Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Reyne & zonen importeert Hornby .

Gestart door Rochevalien, 25 december 2006, 23:19:06 PM

Rochevalien

Er zit nog steeds beweging in het modelspoorwereldje,lees dit maar eens ,vers van de site van R&Z geplukt  :


Rivarossi, Lima, Jouef, Arnold        
REZ is de nieuwe importeur van het gehele productassortiment van de Hornby International groep.

Na de goede resultaten met het merk Electrotren in 2005 heeft Hornby International ervoor gekozen om ook de nieuwe producten van de merken Rivarossi, Lima, Jouef en Arnold bij REZ onder te brengen. REZ is zeer verheugd met de uitbreiding met deze merken en kan hiermee de modelspoorliefhebbers nog beter van dienst zijn. De merken Lima, Rivarossi en Arnold genieten grote bekendheid bij de modelspoorliefhebbers.

De eerste modellen van de nieuwe eigenaar van deze merken kunt u reeds op korte termijn bij uw modelspoor merkdealers verwachten. De Hornby International groep heeft de producten op een zeer groot aantal punten verbeterd, waardoor de kwaliteit en betrouwbaarheid goed aansluiten op de hedendaagse behoeften.

REZ zal in de komende weken een poll op de web site plaatsen om te verifieren of de behoefte van de bezoekers van de web site aansluit op de plannen die we reeds hebben voor de herintroductie van de Nederlandse modellen van deze bekende merken in 2007.


REZ is importeur van de wereldmerken op het gebied van modeltreinen: Rivarossi, Lima, Jouef, Electrotren, Arnold, Digital Plus en Modell Plus by Lenz.


Volgens mij breken er mooie (?n kostelijke )tijden aan voor de Nederlandse modelspoorder.Hopelijk worden de lima motorstellen -indien ze heruitgebracht worden-voorzien van een degelijke motor.
En vergeet R&Z de Belgische treinliefhebber niet:p:p:p

Gerrit





zoeffie

Dit is al echt oud nieuws hoor.
Dit is ook de reden dat REZ geen importeur meer is van Roco.
En ze worden niet misschien uitgebracht maar het is definitief!
Dit lijstje is ook al sinds een dikke maand online:
http://www.rez.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=297
Dus heel goed nieuws voor ons en ze hebben nog veel meer beloofd[:)]
Nu komt er ook eindelijk een einde aan die achterlijke prijzen op de 2e hands markten voor deze modellen.

Ook berichten gehoord dat Rivarossi de 25.5 ( origineel van lima) weer uit gaat brengen, maar ik krijg dit nergens bevestigd dus tot nu toe blijft het een gerucht.
Als ik meer weet zal ik dit zeker laten weten

Rochevalien

Als het echt oud nieuws is waarom heeft er hier dan nog niemand daar melding van gemaakt? en zeg nu niet dat dat in die draad zus of zo al eens gezegd is geweest .En over aangekondigde modellen is ook al niets geschreven geweest,trouwens ik moet eerts nog wel eens zien OF die er komen en WANNEER.

Gerrit

Kedeng Kedeng

Ik heb het een tijdje ook al gezien, waarom ik het niet heb gemeld euuuu [:I].

Dat ze misschien de 25,5 gaan uitbrengen vind ik wel stom,
ze kunnen beter de varkensneus terug uitbrengen.

tonycabus

Kedeng,
De varkenssnuit was niet juist, de 25-kast was zo goed dat anderen (ja, die...) ze gewoon gekopieerd hebben. Om er dan een 22 van te maken bvb. Alleen de lichten van de 23-kast van Lima staan iets te dicht bij elkaar (zie artikel van Martin Petch) en voor de rest is die ook voortreffelijk. Net als de 27 bvb.
M2's van M?trix zijn beter op schaal dan die van Lima, maar dat komt omdat de Lima M2's stammen uit de jaren zestig, uit de Nopri- en Hemabeginsets. Die van M?trix zijn bij KMB in Wenen gemaakt ('da belooft' hoor ik mompelen, ik hou mijn hart ook vast!) De M4'en mogen van mij direkt terugkomen, maar dan wel met normschacht en koko's. Als ze de tegenwoordige mekaniekjes in die loks stoppen dan kunnen ze met de top mee.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Kedeng,
De varkenssnuit was niet juist

