Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

roco wisseldecoder 10775

Gestart door n/a, 27 december 2006, 23:16:05 PM

n/a

De decoder is voorzien om standaard 8 wissels op aan te sluiten. Is het echter ook mogelijk om met een beetje persoonlijk knutselwerk 2 of meer wissels tegelijk op 1 aansluiting te hangen of is dit om problemen vragen? Als dit mogelijk is wil ik dit gaan gebruiken in mn schaduwstation;

INFO

Gaan die wissels dan allemaal gelijktijdig om in de stand rechtdoor en afbuigend in je schaduwstaion? Voor de stand rechtdoor kan het, maar hoe zet je dan ieder wissel apart afbuigend, dat lijkt mij een must. Als je met een diode matrix gaat werken achter de wisseldecoder gaat het natuurlijk wel. Dat is de oude techniek mixen met nieuwe techniek.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

ik heb totaal geen kennis ivm electronica dus in de eerste plaats vandaar mijn vraag.
wat ik vernomen heb, wat ik dus niet weer is dat als je een wissel omzet, de wissel een kleine puls krijgt om het om te zetten. uitgaande van die wetenschap, waar ik dus geen zekerheid over heb, dacht ik dat je mss 2 wissels kon omzetten. als een wissel al in de juiste richting staat en die nog een puls krijgt da die dus gewoon in dezelfde stand blijft staan en hem dus ook niet beschadigt ofzo. het is bedoeling in het schaduwstation(wat een eindstation is) de trein naar een bepaald spoor te sturen, maar op de baan zelf ook idd om een bepaald spoor te kiezen. ik wou het mezelf wat simpeler en goedkoper maken omdat sommige wissels zowiezo samen moeten omgeschakeld worden.

INFO

Als je geen verstand van zaken hebt, moet je dit soort dingen niet willen, alles is te leren, dat klopt, maar daar hangt meestal een prijskaartje aan, van dingen die in rook opgaan bijvoorbeeld. Dus als ik jouw was zou ik iedere wissel maar apart schakelen, en dat heeft een bijkomend voordeel, er worden geen onnodige wissels mee geschakeld. Dus kost het minder dure energie.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

wel als ik anderhalf jaar van mijn leve toewijd aan avondcursus zal ik iets van electronica kennen[:)] vermits ik dat niet zie zitten zal dat helaas dus ook niet gebeuren. Ik wil iets leren ook al is het met vallen en opstaan en geld kosten zal het zowiezo :) ik wou gewoon weten of de decoder het zou aankunnen als je er 2 wissels op zou aansluiten en of het de wisselaandrijving zou kunnen beschadigen.

Klaas Zondervan

Het zal eerder de decoder beschadigen, omdat die twee keer zoveel stroom moet leveren. En de grote vraag is of hij dat kan.
En dat bedoelt Info als hij zegt dat je de prijs moet betalen door dingen die in rook opgaan.

INFO

citaat:
Geplaatst door cubyx1984

wel als ik anderhalf jaar van mijn leve toewijd aan avondcursus zal ik iets van electronica kennen[:)] vermits ik dat niet zie zitten zal dat helaas dus ook niet gebeuren. Ik wil iets leren ook al is het met vallen en opstaan en geld kosten zal het zowiezo :) ik wou gewoon weten of de decoder het zou aankunnen als je er 2 wissels op zou aansluiten en of het de wisselaandrijving zou kunnen beschadigen.



Het antwoord op je vraag is, zoek op wat het vermogen is wat een decoder uitgang kan leveren, en zoek op of meet wat een wissel aandrijving verbruikt. Tel de uitkomst van het gebruik van de wisselaandrijving bij elkaar op en kijk of dit beneden het maximale vermogen van de wisseldecoder uitgang blijft. Dan weet je of het gaat of niet gaat.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

ok heel erg bedankt dat is een zeer duidelijk antwoord waar ik zeker wat aan heb. en van dat in rook opgaan snapte ik wel. ik heb nog veel te leren en het zal me wss nog veel bloed zweet tranen en eurotje's kosten maar ik bezie het als een investering

Jean

citaat:
Geplaatst door cubyx1984

.......
Is het echter ook mogelijk om met een beetje persoonlijk knutselwerk 2 of meer wissels tegelijk op 1 aansluiting te hangen....



