bij leven en welzijn) 62, ik laat al dit moois aan mij voorbij gaan heb genoeg spullen in huis om 4 of 5 keer alles om te ruilen op mijn baan. En ik geniet elke dag met volle teugen dat ik niet hoef te werken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Sicco

LS Models gaat in samenwerking met MTE (Modeltreinexpress) nog twee 11.8 maken in de versie die voor de Beneluxtrein past: de 1181 en 1191, dus zonder airco en Magelan stickers. Volgens info van hun zelf zowel inzetbaar voor de originele als de gemoderniseerde ICR rijtuigen

Danny HST (NMBS)

Had eens een vraagje

Die Sertus variant is dat een van de NMBS of van een externe partner.Heb wel al gezien dat ze van de depot Antwerpen zijn.
En rijden die ook met personen rijtuigen rond en op welke lijnen...

Ja ik werk zelf niet bij de NMBS en weet dat dus niet allemaal. Maar verzamel wel NMBS materiaal. Hopelijk kan me iemand wat info geven.Want er zijn hier toch redelijk wat trein bestuurders bij.

Mvg Danny

SuSke

'Certus' is geen onderdeel van de NMBS of Lineas.

Volgens hun website doen ze voorlopig alleen vrachtvervoer.
Wel gebruiken ze 'afgeschreven' NMBS locomotieven, de oude reeks 27, nl 2707 en 2731
Ondertussen hebben ze ook een reeks 77, nl 7755 van NMBS of Lineas gehuurd en in zijn eigen kleedje gestoken.

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026

ceuleer

SuSke

OK, dan werken ze ook voor die andere excentriekeling in de spoorwegwereld die de nachttreinen terug leven heeft ingeblazen  ;D  ;D

JerryCrazy

Citaat van: Sicco op 28 februari 2025, 12:16:46 PMLS Models gaat in samenwerking met MTE (Modeltreinexpress) nog twee 11.8 maken in de versie die voor de Beneluxtrein past: de 1181 en 1191, dus zonder airco en Magelan stickers. Volgens info van hun zelf zowel inzetbaar voor de originele als de gemoderniseerde ICR rijtuigen

Dit moet samenvallen met de release van de PB Models 'Benelux' ICR's over een paar maanden.
Het is een samenwerking omdat PB Models er reclame voor maakte.

Hier kunnen ook mensen met een Piko, LS Models of Exact-Trains van profiteren.

Modeltreinexpress heeft regelmatig andere modellen van andere fabrikanten.
Het produceerde (onder andere) de Oostenrijkse wagens die door de NS werden gehuurd (geproduceerd door ACME).

Boemeltrein

waar ik mij toch enige vragen bij stel is dat de NMBS die locs verkocht omdat ze niet langer betrouwbaar zijn...en die worden overgekocht door de privé en ingezet om...internationale treinen.. te slepen, ik woon in Zwitserland en hier rijden dagdagelijks treinstellen van bouwjaren '80 en die bollen de godganse dag heen en weer, ze hebben daar airco en wifi ingestoken...ik denk...dat de NMBS vooral een probleem heeft met organisatie en onderhoud. ik ga zwijgen over die 600 directeurs... :-X
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

filosoofke

Dit weekend was er toch zo'n Certus 27 in panne gevallen met de European sleeper. Traxx to the rescue  :P
Maar aangezien zo'n 21/27 te koop zijn voor zo'n 70.000€, lijkt het me wel een goed koopje voor beginnende/kleinere spoorwegbedrijven?

janieburton

Citaat van: Boemeltrein op 03 maart 2025, 20:40:51 PMwaar ik mij toch enige vragen bij stel is dat de NMBS die locs verkocht omdat ze niet langer betrouwbaar zijn...en die worden overgekocht door de privé en ingezet om...internationale treinen.. te slepen, ik woon in Zwitserland en hier rijden dagdagelijks treinstellen van bouwjaren '80 en die bollen de godganse dag heen en weer, ze hebben daar airco en wifi ingestoken...ik denk...dat de NMBS vooral een probleem heeft met organisatie en onderhoud. ik ga zwijgen over die 600 directeurs... :-X

De Zwitserse spoorwegen, SBB en privé maatschappijen, zijn een voorbeeld  en de maatstaf.

the_gold

Citaat van: filosoofke op 03 maart 2025, 20:49:47 PMDit weekend was er toch zo'n Certus 27 in panne gevallen met de European sleeper. Traxx to the rescue  :P
Maar aangezien zo'n 21/27 te koop zijn voor zo'n 70.000€, lijkt het me wel een goed koopje voor beginnende/kleinere spoorwegbedrijven?

Maar de vorige keer was de Traxx in panne gevallen, en kwam de Certus to the rescue. Je kan dat nalezen in het laatste Spoorweg Journaal.

Boemeltrein

ik denk dat die 21/27 reeksen in feite niet zo slecht waren, als ik het goed voor heb zijn er een 20-tal 21'ers verkocht aan Polen..
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

Danny HST (NMBS)

Oke thanks voor de info over de Certus variant

Mvg Danny