Nieuws:

Nu in MSM 253 TEST: ESU DB V100 – BR 211 * Vergelijkende test graanwagens Uapps

Hoofdmenu

Recordjaar bij de Stoomtrein Dendermonde Puurs

Gestart door vanmiegroet, 09 januari 2025, 18:07:45 PM

vanmiegroet

In het thema van goed nieuws is ook goed nieuws: de Stoomtrein Dendermonde Puurs heeft met 10.000 bezoekers een recordjaar behaald. Een kleine vergelijking: in 2019, een jaar voor de COVID, bedroeg het aantal 5.000. We spreken over een absolute verdubbeling in slechts 5 jaar tijd   8)

Meer staat er te lezen in dit artikel van de Gazet van Antwerpen  ;D

Jappy

Altijd leuk om te lezen! De SDP is goed aan de baan aan het timmeren lijkt me! Rijtuigen opknappen, de 59er en 62er strak in de verf, Tubize terug in topform en deze winter de pijpen vervangen van de HSP. Voeg daarbij de opgeknapte overweg afgelopen jaar... Ik kijk enorm uit naar de verdere ontwikkelingen!

De bouw van een grotere werkplaats/loods is echt wel een absolute noodzaak nu lijkt me. Die ouwe romneyloods zijn jullie wel ontgroeid nu. Hopelijk lukt dit ook!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

vanmiegroet

Hey Jasper, merci voor de vriendelijke woorden  ;D

Het is de afgelopen jaren zwaar werken geweest bij SDP maar we zijn blij dat het resultaat eindelijk écht loont. De loods begint inderdaad nodig te worden want eenmaal iets gerestaureerd willen we het maar al te graag zo goed mogelijk beschermen. Vooral onze K3's, het zijn toprijtuigen.

Nu gelukkig zitten we nog niet aan onze piek en 2025 heeft alle indicaties om 2024 te kunnen overtreffen  ;D