Nieuws:

Nu in MSM 255 TEST: ROCO Nightjet Nieuwe generatie * Arnold BLS Re4/4 * PIKO NS ICR stuurstandrijtuig * PIKO Cementwagen

Hoofdmenu

Roco 2025

Gestart door PeterVG, 13 januari 2025, 09:42:28 AM

PeterVG

doomslu

Goed nieuws voor de Belgen. We mogen onze centjes op de rekening laten staan!  ;D

Interessant voor de fans van de CFL: de DoSto wagens, voor wie destijds de productie van Hobbytrade heeft gemist.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ceuleer

Het setje 40196 coilwagons die ze in 2023 ook uitgebracht hebben, maar nu met andere wagonnummers.
Dat zal het enige zijn wat ik misschien nog koop uit deze catalogus.

trainspottingjr

Weinig nieuwigheden voor België in hun catalogus maar er zijn ook wel nieuwe dingen die ze aankondigen die dagelijks door ons belgenlandje passeren zoals de ICE3 Neo van de Duitse spoorwegen.

Mensen die rijden in tijdperk V of VI zullen dit een mooie aanvulling vinden van hun collectie.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Floris

woh, al dat poolse spul is voor mij 10 jaar te laat maar evengoed leuk!

Sicco

Citaat van: doomslu op 13 januari 2025, 10:03:10 AMGoed nieuws voor de Belgen. We mogen onze centjes op de rekening laten staan!  ;D

En als die 'armoede' maar lang genoeg duurt sterft de Belgische modelspoorhobby vanzelf uit....

doomslu

We mogen van geluk spreken dat we enkele 'eigen' fabrikanten hebben, want van de grote komt er niet veel goeds meer...

Sicco

Ja, maar wat is daar de toekomst voor als er straks niemand meet Belgisch verzamelt.....

Is er dan van geen enkele firma meer een vertegenwoordiger voor België? Hoe zit het b.v. met Piko?

doomslu

De vertegenwoordiger voor België bij Piko is/was een Nederlander. Althans een jaar geleden was dat zo. Of dat nu nog is weet ik niet.
Dat is trouwens ook bij Roco zo.

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

PeterVG

Ah, er zijn verschillende versies. Dan kijk ik hoopvol uit naar de versie voor België.

Sicco

Nee de eerste versie was nog niet officieel. Dit is de daadwerkelijk door Roco gepubliceerde versie

Zoals Piko het gisteren tijdens de persconferentie min of meer al zei: de Belgische markt is op sterven na dood

Metpetergaathetbeter

Blijkbaar voor LSModels niet, die nu en dan al dan niet met herhalingen komen, alhoewel de Franse en andere markten rijker toegedeeld worden !

Sicco

Voor een Belgische firma die eens in de vijf jaar eens wat voor België uitbrengt (en dan nog geen nieuwe modellen) vind ik LSM juist precies in die trend passen.....

Metpetergaathetbeter

afgelopen jaar toch een aantal loc's en (reizigers en slaap)rijtuigen uit gekomen