Nieuws:

Nu in MSM 254 SAMENSTELLING: Containershuttle Zeebrugge-Antwerpen Main Hub

Hoofdmenu

Plannen 'Typisch' Belgisch Etat-station 1881

Gestart door Jappy, 06 februari 2025, 11:44:39 AM

chef garde

Citaat van: Thommy op 08 februari 2025, 09:45:08 AMbon es zoeken hoe ik die plannen ingescand en online krijg. En vooral hoe duidelijk, zijn nog van die blauwige papieren.

Indien het u lukt ontvang ik graag ook een exemplaar!  Bedankt alvast!

SuSke

Thomas,
Ik heb op het werk de mogelijkheid om grote plannen in te scannen en een bestand ter beschikking te stellen van wie dat wenst, eventueel via Modelspoormagazine of de Spoorse Zolder.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Thommy

Citaat van: SuSke op 09 februari 2025, 12:36:53 PMThomas,
Ik heb op het werk de mogelijkheid om grote plannen in te scannen en een bestand ter beschikking te stellen van wie dat wenst, eventueel via Modelspoormagazine of de Spoorse Zolder.

je mag die gerust online zetten dan hoor. Stuur maar een PM hoe en waarheen ik die kan sturen
Greetz

Thommy

Jappy

Ik kijk ook uit naar eventuele vorderingen!  ;D
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Thommy

ik stuur ze 1 daags op naar Suske zodat hij ze kan scannen en online zetten
Greetz

Thommy

SuSke

Plannen zijn aangekomen en gaan volgende week onder de scanner.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025

just4fun

Citaat van: SuSke op 20 februari 2025, 11:45:54 AMPlannen zijn aangekomen en gaan volgende week onder de scanner.
En meldt ge daarna ook waar we ze gaan kunnen vinden?

Thx en groet,

Paul

SuSke

Neen, dat ga ik lekker niet doen  ;D  ;D  ;D  ;D

De bedoeling is dat ze op de 'Spoorse Zolder' te vinden zullen zijn (nog verder af te spreken hoe) en als het lukt voor Guy dan kunnen ze ook op MSM/TMM gezet worden.
Maar het zal vermeodelijk wel nog wat 'bewerkingen' vragen om ze goed te krijgen. De afdrukken zijn inderdaad vrij donker en het zijn ook plannen 'aan de lopende meter'. Om die op een logische manier bij elkaar te krijgen zal er in de files geknipt en geplakt moeten worden. Maar we gaan onze best doen dat zo snel mogelijk klaar te hebben.

rixke rail

Zoals per pm gemeld, Frans, contact opnemen met Patrick Tassignon - "dgrr57" hier op het forum.
Zijn email staat onderaan de site. Contact : dgrr (at) skynet (punt) be
Grootspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jappy

Amaai, er gaat precies een stuk meer moeite inzitten dan gedacht! Ik dacht dat iemand wel ergens iets had rongslingeren toen ik de vraag stelde, maar wist niet dat het zo'n werk ging zijn. Chapeau dat je dit wil doen, en alvast bedankt! Modelsporend BelgiĆ« zal dankbaar zijn.  ;D  ;D
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

B_Modelbouw

En nog meer moeite om van dat plan een STL bestand te maken...

Gelukkig heb ik zowel het 1/1 als het 1/87 model hier.  :D  :D

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC

Thommy

Citaat van: Jappy op Gisteren om 17:30:17 PMAmaai, er gaat precies een stuk meer moeite inzitten dan gedacht! Ik dacht dat iemand wel ergens iets had rongslingeren toen ik de vraag stelde, maar wist niet dat het zo'n werk ging zijn. Chapeau dat je dit wil doen, en alvast bedankt! Modelsporend BelgiĆ« zal dankbaar zijn.  ;D  ;D

ja het zijn oude plannen die ik had. Zelfs het gebinte ed staan erop vermeld (ook alle kamertjes, kachels ed). Dus nog in blauw... Geen idee of die ooit in modernere versies gemaakt zijn (of te krijgen zijn).

Citaat van: B_Modelbouw op Vandaag om 01:37:10 AMEn nog meer moeite om van dat plan een STL bestand te maken...

Gelukkig heb ik zowel het 1/1 als het 1/87 model hier.  :D  :D

Denk uittekenen, zonder baksteenmotief, wel snel rechttoe rechtaan is.
Greetz

Thommy