Cuby (van de Blizzards?)

Ik kan je melden dat ik tot volle tevredenheid op een aantal plaatsen op de baan twee wissels (wisselaandrijvingen) op ??n uitgang van de wisseldecoder heb aangesloten. Het gaat dan om wisseldecoders van Viessmann en LDT. Uit mijn hoofd kunnen ze 1A leveren. Voorwaarde voor een goede werking is wel dat er een flinke trafo achter hangt. Hier is dat een trafo van 70 VA.

Bij een kleinere trafo is de puls onvoldoende sterk om twee aandrijvingen tegelijkertijd om te gooien. Volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk. Met deze constellatie is hier niets kapot gegaan en het staat er een aantal jaartjes.
Ik zou het aansluiten van twee aandrijvingen op ??n uitgang ook geen knutselwerk willen noemen.


Groet,
Jean


n/a

citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad

citaat:
Geplaatst door cubyx1984

.......
Is het echter ook mogelijk om met een beetje persoonlijk knutselwerk 2 of meer wissels tegelijk op 1 aansluiting te hangen....



Cuby (van de Blizzards?)

Ik kan je melden dat ik tot volle tevredenheid op een aantal plaatsen op de baan twee wissels (wisselaandrijvingen) op ??n uitgang van de wisseldecoder heb aangesloten. Het gaat dan om wisseldecoders van Viessmann en LDT. Uit mijn hoofd kunnen ze 1A leveren. Voorwaarde voor een goede werking is wel dat er een flinke trafo achter hangt. Hier is dat een trafo van 70 VA.

Bij een kleinere trafo is de puls onvoldoende sterk om twee aandrijvingen tegelijkertijd om te gooien. Volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk. Met deze constellatie is hier niets kapot gegaan en het staat er een aantal jaartjes.
Ik zou het aansluiten van twee aandrijvingen op ??n uitgang ook geen knutselwerk willen noemen.


Groet,
Jean





blizzards? ben eve niet mee
de decoder die ik wil gebruike is de roco 10775 waarvan ik het volgende geleze heb...
http://roco.cc/content.php?id=1476&pd=1394&kat_id=&typ_1=&land=&epoche=&spur=0&artikelnummer=10775&search=1&p_search=1&page_cp=0&acdc=&archiv=&PHPSESSID=2316a7c66c7f341949f511cf2311b114
wat bedoel je trouwens met het geen knutselwerk te noemen. Hoe heb jij het dan gedaan?

Jean

citaat:
Geplaatst door cubyx1984
..........
wat bedoel je trouwens met het geen knutselwerk te noemen. Hoe heb jij het dan gedaan?



Voor het aansluiten van twee wisselaandrijvingen op ??n uitgang is geen knutselwerk nodig, het is 'gewoon' een kwestie van het aansluiten van 6 draden.

Groet,
Jean

n/a

Hoi allen,

Vermits ik een vraagje heb over deze wisseldecoder pik ik hier maar in...

Ik zou deze Roco wisseldecoder willen gebruiken met de Intellibox en de wisselaandrijving van conrad 219998.
Vermits de aandrijving, volgens de handleiding ongeveer 1A opneemt en de decoder voor 1 sec. tot 2A kan leveren vemoed ik dat dit geen probleem geeft echter vraag ik mij af of ik deze op de Intellibox kan aansluiten of dient deze enkel voor Roco toestellen?
Deze decoder kan toch 8 wissels aansturen voor 55 Euro daar waar de meeste er 4 doen voor +/- 35 Euro...

Met vriendelijke groet
Ceulemans Peter

INFO

Deze decoder kun je gebruiken bij alle digitale systemen welke het DCC format spreken.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Ok,
Bedankt

Groetjes
Ceulemans Peter

n/a

Op het net heb ik al proberen te zoeken naar een handleiding van deze decoder want zelfs op de site van roco staat ie er niet bij.

Ik wou echter weten of het mogelijk was om met de roco multimouse meer als 1 wisseldecoder aan te sluiten, dus meer als 8 wissels of schakelapparaten bedienen. Kan je op de decoder een andere range van adressen instellen ofzo en kan je deze dan nog steeds aansturen met de multimouse?