Ja dat de varkensneus niet klopt wis ik wel maar kunnen ze die mal dan niet aanpassen?

tonycabus

Dat wordt een hele nieuwe voor de ADx-bak, Roy!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

Eeuh de eerste berichten gingen geloof ik over nederland zijt ge zeker dat ze het belgisch ook terug gaan uitbrengen ?

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Als het echt oud nieuws is waarom heeft er hier dan nog niemand daar melding van gemaakt? en zeg nu niet dat dat in die draad zus of zo al eens gezegd is geweest .En over aangekondigde modellen is ook al niets geschreven geweest,trouwens ik moet eerts nog wel eens zien OF die er komen en WANNEER.

Gerrit



Niet goed gekeken gerrit.
Ik heb hier 1 lima lok en 2 joueff loks getoond,met foto en de opgave waar ze van dan kwamen.
Dus.......

wim ysbeer

Rochevalien

Het "nieuws" gaat over het feit dat R&Z nu Hornby gaat vertegenwoordigen dwz lima+Jouef-Rivarossi+Arnold.Niet over het feit dat er bv bij Lima bepaalde treinstellen terug gaan uitgebracht worden .Het moet trouwens gezegd dat van het allerlaatste materieel dat onder de Lima -vlag  werdt uitgebracht ,niet veel op aan te merken was.Behalve dan de motorisatie dan in loks als onze 27 ers en dergelijke.Ale verdere berichten over het terug uitkomen van Belgisch materieel bij Lima berust volgens mij overigens op koffiedik-kijken.

Gerrit

zoeffie

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

trouwens ik moet eerts nog wel eens zien OF die er komen en WANNEER.

Gerrit



beste Gerrit,

Dat staat toch echt onderaan in de link die ik heb opgegeven
citaat:
De te verwachten uitlevering van de vernieuwde modellen is september/oktober 2007.

Maar ja, in modelspoorland komt alles een jaar te laat dus dat zal hier ook wel zo zijn[:(]
Maar als je goed hebt gekeken worden deze oude lima modellen nu uitgebracht onder de naam Rivarossi.

De Thalys is reeds weer leverbaar onder de naam Lima.

Op de beurs Rails 2006 in 's Hertogenbosch stond de firma REZ al met de Thalys op de beurs.
Ook met de andere merken die nu onder Hornby vallen.
Roco stond op deze beurs al met een eigen vertegenwoordiger(voor NL).

zoeffie

citaat:
Geplaatst door janjozef

Eeuh de eerste berichten gingen geloof ik over nederland zijt ge zeker dat ze het belgisch ook terug gaan uitbrengen ?

Jan



beste Janjozef,

Nee, ik ben hier absoluut niet zeker van.
Dat had ik ook aangegeven in mijn eerste bericht.
Nog steeds geen bevestiging gehad, maar ook geen bevestiging dat het niet waar zou zijn.
Nogmaals, als ik meer weet dan laat ik het direct weten.

janjozef

spijtig een bevestiging was me liever geweest het zij voorlopig dan zo

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Dat wordt een hele nieuwe voor de ADx-bak

& de rest van het rijtuig zijn die wel juist?

tonycabus

Hornby heeft w?l alle mallen van Lima erbij, het behoort dus tot de mogelijkheden. Mogelijkheden, geen zekerheden natuurlijk. De Belgische markt is aan de kleine kant voor zo'n grote als Hornby, maar je weet natuurlijk nooit met Reyne. Die kennen de Belgische markt wel goed.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)