Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

B-Models 2025 part 1 PDF

Gestart door ceuleer, 27 januari 2025, 19:23:40 PM

stoomlokje

De verhoudingen van de bak kloppen ook niet (lijkt te laag), als je de foto bekijkt,en de diameter van de wielen te groot ?  en de Roco's zijn veel fijner en mooier gedetailleerd.
Dat is mijn indruk.( maar ik kan fout zijn )

Bundesbahnfreak

Weet iemand of die ook in rest van Europa ts zien waren? Ik doe Duits maar vind dit wel een leuke varuant op een gewone Eaos
Grtn
Rudy

Boemeltrein

De normale zeecontainer hoogte bedraagt 2390 millimeter (intern) en 2591 millimeter (extern). Kortom, een standaard zeecontainer is ruim 2,5 meter hoog. Er zijn echter ook high cube zeecontainers die iets hoger zijn dan de "standaard" containers.
Vandaar de verschillende hoogtes van containers, het is geen fout van Roco of Van Biervliet, het is gewoon realiteit.
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

ERVIN

Dat ze hoog op hun " poten" staan is echt wel een probleem dat je alleen bij B-Models terug vind , ik heb net twee nieuwe containerwagons laten afkomen van B-Models en deze hebben hetzelfde probleem , weeral veel te veel speling tussen de draaistellen en de wagon. :(

B_Modelbouw

Daar ze hoger op hun wielen staan, heeft zo te zien ook invloed op de hoogte van de koppeling.

Mogelijk een bewuste keuze van B-Models om ze op alle rails te kunnen laten rijden.
Bij mijn weten hebben jammergenoeg verschillende modellen van hen dat. Van graanwagens en containerdraagwagens tot deze wagens... In een bloktrein valt dit minder op als je bij hetzelfde merk blijft.

Is het eventueel een oplossing om de assen te vervangen door een as met wiel van kleinere diameter, of is dat visueel in combinatie met andere merken een gedrocht?

Ook al kwamen ze vaak hier voorbij, en valt het in mijn tijdperk... Ik pas, en laat ze me voorbij gaan.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC

JerryCrazy

Ik ben blij dat ik in Klein Modellbahn / Roco heb geïnvesteerd, ze zien er gedetailleerder en fijner uit dan de B-Models (ook al zijn ze 27 jaar ouder) :-X.

Bundesbahnfreak

@ Jérôme

Ik ook.  Klein Modellbahn was nog zo slecht niet qua goederenwagens!
Persoonlijk gaat mijn voorkeur ook steeds naar de grote merken uit.  Maar ook naar Tillig, die hun nieuwe producten zijn zeer mooi afgewerkt

Mvg

Rudy

Driesel

In oude nummers van 'Op de baan' heb ik het volgende gevonden omtrent de Eaos voor containervervoer:
- In 1995 werd een eerste lot aangepast voor Ferry Boats en Interferry (toen nog twee aparte bedrijven). De wagens behielden hun bruine kleur, opschriften werden aangepast
- vanaf 1998 werd een aantal omgeschilderd in het grijs voor de 'Delta Express' tussen Antwerpen en Rotterdam
- Vanaf 2000 werden ze omgeschilderd in het blauw. De drie kleurvarianten waren gezamenlijk te zien. Ze werden ingezet in de zogenaamde 'Railbarges' tussen Zeebrugge en Antwerpen.
Hier is een mooi video-fragment te zien: https://youtu.be/BDzjELbwv2Q?t=61

JerryCrazy

Bedankt voor deze informatie, het verklaart ook waarom Klein Modellbahn de bruine in 1998 uitbracht en de andere in 2000.

Metpetergaathetbeter

Dries, over welke nr's Op De Baan spreek je ?;)

Jurgen

Citaat van: JerryCrazy op 30 januari 2025, 21:45:36 PMAarzel niet om vragen te stellen - het kost niets. ;D ;D ;D

Heb ik dus gedaan en jij en Sicco hebben geantwoord waarvoor dank!  :)

En foto's zoeken, ja, maar dubbelchecken kan nooit kwaad.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.