Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Lenz LK 100

Gestart door cbx, 28 december 2006, 12:29:32 PM

cbx

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

cbx,

je laat daar een spoordriehoek zien. Maar die heb je niet. Je hebt twee lussen, en die moet je elk voorzien van een LK100 (of een Funky keerlusmodule) zoals in het andere draadje is aangegeven.
Je kunt het probleem ook oplossen tussen je twee wissels zoals je hierboven aangeeft, maar het stuk tussen die wissels moet een behoorlijke lengte hebben, minstens zo lang als je langste trein. En die lengte heb je daar gewoon niet. Dit is dus een onrealistische oplossing.





Bedankt Klaas voor je snelle reactie, dan zal ik dus 2x een Lenz LK 100 in moeten zetten want inderdaad "lengte" heb ik niet.

ysbeer

cbx

Ik ben er van overtuigd dat als je ons je complete spoorplan zou laten zien er een veel en veel simpeler op lossing mogelijk is,dan waarmee je nu bezig ben.

maarja waarom eenvoudig als het moeilijk ook kan.

wim

cbx

citaat:
Geplaatst door ysbeer

cbx

Ik ben er van overtuigd dat als je ons je complete spoorplan zou laten zien er een veel en veel simpeler op lossing mogelijk is,dan waarmee je nu bezig ben.

maarja waarom eenvoudig als het moeilijk ook kan.

wim



Hallo Wim,

Hier zit het probleem!


Dit is het compleet.


Klaas Zondervan

cbx,

zoals gezegd, op dat korte rode stukje kun je dat probleem niet oplossen. Je moet de hele wisselstraat en het deel rechts daarvan gelijkgepoold aansluiten. En de oplossing moet je zoeken  in de beide lussen links. Daar heb je ruim voldoende lengte.

Ik snap wel waar je naartoe wilt, je probeert het probleem op te lossen met maar 1 LK100, maar je hebt er 2 nodig, voor elke lus 1.
Je kunt het wel met 1 doen, maar dat kost je bewegingsvrijheid.
Dan sluit je beide lussen aan op een LK100. Dan krijg je dus 4 scheidingsplaatsen. En de beperking zit er dan in dat er maar 1 scheidingsplaats tegelijk  overbrugd mag worden door een trein.

cbx

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

cbx,

zoals gezegd, op dat korte rode stukje kun je dat probleem niet oplossen. Je moet de hele wisselstraat en het deel rechts daarvan gelijkgepoold aansluiten. En de oplossing moet je zoeken  in de beide lussen links. Daar heb je ruim voldoende lengte.

Ik snap wel waar je naartoe wilt, je probeert het probleem op te lossen met maar 1 LK100, maar je hebt er 2 nodig, voor elke lus 1.
Je kunt het wel met 1 doen, maar dat kost je bewegingsvrijheid.
Dan sluit je beide lussen aan op een LK100. Dan krijg je dus 4 scheidingsplaatsen. En de beperking zit er dan in dat er maar 1 scheidingsplaats tegelijk  overbrugd mag worden door een trein.



Beste Klaas, dat is dan toch d? oplossing, gewoon 2x een LK 100 voor beide lussen gebruiken daar heb ik geen probleem mee.
Bedankt!

Klaas Zondervan

Yep, en dat is dus precies dezelfde oplossing die INFO in dat andere draadje 6 dagen geleden al heeft voorgesteld.

ysbeer

Eigenlijk denk ik dat je er met een ook wel komt,zo te zien ligt alles aan elkaar.
Als je de beide cirkels werkelijk aan elkaar hebt zitten(electrisch)
zou je volgens mij kunen volstaan met beide een onderbreking te geven direct voor de onderste wissels en direct na de bovenste wissels
met een LK pool je dan de beide cirkels om.
welke cirkel kortsluit maak niet uit.
Eis is natuurlijk dat de cirkel echt aan elkaar zitten.
Dan is het electrisch gezien er maar een.

zeg het maar

wim


Klaas Zondervan

Dat zeg ik Wim, het kan ook met 1. Maar dan ben je beperkt in je treinbewegingen omdat je maar 1 scheiding tegelijk mag overrijden.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Dat zeg ik Wim, het kan ook met 1. Maar dan ben je beperkt in je treinbewegingen omdat je maar 1 scheiding tegelijk mag overrijden.




ja dat klopt.
sorry ik heb jou een beetje herhaald,niet goed gelezen wat je had geschreven.

wim