Nieuws:

Nu in MSM 264 PRAKTIJK: Modelbouwkunst in een doosje, deel 2 | Sluitverlichting op goederenwagens | De NS Railhopper | Opwaarderen van een startset-wagen

Hoofdmenu

Voordelige webshop.

Gestart door edemul, 01 februari 2025, 21:50:33 PM

edemul

Bij toeval heb ik volgende webshop ontdekt.

Is er hier iemand die al besteld heeft bij Lockenbareur shop.
Is dit een betrouwbare site.
Lijkt mij een Duitse webshop.

JonasLa

Ga er maar van uit dat het oplichters zijn. Op het adres dat op de site te vinden is zit een platenwinkel. Als je het telefoonnummer in google ingeeft vind je een identieke webshop terug die spotgoedkoop kitesurfmateriaal aanbiedt.
Maar eigenlijk zeggen de prijzen alleen al genoeg 8)

edemul

Ziet er zeer verleidelijk uit.
Vooral de prijs voor esu decoders.

Michael

Eddy gewoon 1 bestellen, gratis verzending, voor 12 € kan je geen buil vallen. Laat maar weten of de decoder bij je wordt bezorgd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

Citaat van: Michael op 02 februari 2025, 13:57:16 PMEddy gewoon 1 bestellen, gratis verzending, voor 12 € kan je geen buil vallen. Laat maar weten of de decoder bij je wordt bezorgd.

En betalen met PayPal, zo is er meest kans dat die bende, indien werkelijk malafide, wordt opgerold....

;)

edemul

Ik zal er eens over nadenken.
Misschien was er hier al iemand die het risico genomen had.
Maar niet dus.

Alan On Track

Niet over nadenken. De redenen die JonasLa schreef zijn meer dan  genoeg om ervan uit te gaan dat het hier om een valse site gaat. Geld dat je hieraan geeft ben je kwijt.

Met dit soort sites moet je het risico niet nemen. Het zijn er helaas erg veel tegenwoordig aangezien het eenvoudig is geworden om bestaande webshops na te bouwen, of met de hulp van chatGPT een webshop te ontwerpen die er heel professioneel en overtuigend uit ziet. Vaak hebben dit soort sites zelfs valse reviews.

Let op deze dingen:

-Prijzen die te mooi zijn om waar te zijn of ver onder de marktprijs liggen. Geen enkele betrouwbare winkelier zal hun prijzen zo hard laten zakken.
-Het adres, telefoonnummer of emailadres bestaan niet of hebben niets met de webshop te maken.
-Let op dingen die niet helemaal lijken te kloppen voor een modelspoorwebshop. De terms en conditions worden vaak van andere sites gekopieerd en geven al snel prijs dat het geen echte modelspoorwinkel is.

Je kan deze website aangeven maar voor elke site die zo wordt gepakt verschijnen er 10 nieuwe. Vaak blijven ze niet lang bestaan. Het beste is om altijd kritisch te zijn en niet bij dit soort winkels te kopen.

De Nederlandse politie creëreerde laatst ter sensibilisatie een dergelijke fake webshop met ultragoedkope electroartikelen. Wanneer je wilde betalen kreeg je een melding dat het om een valse site ging, en moesten ze echte oplichters geweest zijn waren ze hun geld kwijt. Meer dan 125.000 mensen liepen zo in de val.

Let dus op,het internet geeft niet vaak cadeautjes.
Modelbouw is een kunst

edemul

Ik zal mijn decoders maar blijven kopen bij mijn vertrouwde handelaars.
Alhoewel ik toch met een vraagje zit hierover.
Hoe komt het dat decoders zo duur blijven ? (vooral geluidsdecoders)
Meer en meer mensen rijden digitaal.
Alle andere electroniche apparaten ( Tv's, computers enz.) zijn goedkoper geworden.

rgp

Eddy,

Heel eenvoudig: die "vele" modelspoorders zijn een "druppel" in de "oceaan" van al die andere electro-artikelen.

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

SuSke

Bovendien zoals alles met electronica: de mogelijkheden groeien gestaag waardoor een gelijkblijvende prijs gerechtvaardigd wordt.
Zie naar de PC-wereld: PC's kunnen alsmaar meer en beter, maar ze worden geen cent goedkoper (de goeie toch - rommel is er overal)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

59erke

https://www.besserepreise.com/
Een website die voor sommige zaken wel wat goedkoper is dan de gekende plaatsen en 100% betrouwbaar is.

Ik geef het maar mee mocht je er iets mee zijn
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

edemul

Ok begrijp ik.
Esu brengt de pilot 5 op de markt, maar de  pilot 4 die toch ook al goed waren verdwijnen van de markt.
Voor mij volstonden die.

raf

oude v2 en v3 gebruik ik zelfs nog
een v3 gebruik ik in een kraag aan de haven
en V2 gebruik ik om wissel straten mee om te zetten
ik zet dus niet een wissel om maar ik kies het spoor waar de trein naartoe moet en dan gaan de wissels in die toestand staan
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.