MSM 252

Gestart door doomslu, 25 november 2024, 14:05:21 PM

doomslu

Nog een paar dagen wachten...

Lees hier de nieuwsbrief
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Oei, nog niemand die liet weten dat het in de brievenbus zat?

Bij deze dan, donderdag al! Maar nog steeds ingepakt. Werken en ziekenhuisonderzoeken, weet je wel...  ;D

Ik zal er eens snel gaan doorbladeren.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

gisteren stak hij in de brievenbus officieel een dag te ;D  ;)  laat

Herwig

eergisteren stak het in de brievenbus, officieel een dag te vroeg    ;) 

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Herwig op 30 november 2024, 22:37:15 PMeergisteren stak het in de brievenbus, officieel een dag te vroeg    ;) 

wordt toch een dag voor hij op vrijdag in de winkels ligt in je brievenbus afgeleverd dus op tijd

Snobby Crash

Bij mij donderdag al kunnen genieten van dit prachtig magazine!!!

Tothebeach

De brievenbus heb ik goed in de gaten gehouden, maar tot nu toe heb ik er nog geen gezien (NL)

Groet,
Michel

D_Loc

Hier in Zoetermeer ook nog niet gearriveerd.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

D_Loc

Vandaag hier aangekomen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

factageklerk

opgehaald bij de standaard boekhandel
@Luc Dooms er stond in de nieuwsrubriek iets van een windmolen van auhagen. In Msm staat dat deze een andere schaal heeft dan 1/87 H0 maar  in Haasrode bij het spoor word vermeld dat het 1/87 is. wat is nu de echte schaal eigenlijk?

loco

Het gaat om een oud model van Auhagen dat ooit gemaakt werd in een kleinere schaal (TT) en nu gebruikt wordt door de Nederlandse invoerder om er een nieuw Hollands (en Belgisch) model van aan te bieden. Op de doos staat nu 1/87 om het als een HO-model te kunnen verkopen, maar in wezen is het nog steeds een TT-model waaraan weinig of niets is veranderd.
Hier is de link naar de website van Auhagen waar je dezelfde molen wordt verkocht in schaal TT : https://www.auhagen-shop.de/Windmuehle/13354 
Een andere molen hebben ze blijkbaar niet gemaakt. Vergelijk ook de afbeeldingen op de website met de afbeelding op de doos van het Nederlandse (Belgische) model en je ziet dat het om identiek hetzelfde model gaat maar dan gepresenteerd in een andere omgeving en andere kleuren.

Herwig

in werkelijkheid bestaan er grotere én kleinere (staak-, stand(a)ard-, wip-) molens

de Hubert-molen te Wenduine is een kleinere:     https://www.molenechos.org/molen.php?AdvSearch=852

Michael

Vandaag MSM ontvangen in Swifterbant
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Tothebeach

Citaat van: Tothebeach op 02 december 2024, 10:26:11 AMDe brievenbus heb ik goed in de gaten gehouden, maar tot nu toe heb ik er nog geen gezien (NL)
en nu ook ontvangen

Groet,
Michel