Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Lenz LK 100

Gestart door cbx, 28 december 2006, 12:29:32 PM

cbx

Weet iemand een modelbouwzaak welke de keerlusmodule van LENZ LK 100
op voorraad heeft liggen?
Diverse zaken gebeld maar niemand die hem heeft liggen.

Peter

Ik weet niet of je er mee geholpen bent maar H?nerbein in Aachen had er vorige week nog drie liggen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jean

Op Marktplaats wordt er een aangeboden.
Advertentienr.:6281194913

Groet,
Jean

cbx

citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad

Op Marktplaats wordt er een aangeboden.
Advertentienr.:6281194913

Groet,
Jean



Bedankt!

Tevens een vraag of iemand weet hoe de draden aan te sluiten van een Lenz LK 100 op een tweetal engelse wissels welke tegen elkaar aan liggen en hier een keerlus situatie cre?ren.




Klaas Zondervan

cbx, je kunt de LK100 niet inzetten op zo'n kort stukje. Het keerlusdeel wat je omschakelt met de LK100 moet minstens even lang zijn als je langste trein.
En om te kunnen beoordelen welk stuk je moet omschakelen moet je het hele sporenplan laten zien. In dat fragment wat je nu laat zien zie ik geen keerlus.

Jean

Als ik me je sporenplan van het andere draadje goed herinner, heb je er minstens twee nodig.

groet,
Jean

INFO

Klaas, dit probleem is al ter sprake geweest in een ander draadje van CBX, en daar is ook al aangegeven waar de keerlussen zitten en waar het opgelost moet worden. Dus dit is een overbodige vraag, nog maar een paar dagen geleden behandeld en beantwoord.

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3535
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

Idd Wim, het kwam me ook al bekend voor, maar ik wist niet meer of het dezelfde vraagsteller was.
In ieder geval heeft hij de daar aangedragen oplossing niet ter harte genomen en probeert hij nu zijn eigen wiel uit te vinden.
Succes cbx!

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

Klaas, dit probleem is al ter sprake geweest in een ander draadje van CBX, en daar is ook al aangegeven waar de keerlussen zitten en waar het opgelost moet worden. Dus dit is een overbodige vraag, nog maar een paar dagen geleden behandeld en beantwoord.

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3535



Dit is toch een misverstand heren.
Het is mij bekend dat dit een "keerlus" probleem is te noemen, n.a.v. mijn vorige posting waarbij ik netjes geholpen ben.
Echter het is g??n keerlus! Er liggen twee wissels tegen elkaar aan
met hetzelfde EFFECT als een keerlus, waarvoor ik een Lenz LK 100 heb besteld, en de vraag is nu hoe deze aan te sluiten op die twee tegen-elkaar-liggende wissels!

Ik heb ze alleen op de tekening uit elkaar gehaald en er draadjes aan getekend. Helaas kan ik er geen kleuren in tekenen (rood-Zwart)
ik werk met D.rail.

ysbeer

Simpel antwoord

Dit kan zo niet,daar is hij niet voor geschikt.

wim ysbeer

Jean

De plaats bij de wissels, op je plaatje hierboven, is de plek waar de keerlus zich 'sluit' (de plusrail wordt de min en de min de plus)
Zonder voorziening is het dan 'BOEM', kortsluiting.

Op een andere plek, ergens in de lus, moet je de rail op twee plaatsen isoleren (dus beide sporen op twee plaatsen doorzagen of een plastic railassen ertussen zetten). Het railstuk (sectie) ertussen is nu elektrisch ge?soleerd en deze sectie (stuk rail) dient als ompool sectie (en moet minimaal de lengte van je langste trein hebben).

De Lenz LK100 sluit je hierop aan en dat apparaatje zal zorgdragen voor een juiste polarisatie zodra een trein dit ge?soleerde stuk binnenrijdt. De trein kan derhalve 'gewoon' doorrijden.  

Groet,
Jean


Klaas Zondervan

cbx,

ik begin toch te geloven dat je de essentie van die LK100 niet goed begrijpt. Heb je de manual al eens gelezen?
http://www.lenz.com/manuals/index.htm

cbx

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

cbx,

ik begin toch te geloven dat je de essentie van die LK100 niet goed begrijpt. Heb je de manual al eens gelezen?
http://www.lenz.com/manuals/index.htm



Ik ben een leek maar heb wel de gebruiksaanwijzing van de LK 100 gelezen. Volgens mij heb ik een vergelijkbare situatie zoals figuur 5 aangeeft.





Klaas Zondervan

cbx,

je laat daar een spoordriehoek zien. Maar die heb je niet. Je hebt twee lussen, en die moet je elk voorzien van een LK100 (of een Funky keerlusmodule) zoals in het andere draadje is aangegeven.
Je kunt het probleem ook oplossen tussen je twee wissels zoals je hierboven aangeeft, maar het stuk tussen die wissels moet een behoorlijke lengte hebben, minstens zo lang als je langste trein. En die lengte heb je daar gewoon niet. Dit is dus een onrealistische oplossing.