Belgische seinen en YD8116 decoder van TaMoRC

Gestart door WimB, 30 januari 2025, 12:06:54 PM

WimB

Hoi iedereen,

Ik heb 2x DR4018 met 8 Belgische seinen van B-Models (Rood / 2x Geel / Groen), aangestuurd door iTrain via ECoS van ESU. 1 DR is stuk (mijn fout ...) en nu zou ik die graag vervangen door de YD8116 van YaMoRC. De YD heeft echter de Belgische seinen niet (nog niet?) in de standaard configuraties.

Ik heb de configuratiesoftware van de YD op de computer en heb een aantal combinaties geprobeerd van bestaande seinen (NL, DE, UK, SBB), maar tot nu toe geen match. Bedoeling is uiteraard om de configuratie in iTrain en ECoS te behouden, namelijk 4 groepen van 3 adressen om alle combinaties van de seinen mogelijk te maken. Dat is standaard in de YD, naar analogie van de DR4018.

Heeft iemand al ervaring met de YD8116 en de configuratie van Belgische seinen met 4 lampen? Ik heb de vraag ook al gesteld aan Support van YaMoRC, maar nog geen antwoord.

Groetjes,

Wim

WimB

Michael

Wim nog niet echt ervaring maar als je naar de site van YaMoRC gaat kan je via het contact formulier je vraag stellen aan Karst Drenth, de man achter YaMoRC, dan krijg je redelijk vlot antwoord.
ik heb de YD8116 ook liggen maar seinen is voor mij nog een lange weg te gaan met de bouw van mijn baan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154