Nieuws:

Nu in MSM 252 TREINSAMENSTELLING: M4-rijtuigen

Hoofdmenu

Probleem met digitale loc

Gestart door gobbe002, 25 november 2024, 19:17:06 PM

gobbe002

Hallo.

Ben weer gestart na 45 jaar met een digitale startset z21 van Roco. Nu heb ik een tweede loc gekocht van het merk elektrotren de 1307 serie. Als ik deze vanuit de doos op het spoor zet beginnen  alle lampjes van de trein te branden en geeft een zoemend geluid. Dit is al vreemd. Als ik deze loc programmeer in de multimaus, blijft alles branden  en zoemend geluid. Reset gedaan maar niets werkt. Misschien is er iemand die me hierbij kan helpen...

ronaldk

Is de lok überhaupt wel voorzien van een decoder? Dat lijkt er namelijk niet op. Je hebt mogelijk een analoge lok waar nog een decoder in gebouwd mag worden. Dus wat meer informatie over de lok is wel belangrijk.

Ronald

Denk dat vraagsteller in de befaamde val is getrapt ;) Hij heeft als digitale beginner wss een digitaal voorbereide loc gekocht, geen digitale. Dus inderdaad eentje waar nog een decoder in moet. Electrotren? Dat is al een oudere denk ik dus wss eentje die mogelijk niet voorbereid is maar wat meer werk vraagt.
Een nummer van Electrotren is wel zo handig nu om dat te weten te komen :)

gobbe002

Hoi

Het is de 2726 1309 loc. Hoe kan ik dat het beste controleren? Iig als ik probeer te programmeren komen de cv waardes steeds weer terug naar 255.

Rangeerduivel

Citaat van: gobbe002 op 25 november 2024, 21:12:08 PMHoe kan ik dat het beste controleren?

de loc misschien eens open doen? ::)
En zolang er geen decoder in zit, hou hem van het (digitale) spoor!
Het is nefast voor de motor....

;)

guy holbrecht

Electrotren 2726 is volgens Nederlands Modelspoor Overzicht een analoge loc. Catalogusnummer 2727 is de digitale versie. Wellicht heb je dus de analoge in plaats van een digitale versie gekocht.

stoomlokje

Citaat van: Rangeerduivel op 25 november 2024, 22:15:47 PM
Citaat van: gobbe002 op 25 november 2024, 21:12:08 PMHoe kan ik dat het beste controleren?

de loc misschien eens open doen? ::)
En zolang er geen decoder in zit, hou hem van het (digitale) spoor!
Het is nefast voor de motor....

als het al niet te laat is voor die arme motoren  :-\

;)

Ronald

Zo'n vaart loopt het niet. Kun je gerust even doen, motor zal alleen wat warmer worden.

Nogmaals; dat zoemend geluid duidt op een loc zonder decoder. 100% zekerheid geeft alleen openen.