Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

roco wisseldecoder 10775

Gestart door n/a, 27 december 2006, 23:16:05 PM

will

ik heb zelf 28 wissels met roco wisseldecoders aangesloten, dus totaal 4 wisseldecoders.
deze zijn eenvoudig met de multimaus te programmeren. de adressen zijn genummerd van 1 t/m 28.
dus iedere wissel heeft zijn eigen adres.
normaal zit bij iedere wisseldecoder een handleiding.
i deze handleiding staat nog niets beschreven over programeren met de multimaus.
ook in de handleiding van de multimaus is het programmeren van wissels niet echt beschreven.
ik heb daarom een roco digitaal info dag bezocht en hier is het mij duidelijk uitgelegd.
ik zal de beschrijving opzoeken en hem nog doorgeven.

INFO

Lees de handleiding van de Multi-Maus

ROCO 10810 MultiMouse Digital Controller
Innovation with Tradition. Based on the proven concept of the Roco Locomouse, the new multiMOUSE provides a multitude of new functions. Ergonomic design and a large display facilitate easy programming of up to 9999 locomotive addresses or 1024 turnouts

Dus 1024 wisseladressen heb je tot je beschikking.

Getal delen door 8 geeft 128 10775 modules die je kunt aansluiten en adresseren met de Multi-Maus.

Verrassend hebben ook de wisseldecoders hetzelfde adres bereik.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Ok, heel erg bedankt
Dit is zeer interessant. Ik zal ook eens een een rocobeurs opzoeken en eventueel wat verder zoeken op het net. De decoders kan je dus instellen maar daar kom ik nog wel achter hoe je dat doet.
nog maals bedankt

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door trainy

Ik zou deze Roco wisseldecoder willen gebruiken met de Intellibox en de wisselaandrijving van conrad 219998.


Ja dat kan. Zelf gebruik ik ook de conrad's op de roco en zelfs twee op ??n uitgang van de decoder.

Je moet wel de uitgangen op de decoder om kunnen polen anders werken de gelijkstroom motors van conrad maar ??n kant op.

Kees-Jan

eric

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

citaat:
Geplaatst door trainy

Ik zou deze Roco wisseldecoder willen gebruiken met de Intellibox en de wisselaandrijving van conrad 219998.


Ja dat kan. Zelf gebruik ik ook de conrad's op de roco en zelfs twee op ??n uitgang van de decoder.

Je moet wel de uitgangen op de decoder om kunnen polen anders werken de gelijkstroom motors van conrad maar ??n kant op.

Kees-Jan



En hoe doe je dat ompolen dan?
Door gelijkspanning via de decoder te laten gaan ofzo?

mahtoska1

Ik heb sinds kort een Roco Multimaus. Is het mogelijk om andere DCC wisseldecoders dan de Roco decoders te programmeren?
Heeft hier iemand ervaring mee? Of een link naar een webpagina?...

Alvast bedankt,
Pieter